Kan man gemme/opbevare modermælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2013

baby012

LuLy skriver:

Okay, har bare fået det indtryk at fryseposer ikke er sterile nok til modermælk til helt små børn?
Men det kunne da være smart (og billigt!) hvis jeg bare kunne nøjes med fryseposer

Min søn trives fint med det  

det var min SP der foreslog det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

lycly

baby012 skriver:

Min søn trives fint med det  

det var min SP der foreslog det  

Nå, jamen så er det da den mest optimale løsning umiddelbart. Men skal det ikke tages op i god tid så for at blive tøet op, sådan at det kan komme ud af posen??

Anmeld

18. april 2013

LR85

LuLy skriver:

Ja okay, men tror ikke det bliver nødvendigt at have dem liggende i en måned, men meget rart at vide hvor længe de kan holde, hvis han nu ikke får brugt dem alle den aften - så har man til senere brug

Ja du kan jo altid pumpe lidt ud og så have 'til gode' til en cafetur eller lign. 

Anmeld

18. april 2013

baby012

LuLy skriver:

Nå, jamen så er det da den mest optimale løsning umiddelbart. Men skal det ikke tages op i god tid så for at blive tøet op, sådan at det kan komme ud af posen??

Jo det skal tages op i god tid  

men al modermælk skal jo tøes op a sig selv, da man resikere at ødelægge mange vitaminer og mineraler ved at hjælpe det med at tø 

Det fungere rigtig godt herhjemme  

Anmeld

18. april 2013

1990h

M (: skriver:

Modermælk kan gemmes i fryseren i seks måneder, men skal helst fryses inden for få døgn (maks 3). Man skal fryse mælken i en steril beholder/pose. Vi fryser mælken i isterningeposer, da de, modsat alm poser, er sterile indvendigt (anbefaling fra neo). 

God fornøjelse

det lyder smart..

det vil jeg da huske.. så klikker du bare terningerne ud i flaskerne og lader det tø eller??

Anmeld

18. april 2013

Nemesis

har også brugt isterningsposer. Havde en del mm liggende i fryseren, men det var super til da hun begyndte på mos og grød for så var det lige en terning mm i maden som samtidig blev kølet ned.

ellers i de flasker fra apoteket de også bruger på neo..sådan nogle bløde plastik nogle,.

Anmeld

18. april 2013

M (:

1990h skriver:

det lyder smart..

det vil jeg da huske.. så klikker du bare terningerne ud i flaskerne og lader det tø eller??

Vi har endnu ikke haft brug for mælken, da jeg ammer fuldt, men tænker enten at bruge dem som terninger i f.eks. Varm grød eller at lade det tø i posen og hælde det over grød/i en kop.. Tænker ikke at skulle tilbyde det på flaske, da jeg ikke vil risikere at han afviser brystet..

Anmeld

18. april 2013

1990h

Vi har endnu ikke haft brug for mælken, da jeg ammer fuldt, men tænker enten at bruge dem som terninger i f.eks. Varm grød eller at lade det tø i posen og hælde det over grød/i en kop.. Tænker ikke at skulle tilbyde det på flaske, da jeg ikke vil risikere at han afviser brystet..

årh okai

troede det var noget i brugte nu..men stadig smart hvis det alligevel bare løber ud jo så bliver det da brugt

Anmeld

18. april 2013

M (:

1990h skriver:

årh okai

troede det var noget i brugte nu..men stadig smart hvis det alligevel bare løber ud jo så bliver det da brugt

Jeg malker ud for at holde mælkeproduktionen en lille smule kunstigt forhøjet, da Hjalte ikke er en superspiser og hurtigt bliver træt. Så for at "sikre" at han få nok skal jeg efter aftale med sp overstimulere en smule, så han ikke skal arbejde alt for hårdt for maden. 

Og så gemmer vi mælken til han skal på overgangskost, fordi det er fjollet at hælde det ud i vasken og så om et halvt år bruge hele og halve formuer på mme.

Anmeld

18. april 2013

1990h

Jeg malker ud for at holde mælkeproduktionen en lille smule kunstigt forhøjet, da Hjalte ikke er en superspiser og hurtigt bliver træt. Så for at "sikre" at han få nok skal jeg efter aftale med sp overstimulere en smule, så han ikke skal arbejde alt for hårdt for maden. 

Og så gemmer vi mælken til han skal på overgangskost, fordi det er fjollet at hælde det ud i vasken og så om et halvt år bruge hele og halve formuer på mme.

okai

nej det har du ret i..det smart at gemme..tror jeg også vi vil gøre i isterning poser..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.