En lille update:
Det er nu 4 dage siden jeg gik igang med mit lille projekt. Og der er på bare 4 dage sket store fremskridt på mange kanter.
Han plejer ALTID at flippe når han skal ud og have børstet tænder. Idag forløb det nogenlunde sådan her:
Bassen sidder og hygger med chips & dips i sofaen med far og mor.
Mor: Når du har spist dine chips færdig går vi ud og får børstet dine tænder.
Victor: "Okey"
5 minutter senere...
Victor: "Mig har spist færdig nu moar - Tak for chips og dyp"
Mor: "Det var så lidt".... "Kom du med mig ud og børste tænder"
Victor: "Nej"!
Mor: "Kan du huske hvad jeg sagde før"?
Victor kigger på mig
Mor: "Når du havde spist chips'ne færdig så skulle du komme med ud og børste tænder"
Victor: "Ja..." Victor går med...
Ude på badeværelset fjoller Victor rundt og begynder at hænge sig i vasken... Jeg lægger forsigtigt min hånd på hans skulder...
Mor: "Skal jeg rykke skamlen lidt så du bedre kan nå op"?
Victor Nikker: "Ja go' idé moar"
Mor gør tandbørsten klar og Victor får lov (som han plejer) at starte med at børste tænder.
Mor: "Når du er klar til at mor børster efter kommer du bare herhen"
Victor nikker og børster alt hvad han har lært! Han begynder dog at fjolle lidt rundt og hive i håndklæderne m.m Jeg siger ikke så meget men tager ham blidt i armen og guider ham hen til vasken igen (uden de store problemer) hvor han børster videre. Victor rækker mig tandbørsten (Hvilket han aldrig plejer at gøre) og jeg får lov at børste efter... 

BUM!
Ikke én gang har jeg hævet stemmen eller direkte skældt ud/irettesat "negativt" og ved I hvad? Har bare en dejlig følelse indeni ♥
Anmeld