Kan man gemme/opbevare modermælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2013

Wik

Personligt vil jeg helst undgå alt det med at fryse ned. Jeg vil heller amme ud dagen inden og på dagen også bevare det i køleskabet i rene flasker, man kan sagtens, men er det nødvendigt med så meget mælk, hvis du "bare" skal til koncert. Misforstå mig ikke, men tror ikke det er nødvendigt med så meget pumpen, det er skisme hårdt for babserne. Men mindre det også handler om at der skal alkohol indenbors for så er det jo nødvendigt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

simone_jacobsen

M (: skriver:

Modermælk kan gemmes i fryseren i seks måneder, men skal helst fryses inden for få døgn (maks 3). Man skal fryse mælken i en steril beholder/pose. Vi fryser mælken i isterningeposer, da de, modsat alm poser, er sterile indvendigt (anbefaling fra neo). 

God fornøjelse

Det er korrekt at den kan nedfryses i 6 måneder, men hvis du stadig ønsker at der skal være antistoffer i, er det max 3 uger mælken må nedfryses..

Anmeld

19. april 2013

M (:

simone_jacobsen skriver:

Det er korrekt at den kan nedfryses i 6 måneder, men hvis du stadig ønsker at der skal være antistoffer i, er det max 3 uger mælken må nedfryses..

Det skal jeg ikke kunne sige noget om. (:

Anmeld

19. april 2013

lycly

Wik skriver:

Personligt vil jeg helst undgå alt det med at fryse ned. Jeg vil heller amme ud dagen inden og på dagen også bevare det i køleskabet i rene flasker, man kan sagtens, men er det nødvendigt med så meget mælk, hvis du "bare" skal til koncert. Misforstå mig ikke, men tror ikke det er nødvendigt med så meget pumpen, det er skisme hårdt for babserne. Men mindre det også handler om at der skal alkohol indenbors for så er det jo nødvendigt. 

Nej det er ikke sikkert at det er nødvendigt med så meget mælk, har også tænkt mig at amme lige inden jeg går. Vil bare så nødig risikere at min kæreste står der med en sulten unge og er løbet tør for mælk.

Men skal ikke drikke alkohol så måske jeg godt kan nøjes med at malke ud dagen før og på dagen

Anmeld

19. april 2013

Wik

LuLy skriver:

Nej det er ikke sikkert at det er nødvendigt med så meget mælk, har også tænkt mig at amme lige inden jeg går. Vil bare så nødig risikere at min kæreste står der med en sulten unge og er løbet tør for mælk.

Men skal ikke drikke alkohol så måske jeg godt kan nøjes med at malke ud dagen før og på dagen

Nej det er klart, man vil være på den sikre side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.