Kan man gemme/opbevare modermælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.585 visninger
24 svar
6 synes godt om
18. april 2013

lycly

Og hvordan? Altså jeg ved godt at man selvfølgelig bare kan malke ud i en flaske og stille den i køleskabet.

Men jeg spørger fordi jeg til juli skal til Robbie Williams koncert og jeg satser stærkt på at kunne amme lillemanden. Så når jeg skal til koncert skal farmand jo passe ham, og jeg vil gerne være sikker på at der er mælk nok til ham når jeg nu ikke selv lige er i nærheden med maden

Så kan man malke ud hver dag en uge inden eller sådan og så fryse det ned? I såfald, hvad fryser man det ned i? Mere så jeg ikke skal sidde og malke ud i flere timer samme dag eller dagen før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

M (:

Og hvordan? Altså jeg ved godt at man selvfølgelig bare kan malke ud i en flaske og stille den i køleskabet.

Men jeg spørger fordi jeg til juli skal til Robbie Williams koncert og jeg satser stærkt på at kunne amme lillemanden. Så når jeg skal til koncert skal farmand jo passe ham, og jeg vil gerne være sikker på at der er mælk nok til ham når jeg nu ikke selv lige er i nærheden med maden

Så kan man malke ud hver dag en uge inden eller sådan og så fryse det ned? I såfald, hvad fryser man det ned i? Mere så jeg ikke skal sidde og malke ud i flere timer samme dag eller dagen før

Modermælk kan gemmes i fryseren i seks måneder, men skal helst fryses inden for få døgn (maks 3). Man skal fryse mælken i en steril beholder/pose. Vi fryser mælken i isterningeposer, da de, modsat alm poser, er sterile indvendigt (anbefaling fra neo). 

God fornøjelse

Anmeld

18. april 2013

FrkZier

LuLy skriver:

jeg har set et eller andet sted at man kan få sådan nogen smarte fryse poser til modermælk hvor der er ML mål på så man kan se hvor mange milliliter der er i posen, så det dejlig nemt for farmand når han skal tø det op og give til bebs

(og nej kan ikke huske hvor jeg så dem, måske babysam :p )

Anmeld

18. april 2013

raca

avent laver nogle små bøtter med låg beregnet til modermælk.. vi var glade for dem.. de fas i en stang med 10 i mener jeg og der var sådan et dims så de kunne kobles direkte på vantepumperne så man malkede ud direkte ned i dem..

jeg ville ikke komme modermælk i plastik beholdere der ikke var beregnet til fede fødevare. så isternings poser ville jeg ikke turde iog med de ikke er lavet til fede fødevare og derfor er testen af hvormange phalater og ligende det afgiver kun lavet på vand og måske saft..

Anmeld

18. april 2013

Kløver

Op til 3 mdr i fryseren, vi brugte sådan nogle små plasticflasker fra apoteket

Anmeld

18. april 2013

LR85

Du gemmer det i flasker eller andre tætte beholdere, og i køleskab et døgn og fryser 1 måned. (Det kan egentlig holde sig længere, men din modermælk ændre sig, i forhold til nærtingsstofferne som tilpasser sig barnets alder og behov, så derfor er det, ernæringsmæssigt, bedst at bruge det inden for en måned) 

Anmeld

18. april 2013

baby012

Hehe, har selv fyldt en skuffe i fryseren med mm  

alm. Fryseposer er helt fint, så skriver du bare 

f.eks.

mm

18/4-13

kl. 19.00

180 ml. 

Anmeld

18. april 2013

lycly

raca skriver:

avent laver nogle små bøtter med låg beregnet til modermælk.. vi var glade for dem.. de fas i en stang med 10 i mener jeg og der var sådan et dims så de kunne kobles direkte på vantepumperne så man malkede ud direkte ned i dem..

jeg ville ikke komme modermælk i plastik beholdere der ikke var beregnet til fede fødevare. så isternings poser ville jeg ikke turde iog med de ikke er lavet til fede fødevare og derfor er testen af hvormange phalater og ligende det afgiver kun lavet på vand og måske saft..

Dem kender jeg faktisk godt, troede dog ikke man kunne bruge dem til modermælk, men til mos og sådan

Anmeld

18. april 2013

lycly

baby012 skriver:

Hehe, har selv fyldt en skuffe i fryseren med mm  

alm. Fryseposer er helt fint, så skriver du bare 

f.eks.

mm

18/4-13

kl. 19.00

180 ml. 

Okay, har bare fået det indtryk at fryseposer ikke er sterile nok til modermælk til helt små børn?
Men det kunne da være smart (og billigt!) hvis jeg bare kunne nøjes med fryseposer

Anmeld

18. april 2013

lycly

LR85 skriver:

Du gemmer det i flasker eller andre tætte beholdere, og i køleskab et døgn og fryser 1 måned. (Det kan egentlig holde sig længere, men din modermælk ændre sig, i forhold til nærtingsstofferne som tilpasser sig barnets alder og behov, så derfor er det, ernæringsmæssigt, bedst at bruge det inden for en måned) 

Ja okay, men tror ikke det bliver nødvendigt at have dem liggende i en måned, men meget rart at vide hvor længe de kan holde, hvis han nu ikke får brugt dem alle den aften - så har man til senere brug

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.