Hvem får bedste omsorg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Det vil jo aldrig blive aktuelt:0) Men overdrivelse fremmer jo nok forståelsen:0)

I går mødte jeg en dagplejer med 4 faste børn i alder  9-10 måneder), jeg synes at det er frækt af kommunen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

raca

Anonym skriver:

I går mødte jeg en dagplejer med 4 faste børn i alder  9-10 måneder), jeg synes at det er frækt af kommunen....

frækt..

at give dp moren arbejde. de kunne jo bare havde fyrret hende..

ikke at flytte børn således at de fjerne 2 børn fra en dp. også satte de 2 små ved den dp må således at begge dp havde 2 små og 2 storer

om 2-6 mdr går alle de små børn jo også bliver det lettere for hende.. og man må antage at de sover en smule mere end eks en 2 årig. så der er vel fordele og ulemper ved det hele..

Anmeld

18. april 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hvem får bedste omsorg?

Barn i børnepasning/dagpleje:

Dagplejer passer kun 2 børn

Dagplejer passer kun 3 børn

Dagplejer passer 4 børn

Dagplejer passer 5 børn

Nu ved jeg jo overhovedet ikke, om der er en sammenhæng, men hvad sker der for alle de der mystiske, anonyme dagplejeindlæg for tiden?

Sådan nogle fiske-fiske-hvem-er-bedst/dårligst indlæg.. Jeg får tanken, at vi har en meget bitter dagplejer på linjen? 

Men for at prøve at svare på "spørgsmålet", så vil jeg, som så mange andre, sige, at det kommer an på dagplejemoren, overskuddet, ressourcer, fasciliteter og ja, børnene.. 

Anmeld

18. april 2013

Mettefpigen

Frk. Himmelblå skriver:

Nu ved jeg jo overhovedet ikke, om der er en sammenhæng, men hvad sker der for alle de der mystiske, anonyme dagplejeindlæg for tiden?

Sådan nogle fiske-fiske-hvem-er-bedst/dårligst indlæg.. Jeg får tanken, at vi har en meget bitter dagplejer på linjen? 

Men for at prøve at svare på "spørgsmålet", så vil jeg, som så mange andre, sige, at det kommer an på dagplejemoren, overskuddet, ressourcer, fasciliteter og ja, børnene.. 

Tænkte lige nøjagtig det samme.....

Anmeld

18. april 2013

L&V

Frk. Himmelblå skriver:

De minder i hvert fald utrolig meget om hinanden de tråde her

Anmeld

19. april 2013

Anonym trådstarter

hvad vil du med den her tråd?

provokere..

eller forholde dig sagligt til emnet..

nej der er ikke en øvre grænse lovgivningsmessigt på hvor mange børn en person på tage sig af..

men phykologer arbejder med et min for at kunne give barnet det optimale stimulering..

og her er 5 børn i dagplejealdren for meget, 4 børn ligger lige på grænsen... dog kommer dette an på aldren.. men hvis børne er 6mdr-1.5 år. burder der kun være 3 børn pr voksen.. mener jeg at huske..

Hende dagplejer, jeg skriver om: Jeg er sikker på, at hun gør sit bedste. Hun er meget dygtig og omsorgsfuld.

Men ingen har ubegrænsede ressurcer.

Hun passer 4 børn under 10 måneder.

Max 3 børn ville være mere passende, eller en hjælper.

Når 1 barn græder, alle børn græder.....

Hun får gæstebørn, ligesom andre dagplejere.

Jeg er bitter over systemmet. Yes!

Det er ikke i barnets tarv.

Er nogen af Jer i forældrerådet?

Det er mere info end brok, forældre skal have indflydelse ifølge lovgivningen.

Anmeld

19. april 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Hende dagplejer, jeg skriver om: Jeg er sikker på, at hun gør sit bedste. Hun er meget dygtig og omsorgsfuld.

Synes stadig det kommer an på den enkelte dagplejer ... Serinas dp var i sin tid lykkelig over at have 4 børn tæt på hinanden fordi alle kunne det samme og ingen kom til at kede sig ... Alle var ca på samme punkt udviklingsmæssigt og de havde brug for de samme ting ... En 2årig ville nemt kede sig lidt i selskab med 3 1årige... Jo selvfølgelig r det hårdt inden de begynder at gå - til gengæld er de nemmere at underholde .. der behøver ikke ske det helt store show hver dag

Anmeld

19. april 2013

Valle81

Anonym skriver:

Det forstår jeg simpelthen ikke.

Jeg har været dagplejer i Viborg Kommune og der var HELT KLARE regler for at en dagplejer ikke måtte have fuld hus med børn under 1 år.

Hvis jeg husker rigtigt så hed det MAKS to børn under 1 år resten. Der kunne gives dispensation, men så betød det at man ikke måtte modtage 4 barn eller modtage gæstebørn. Disse regler blev overholdt, så jeg synes det virker meget underligt at huin må gå med 4 børn under 10 mdr. Jeg mener altså det er overenskomst bestemt de regler der var i Viborg.

Anmeld

19. april 2013

L&V

Valle81 skriver:

Det forstår jeg simpelthen ikke.

Jeg har været dagplejer i Viborg Kommune og der var HELT KLARE regler for at en dagplejer ikke måtte have fuld hus med børn under 1 år.

Hvis jeg husker rigtigt så hed det MAKS to børn under 1 år resten. Der kunne gives dispensation, men så betød det at man ikke måtte modtage 4 barn eller modtage gæstebørn. Disse regler blev overholdt, så jeg synes det virker meget underligt at huin må gå med 4 børn under 10 mdr. Jeg mener altså det er overenskomst bestemt de regler der var i Viborg.

Præcis og i nogle tilfælde kan man frebede sig gæste børn.. Det gjorde vores dp

Anmeld

19. april 2013

Koen.

Det kommer vel an på personens kompetence ?

Min Liam skal starte dp i næste måned og der bliver de 3 børn hvor af den ene kun lige når at blive et år, min Liam på 11 mdr og en mere på 10 mdr. Og jeg føler ingen tvivl om at hun nok skal give dem alle lige meget omsorg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.