Hvem får bedste omsorg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

hekran

Underligt spørgsmål. Handler det om, hvilken dagplejer man skal vælge?

Der ligger nærmest en tanke om, hvorvidt man kan være der for flere børn samtidig. 

Er der mon nogen der ville spørge, om et enebarn fik mere omsorg en et, der have søskende og om tre søskende kunne få lige meget kærlighed og omsorg..

Vi venter barn nummer fire til august. Vores ældste søn er 5 og vi glæder os til at vise endnu et lille menneske vejen i livet og give det nogle fantastiske kompetencer det vil have i at have flere søskende.

Jeg tror sagtens en dagplejer med 4 og 5 børn kan være fantastisk og det fællesskab kan også give børnene en fantastik gave, som ét og to børn ikke på samme måde tilegner sig i en tidlig alder.

Hilsen Marita (yngst ud af en børneflok på 5 )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

Aabye

Altså ovre i min drengs dagpleje har hun en pige på 2.5 år.. hun har min dreng som lige er blevet 2.. så har hun en pige mere der bliver 2 i juni.. og så har hun en på 17 mdr og en på 14 mdr... Jeg er hundrede milliarder % sikker på at alle ungerne får lige nøjagtigt det de har brug for af omsorg.. Jeg er slet ikke i tvivl om det... DP-mor knus elsker de her unger og hun gør ALT for dem.. Kan ikke se hvorfor en GOD dagpleje ikke skulle kunne give den samme omsorg til 5 unger som hun kan til 2... 

Nu skriver du så at hun har 4 børn alle sammen under 10 mdr.. DET forstår jeg så ikke.. For så vidt jeg ved må en dagplejer da ikke have "fuldt hus" med børn under 1 år..? 

Nu er min dagplejemor så privat og de har jo ikke samme regler som de kommunalt ansatte.. Men hun sagde til mig at hun i hvert fald IKKE ville have 4/5 børn der alle sammen var på det samme stadie..

Anmeld

19. april 2013

B&J

vores DP-mor, selv om hun havde 4 drenge hver dag og nogle gange et ekstra barn, var hun der for dem alle sammen hele tiden, har aldrig set nogle af de børn ikke få lige mange krammer kærlighed trykhed omsorg... hun kunne bare det der og har aldrig set et barn der var ked af at komme hos hende  så om hun havde 2 eller 5 ja så havde hun tid og omsorg osv. til dem alle sammen

Anmeld

20. april 2013

Lone Jakobsen

som dagplejer tænker jeg at det kan give nogle praktiske problemer hvis hun vitterligt har 4 børn på 9-10 mdr. men hvordan ved du at børnene har den givne alder?

nogle børn syner yngre end de er og nogle børn ældre. der er både fordele og ulemper ved at have børn der er så tæt.

Anmeld

20. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad er formålet med den her tråd? 

Anmeld

22. april 2013

Anonym trådstarter

Synes stadig det kommer an på den enkelte dagplejer ... Serinas dp var i sin tid lykkelig over at have 4 børn tæt på hinanden fordi alle kunne det samme og ingen kom til at kede sig ... Alle var ca på samme punkt udviklingsmæssigt og de havde brug for de samme ting ... En 2årig ville nemt kede sig lidt i selskab med 3 1årige... Jo selvfølgelig r det hårdt inden de begynder at gå - til gengæld er de nemmere at underholde .. der behøver ikke ske det helt store show hver dag

De helt små babyer i dagplejen har oftest mest behov for at blive trøstet end undeholdt.

Børnene bliver nemt utrygge og det smitter. Spejlneuroner.

Vh

Anmeld

22. april 2013

raca

Anonym skriver:

De helt små babyer i dagplejen har oftest mest behov for at blive trøstet end undeholdt.

Børnene bliver nemt utrygge og det smitter. Spejlneuroner.

Vh

det var da godt du lige kunne svinge om dig med fine ord..

og ja spejlneuroner de findes og ja de kan godt fornemme hvis andre børn er utrykke. men

som de andre siger lyder det usansylingt at hun har 4 børn under 1år. det virker sært at du kan aldren.

og hvor vil du hen med dette emne?

omsorg er jo rimlig individuelt fra person til person også mht til god denne er gi lat give det.

Anmeld

22. april 2013

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Underligt spørgsmål. Handler det om, hvilken dagplejer man skal vælge?

Der ligger nærmest en tanke om, hvorvidt man kan være der for flere børn samtidig. 

Er der mon nogen der ville spørge, om et enebarn fik mere omsorg en et, der have søskende og om tre søskende kunne få lige meget kærlighed og omsorg..

Vi venter barn nummer fire til august. Vores ældste søn er 5 og vi glæder os til at vise endnu et lille menneske vejen i livet og give det nogle fantastiske kompetencer det vil have i at have flere søskende.

Jeg tror sagtens en dagplejer med 4 og 5 børn kan være fantastisk og det fællesskab kan også give børnene en fantastik gave, som ét og to børn ikke på samme måde tilegner sig i en tidlig alder.

Hilsen Marita (yngst ud af en børneflok på 5 )

Jo underligt spørgmål, det kan jeg godt se nu.

Hmm

Jeg burde starte med, at fortælle om denne konkrete situation med den dagplejer som lige er startet op 4 meget meget små spædbørn....

Komunikationen fejlede hos mig...

Sorry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.