mor88 skriver:
Først et stort
Til dig!
Undskyld, men din mand lyder ikke særlig flink, når han sviner sine børns mor til! hvordan har dine andre børn det? er de påvirket af situationen? Du må for alt i verden ikke blive stresset, når du er så tæt på termin. Det burde din mand vide, når det er jeres 3. barn!
Hvad med at snakke med JM om dine problemer og bekymringer?
Er han villig til at gå i parterapi? Hvis ikke, så er det måske bedst, at han flytter, indtil han kan finde ud af, at behandle dig rigtigt!
Nu kender jeg ikke jeres problemer, men uanset hvad, så er det børnene, som det vil gå mest ud over!
Vi har altid haft et lidt turbulent forhold og jeg vil have svært ved at beskrive det uden at det kommer til at lyde meget værre end det er. Min mand havde et alkoholproblem da jeg mødte ham (for 10.5 år siden). Han har ikke drukket i de sidste 6 år men de år med alkoholen har givet massive tillidsproblemer. Jeg er samtidig lidt en kontrolfreak og det harmonerer ikke rigtig. Jeg er dog ikke bange for at han skal begynde at drikke igen, det er jeg helt overbevist om at han ikke gør ìg i den retning har jeg fuld tillid.
Vi lever et, udadtil, helt normalt liv med stort lækkert nyistandsat hus, 2 store biler og to velfungerende børn. Jeg har en længere uddannelse og det samme har min mand.
For 4 år siden var han ude for en arbejdsulykke som har gjort ham til førtidspensionist og det har jo selvfølgelig forandret ham i en vis grad.
Vi har været i parterapi et par gange, bl.a da han stoppede med at drikke og vi havde stor gavn af det, vi formår bare ikke at holde linien ret længe af gangen. Det er mig der står med stort set ALT herhjemme og når jeg påtaler det siger han at så laver han så meget andet. Vi under ikke hinanden noget og dårlige dage er der ikke plads til hos nogen af os. Vi elsker hinanden og vi har dybest set ikke lyst til at blive skilt men jeg er også bare TRÆT af at køre i samme rille og diskuterer de samme ting igen og igen.
Jeg er bestemt heller ikke perfekt, jeg har ofte nej hatten på og husker oftere de trælse ting i stedet for at tælle til 10 ind imellem og overveje at være mere positiv og imødekommende. Derudover har jeg mit kontrolproblem som jeg skal arbejde med.