Hvordan gør i med flaskerne og tidspunkterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

Baby2påvej skriver:

Nu ammer jeg, så aner ikke hvor mange ml jeg får i min datter, men hun kan altså nemt tage 6-7 timer i streg, og det får hun lov til. Hun skal nok melde sig når hun føler sult.

Er bare så bange for at min datter ikke får mad nok, men måske jeg skulle se det lidt an så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Aabye

LilleNyPåVej skriver:

Hvad så med det mad han skal have i løbet af dagen?

han fik det mad han skulle.. han har altid været meget vågen.. tror han fik 6 flasker dagligt

Anmeld

23. april 2013

Enirt

LilleNyPåVej skriver:

Vores datter er flaskebarn da jeg ikke kunne amme hende og hun har altid skulle have 1/6 af hendes vægt i mad om dagen (gav det mening?).

Vores datter får på nuværende tidspunkt 5 flasker af 180 ml om dagen, men ofte skal vi vække hende får at give hende hendes mad da hun skal spise hvert 4 time jo.

Nu læste jeg så at en mor herinde fra ikke vækker hendes børn for at give dem mad, de skal have lov at sove så meget de kan fordi det har de brug for.
Og ja børnene har selvfølgelig brug for deres søvn, ingen tvivl om det, men jeg er ikke med på at lade min datter sove som hun vil, hvornår skal hun så få sin mad? Hvad hvis hun ikke får mad nok i løbet af dagen så?

Ja jeg er bekymret, men hvad gør i? Sover jeres børn bare og når de så piver så får de mad også selvom de ikke får den dosis mad de skal have i løbet af dagen? 

Jeg vil jo gerne lade min datter sove, men har altid troet at måltiderne hver 4. time var vigtige for at hun fik den daglige dosis mme hun har brug for.

Altså nu ved jeg ikke lige hvor gammel din datter er, men er ikke i tvivl om at hun selv skal sige til hvis hun er sulten, det kan være at hun spiser en stor portion mad og så sover længe og gør det et par gange i træk og så vender rundt og er mere vågen og spiser hyppigere hvis hun kun får små protioner. Giver det mening.

Her kan vores søn sagtens tage sig en lur på 3-4 timer og stadig ikke rigtig være sulten når han står op, venter på at han giver tegn til at haner sulten før jeg giver ham noget at spise. Han spiser ikke så meget om morgen der kan han kun spise 165 ml og så senere på dagen og hen mod aftenen spiser han 220 ml.

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

Line - med 2 boblinger skriver:

han fik det mad han skulle.. han har altid været meget vågen.. tror han fik 6 flasker dagligt

Nåe ja okay, vores kan godt sove det meste af dagen  Derfor jeg vækker hende engang imellem

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

Enirt skriver:

Altså nu ved jeg ikke lige hvor gammel din datter er, men er ikke i tvivl om at hun selv skal sige til hvis hun er sulten, det kan være at hun spiser en stor portion mad og så sover længe og gør det et par gange i træk og så vender rundt og er mere vågen og spiser hyppigere hvis hun kun får små protioner. Giver det mening.

Her kan vores søn sagtens tage sig en lur på 3-4 timer og stadig ikke rigtig være sulten når han står op, venter på at han giver tegn til at haner sulten før jeg giver ham noget at spise. Han spiser ikke så meget om morgen der kan han kun spise 165 ml og så senere på dagen og hen mod aftenen spiser han 220 ml.

Hm ja okay. Forstår bare ikke hvorfor at SP ikke siger noget så, har altid hørt fra de forskellige at hun skal have mad hvert 4 time +/- 30 min 

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

CAWI skriver:

Har kun hørt at folk har vækket deres barn, hvis læge og/eller SP har rådet dem til det, fordi barnet ikke tog nok på.

Personligt ville jeg ikke vække barnet.

Det var jo også det jeg tænkte, hvorfor skal hun vækkes hvis hun kan få lov at sove .

Hm, det må jeg lige se an

Anmeld

23. april 2013

2babygirls

LilleNyPåVej skriver:

Er bare så bange for at min datter ikke får mad nok, men måske jeg skulle se det lidt an så

Du kan jo få sp til at veje hende 1 gang om mdr hvis du er bekymret. Men igen, nogle børn skal være lange og tynde, og andre tykke og korte, så hvis hun taber sig er det måske for at finde hendes kurve. Sådan var det her.

Anmeld

23. april 2013

lycly

LilleNyPåVej skriver:

Hm, må da lige have en snak med SP så  det har jeg aldrig fået af vide. Kun at hun måtte sove hele natten uden mad..

Men altså jeg ved at nogen får at vide direkte af sp at de skal vække deres barn, men det er som regel kun hvis barnet ikke tager på som det skal

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

Baby2påvej skriver:

Du kan jo få sp til at veje hende 1 gang om mdr hvis du er bekymret. Men igen, nogle børn skal være lange og tynde, og andre tykke og korte, så hvis hun taber sig er det måske for at finde hendes kurve. Sådan var det her.

Jeg skal besøge SP i næste uge, så tager jeg lige snakken med hende 

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

LuLy skriver:

Men altså jeg ved at nogen får at vide direkte af sp at de skal vække deres barn, men det er som regel kun hvis barnet ikke tager på som det skal

Hehe det er slet ikke tilfældet her, hun er endda hoppet en kurve op 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.