Hvordan gør i med flaskerne og tidspunkterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Vores datter er flaskebarn da jeg ikke kunne amme hende og hun har altid skulle have 1/6 af hendes vægt i mad om dagen (gav det mening?).

Vores datter får på nuværende tidspunkt 5 flasker af 180 ml om dagen, men ofte skal vi vække hende får at give hende hendes mad da hun skal spise hvert 4 time jo.

Nu læste jeg så at en mor herinde fra ikke vækker hendes børn for at give dem mad, de skal have lov at sove så meget de kan fordi det har de brug for.
Og ja børnene har selvfølgelig brug for deres søvn, ingen tvivl om det, men jeg er ikke med på at lade min datter sove som hun vil, hvornår skal hun så få sin mad? Hvad hvis hun ikke får mad nok i løbet af dagen så?

Ja jeg er bekymret, men hvad gør i? Sover jeres børn bare og når de så piver så får de mad også selvom de ikke får den dosis mad de skal have i løbet af dagen? 

Jeg vil jo gerne lade min datter sove, men har altid troet at måltiderne hver 4. time var vigtige for at hun fik den daglige dosis mme hun har brug for.

Jeg vækkede Ida da hun ik tog nok på da vægten var fin lod jeg  sove tror der er mange børn der ik spiser 1/6 af deres vægt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

L&V

LilleNyPåVej skriver:

Vores datter er flaskebarn da jeg ikke kunne amme hende og hun har altid skulle have 1/6 af hendes vægt i mad om dagen (gav det mening?).

Vores datter får på nuværende tidspunkt 5 flasker af 180 ml om dagen, men ofte skal vi vække hende får at give hende hendes mad da hun skal spise hvert 4 time jo.

Nu læste jeg så at en mor herinde fra ikke vækker hendes børn for at give dem mad, de skal have lov at sove så meget de kan fordi det har de brug for.
Og ja børnene har selvfølgelig brug for deres søvn, ingen tvivl om det, men jeg er ikke med på at lade min datter sove som hun vil, hvornår skal hun så få sin mad? Hvad hvis hun ikke får mad nok i løbet af dagen så?

Ja jeg er bekymret, men hvad gør i? Sover jeres børn bare og når de så piver så får de mad også selvom de ikke får den dosis mad de skal have i løbet af dagen? 

Jeg vil jo gerne lade min datter sove, men har altid troet at måltiderne hver 4. time var vigtige for at hun fik den daglige dosis mme hun har brug for.

Som jeg har forstået det så ska man kun vække børn der er undervægtige ellers er der absolut ingen grund til det..

Vi har aldrig vækket Laura for at hun sku spise, så længe hun var i trivsel sku hun bare ha lov til at sove det hun ku.. Derved har vi os fulgt hendes rytme i stedet for at pådutte hende en

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

Månsson skriver:

Som jeg har forstået det så ska man kun vække børn der er undervægtige ellers er der absolut ingen grund til det..

Vi har aldrig vækket Laura for at hun sku spise, så længe hun var i trivsel sku hun bare ha lov til at sove det hun ku.. Derved har vi os fulgt hendes rytme i stedet for at pådutte hende en

Har SP bare aldrig sagt noget selvom jeg altid har sagt at vi vækkede vores datter.. Hm

Anmeld

23. april 2013

L&V

LilleNyPåVej skriver:

Har SP bare aldrig sagt noget selvom jeg altid har sagt at vi vækkede vores datter.. Hm

Hun har jo nok bare tænkt at det var jeres valg

Anmeld

23. april 2013

Valle81

Søde dig.

Nu skal du slappe af:-) det er ment meget kærligt.

1/6af vægten er en tommelfingerregel. Nogle afviger, nogen mere nogen mindre. Det er jo ikke meningen at du skal tvangsfodre dit barn.

Dit barn skal nok sige til og ellers ville man jo kunne se det på vægten.

Mine har altid kun fået, når de har givet tegn til det. De har kun spist det de kunne og jeg har aldrig vækket dem for at give dem mad. Har haft børn der nærmest sov igennem fra dag et og det har de fået lov til.

Synes det lyder som et meget usundt mønster.

Christina, mor til 3 flaskebørn.

Anmeld

23. april 2013

Aabye

LilleNyPåVej skriver:

Nåe ja okay, vores kan godt sove det meste af dagen  Derfor jeg vækker hende engang imellem

Hvis hun sover så er det nok fordi hun har brug for det.. Hvis hun tager på osv som hun skal så ville jeg altså lade hende sove..

Bare NYD at hun sover Ville ønske at min dreng sov lidt mere end han gør pt.. -.-'

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

Valle81 skriver:

Søde dig.

Nu skal du slappe af:-) det er ment meget kærligt.

1/6af vægten er en tommelfingerregel. Nogle afviger, nogen mere nogen mindre. Det er jo ikke meningen at du skal tvangsfodre dit barn.

Dit barn skal nok sige til og ellers ville man jo kunne se det på vægten.

Mine har altid kun fået, når de har givet tegn til det. De har kun spist det de kunne og jeg har aldrig vækket dem for at give dem mad. Har haft børn der nærmest sov igennem fra dag et og det har de fået lov til.

Synes det lyder som et meget usundt mønster.

Christina, mor til 3 flaskebørn.

Øh mange tak, nu føler jeg da slet ikke at jeg er en dårlig mor  jeg spørger jo netop fordi jeg gerne vil hende det bedste, men har aldrig fået andet af vide af hverken familie eller SP - så troede jo at jeg gjorde det bedste for hende.

Selv bag på MME pakkerne står der hvad børnene skal have og hvor mange flasker om dagen de skal have  Så kan du jo mene det så kærligt som muligt, men det hjælper ikke når du mener jeg laver et dårligt mønster for min datters dagligdag, endda selvom jeg skrev at jeg ikke vidste det og var bekymret, men gerne ville hende det bedste  Synes det var en unødvendig kommentar!

Kan da heller ikke tvangsfodre hende  Nogle flasker spiser hun det hele af og andre spiser hun mindre af og sådan er det jo bare ...

Anmeld

23. april 2013

Valle81

LilleNyPåVej skriver:

Øer  mange tak, nu føler jeg da slet ikke at jeg er en dårlig mor  jeg spørger jo netop fordi jeg gerne vil hende det bedste, men har aldrig fået andet af vide af hverken familie eller SP - så troede jo at jeg gjorde det bedste for hende.

Selv bag på MME pakkerne står der hvad børnene skal have og hvor mange flasker om dagen de skal have  Så kan du jo mene det så kærligt som muligt, men det hjælper ikke når du mener jeg laver et dårligt mønster for min datters dagligdag, endda selvom jeg skrev at jeg ikke vidste det og var bekymret, men gerne ville hende det bedste  Synes det var en unødvendig kommentar!

Kan da heller ikke tvangsfodre hende  Nogle flasker spiser hun det hele af og andre spiser hun mindre af og sådan er det jo bare ...

Et er da slet ikke en dårlig mor, det synes jeg overhovedet ikke, tværtimod.

Men jeg synes det lyder, som et usundt mønster, ikke som i skadeligt men som i unødvendigt.

Beklager at nu har opfattet min indlæg på den måde nu har, det var ikke sådan ment.

Anmeld

23. april 2013

Rockertand

LilleNyPåVej skriver:

Hnn er også først 3 måneder om en lille uges tid  Så måske har jeg gjort det rigtig nok, og så skal vi nu til og lade hende klare hendes måltider på egen hånd?  Det er nok derfor jeg har tid på SP i næste uge så, fordi hun ikke behøver måltiderne på samme måde mere 

Et kærligt råd fra en mor til 3:
Du skal stole på dig selv og dine instinkter, de er gode nok.
Du kan bruge sundhedsplejersken som retningsangivende, men træf dine egne beslutninger, læs dit barn, det er ikke alting, der kan passes ind i firkantede kasser.

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

Rockertand skriver:

Et kærligt råd fra en mor til 3:
Du skal stole på dig selv og dine instinkter, de er gode nok.
Du kan bruge sundhedsplejersken som retningsangivende, men træf dine egne beslutninger, læs dit barn, det er ikke alting, der kan passes ind i firkantede kasser.

Ja måske, vil jo bare ikke at hun mangler noget  Og samtidig har jeg altid synes det var synd at vække hende. Men tror vi lader hende sove og så får hun bare mad når hun selv giver tegn til det i stedet for 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.