Projekt opdragelse (update)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

MorDk

Gittemor09 skriver:

man får simpelthen et ekstra kick når der er så meget positiv energi omkring en....

jeg kan følge dig 100% .... her har lillebror været syg siden han blev født... han er snart ½ år.... og nu begynder det endelig og gå den rigtige vej...

jeg er så glad på dine vejne.. det er helt fantastisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

bøllen

MorDk skriver:

Oh yes BIG TIME! Ej men det ER helt vildt! Men jeg har været med til at forstærke det med min "negative" opdragelse... Og allerede nu er hans flip ikke så langvarige og han er nemmere at tale til ro

så til mit spørgsmål, for vi havner nemlig ofte i samme onde cirkel.

Og vores dreng kan bare skrige og skrige hvis det ikke går efter hans hoved - Så hvordan løser du det ??

For der mister jeg ski overblikket

Anmeld

19. april 2013

Gittemor09

MorDk skriver:

Anmeld

19. april 2013

MorDk

bøllen skriver:

så til mit spørgsmål, for vi havner nemlig ofte i samme onde cirkel.

Og vores dreng kan bare skrige og skrige hvis det ikke går efter hans hoved - Så hvordan løser du det ??

For der mister jeg ski overblikket

Nu kommer det an på situationen... Men prøv at komme med et eksempel hvor han begynder at skrige helt vildt og skriv hvordan du pelejer at gøre...  Så skriver jeg tilbage hvad jeg ville have gjort/hvad jeg gør med min søn i lign. situation.

Anmeld

19. april 2013

bøllen

MorDk skriver:

Nu kommer det an på situationen... Men prøv at komme med et eksempel hvor han begynder at skrige helt vildt og skriv hvordan du pelejer at gøre...  Så skriver jeg tilbage hvad jeg ville have gjort/hvad jeg gør med min søn i lign. situation.

Det kan være som her til aften , de 3 drenge sidder med hver sin slik skål . Mindste manden vil have et stykke slik fra storebror .

storebror siger nej , du har fået 1 ( et bestemt stykke slik han ville have )

han skriger , jeg prøver at komme med et forslag om de evt kan bytte men storebror vil gerne beholde sit slik .

siger at han har fået og t ikke vil bytte ..

Anmeld

20. april 2013

MorDk

Det kan være som her til aften , de 3 drenge sidder med hver sin slik skål . Mindste manden vil have et stykke slik fra storebror .

storebror siger nej , du har fået 1 ( et bestemt stykke slik han ville have )

han skriger , jeg prøver at komme med et forslag om de evt kan bytte men storebror vil gerne beholde sit slik .

siger at han har fået og t ikke vil bytte ..

Så er det sådan det er. Selvom det kan være svært for de små at forstå nogle gange (specielt når de har sat sig noget bestemt i hovedet) MEN jeg havde nok sagt: "Jeg kan godt forstå du gerne vil have storbrors stykke slik, men du har de eget her" Og så holde fast i det. Og så skriger han... og så må han skrige... sådan er det. Dog vil jeg en anden gang sørge for at de får det samme  Så undgår man konflikterne  (specielt hvis ungerne er små)

Anmeld

20. april 2013

Line&Mike

MorDk skriver:

En lille update:

Det er nu 4 dage siden jeg gik igang med mit lille projekt. Og der er på bare 4 dage sket store fremskridt på mange kanter.

Han plejer ALTID at flippe når han skal ud og have børstet tænder. Idag forløb det nogenlunde sådan her:

Bassen sidder og hygger med chips & dips i sofaen med far og mor.

Mor: Når du har spist dine chips færdig går vi ud og får børstet dine tænder.

Victor: "Okey"

5 minutter senere...

Victor: "Mig har spist færdig nu moar - Tak for chips og dyp"

Mor: "Det var så lidt".... "Kom du med mig ud og børste tænder"

Victor: "Nej"!

Mor: "Kan du huske hvad jeg sagde før"?

Victor kigger på mig

Mor: "Når du havde spist chips'ne færdig så skulle du komme med ud og børste tænder"

Victor: "Ja..." Victor går med...

Ude på badeværelset fjoller Victor rundt og begynder at hænge sig i vasken... Jeg lægger forsigtigt min hånd på hans skulder...

Mor: "Skal jeg rykke skamlen lidt så du bedre kan nå op"?

Victor Nikker: "Ja go' idé moar"

Mor gør tandbørsten klar og Victor får lov (som han plejer) at starte med at børste tænder.

Mor: "Når du er klar til at mor børster efter kommer du bare herhen"

Victor nikker og børster alt hvad han har lært! Han begynder dog at fjolle lidt rundt og hive i håndklæderne m.m Jeg siger ikke så meget men tager ham blidt i armen og guider ham hen til vasken igen (uden de store problemer) hvor han børster videre. Victor rækker mig tandbørsten (Hvilket han aldrig plejer at gøre) og jeg får lov at børste efter...

BUM!

Ikke én gang har jeg hævet stemmen eller direkte skældt ud/irettesat "negativt" og ved I hvad? Har bare en dejlig følelse indeni ♥

Super dejlig update!

Hvor er du bare sej, både at du fortæller os om dine tanker og frustrationer og dernæst hvad du så har gjort, og hvilken effekt det har haft!

Stor respekt herfra - Du har taget "kampen" op, og har allerede vundet den!

Det lyder som om at det er til gavn for hele familien 

Anmeld

20. april 2013

MorDk

Line&Mike skriver:

Super dejlig update!

Hvor er du bare sej, både at du fortæller os om dine tanker og frustrationer og dernæst hvad du så har gjort, og hvilken effekt det har haft!

Stor respekt herfra - Du har taget "kampen" op, og har allerede vundet den!

Det lyder som om at det er til gavn for hele familien 

Det er i dén grad til gavn for HELE familien. Det kan virkelig mærkes ♥

Anmeld

20. april 2013

bøllen

Så er det sådan det er. Selvom det kan være svært for de små at forstå nogle gange (specielt når de har sat sig noget bestemt i hovedet) MEN jeg havde nok sagt: "Jeg kan godt forstå du gerne vil have storbrors stykke slik, men du har de eget her" Og så holde fast i det. Og så skriger han... og så må han skrige... sådan er det. Dog vil jeg en anden gang sørge for at de får det samme  Så undgår man konflikterne  (specielt hvis ungerne er små)

Tak for svar - lod ham også skrige . 

det med at vælge samme slik er svært , storebror er 11 og lillebror 3 . Så de vælger slik selv . Ville gerne skrige turerne til livs

Anmeld

20. april 2013

Maja_4000

Det er også sådan jeg forsøger at gøre dog er hendes far ikke helt med på den .. Han synes jeg er for 'svag', men når det virker er det sgu ligemeget hvordan vi kommer derhen .. F.eks. kan jeg sagtens børste carolines tænder uden skrig og skrål, det kan han ikke
Er far med på den hos jer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.