Hvordan gør i med flaskerne og tidspunkterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

Maja_4000

LuLy skriver:

Jeg vækkede aldrig min datter for at give hende mad, og jeg holdt ikke noget regnskab med hvor mange måltider og hvor mange ml osv, hvis hun spiste en hel flaske lavede jeg en lille flaske mere og tilbød og så spiste hun til hun var mæt.

Præcis det samme her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Masig

LilleNyPåVej skriver:

Vores datter er flaskebarn da jeg ikke kunne amme hende og hun har altid skulle have 1/6 af hendes vægt i mad om dagen (gav det mening?).

Vores datter får på nuværende tidspunkt 5 flasker af 180 ml om dagen, men ofte skal vi vække hende får at give hende hendes mad da hun skal spise hvert 4 time jo.

Nu læste jeg så at en mor herinde fra ikke vækker hendes børn for at give dem mad, de skal have lov at sove så meget de kan fordi det har de brug for.
Og ja børnene har selvfølgelig brug for deres søvn, ingen tvivl om det, men jeg er ikke med på at lade min datter sove som hun vil, hvornår skal hun så få sin mad? Hvad hvis hun ikke får mad nok i løbet af dagen så?

Ja jeg er bekymret, men hvad gør i? Sover jeres børn bare og når de så piver så får de mad også selvom de ikke får den dosis mad de skal have i løbet af dagen? 

Jeg vil jo gerne lade min datter sove, men har altid troet at måltiderne hver 4. time var vigtige for at hun fik den daglige dosis mme hun har brug for.

Nu har jeg ikke læst hele tråde så beklager på forhånd hvis jeg gentager noget der er sagt, men alle børn er jo forskellige og har også forskellig appetit og forskelligt søvnmønster... Hvis ikke din datter er for lille, skal du bare lade hende sove... Hun skal nok sige til når hun er sulten og hun skal nok spise hvad hun har brug for. Nogle gange vil hun tage en lille flaske, andre gange en stor... giv hende evt en lidt større flaske end normalt hvis der er gået længe siden hun sidst har spist... De 1/6 af vægten er en retningslinje/tommelfingerregel, det er ikke sikkert hun lige har brug for så meget, måske hun skal have mere, men hun skal nok selv sige til... Vores dreng skulle have hver 3. Time i starten, så vi vækkede ham også, men der gik ikke mere end en uge før vi droppede det og lod ham sige til selv, så han fik sin søvn, og han har altså sprunget to kurver, så han mangler bestemt ikke noget 

tror slet ikke du skal være bekymret og tænke helt så meget over det, så længe hun er sund og rask og trives, så får hun det hun skal  

Anmeld

23. april 2013

dukke

LilleNyPåVej skriver:

Vores datter er flaskebarn da jeg ikke kunne amme hende og hun har altid skulle have 1/6 af hendes vægt i mad om dagen (gav det mening?).

Vores datter får på nuværende tidspunkt 5 flasker af 180 ml om dagen, men ofte skal vi vække hende får at give hende hendes mad da hun skal spise hvert 4 time jo.

Nu læste jeg så at en mor herinde fra ikke vækker hendes børn for at give dem mad, de skal have lov at sove så meget de kan fordi det har de brug for.
Og ja børnene har selvfølgelig brug for deres søvn, ingen tvivl om det, men jeg er ikke med på at lade min datter sove som hun vil, hvornår skal hun så få sin mad? Hvad hvis hun ikke får mad nok i løbet af dagen så?

Ja jeg er bekymret, men hvad gør i? Sover jeres børn bare og når de så piver så får de mad også selvom de ikke får den dosis mad de skal have i løbet af dagen? 

Jeg vil jo gerne lade min datter sove, men har altid troet at måltiderne hver 4. time var vigtige for at hun fik den daglige dosis mme hun har brug for.

Min datter er også flaskebarn og hun får lov at sove om natten hvis hun ikke selv vågner og vil ha mad ellers vågner hun selv

Anmeld

23. april 2013

Juliekp

Vi vækker aldrig vores datter for at give hende mad, hun melder asi hvis hun er sulten og så får hun mad. Vi kan jo ikke tvinge mad i hende og hun skal nok få det hun har brug for Så længe hun tager på og trives, går vi ikke op i om hun får for meget eller for lidt mad. Og hun er også flaske barn

Anmeld

23. april 2013

M&N

Min datter er næsten 100% flaskebarn og vi vækker hende ikke selvom der er gået 3-4 timer, det er evt. kun hvis vi skal nå noget (fx. til lægen - vi har lige været til 2 kontrolvejninger) så hun ikke bliver sur, sulten og ked på vejen hjem eller lignende.

Men ellers vækker jeg hende aldrig. Lader hende sove, så skal hun nok melde sig.

Førhen tabte hun sig, der skulle jeg amme hende hver 3. time og det gik egentlig fint da det så kom i balance sagde min SP at jeg skulle amme efter behov. Nu er det bare flaske efter behov. Hun kan sagtens kværner 180-230 ml efter en lur på 6-7 timer hvor hun ifølge sin 1/6 af sin vægt skulle have 120 pr måltid, men det får vi den jo aldrig op på når hun sover så længe ad gangen, så hun spiser til hun er mæt når hun er vågen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.