Vi har et vennepar, hvor de har sat billede ind på Facebook af deres pige, hvor hun har en bluse på, der står 'I
Dad' på, så viser jeg min kæreste billedet og spørger om ikke han ser frem til en dag, der sidder et barn og venter på ham - "Jeg glæder mig da Skat" siger han, "Jeg vil jo gerne have børn" siger han bagefter..
Dejligt, at han siger det!
Selvom jeg godt ved han stadig ikke er klar og nok heller ikke er det, når at jeg har fået min sidste HPV-vaccine i næste måned!
Kender ALT til det med ventetid. Ikke at jeg stod og ville have børn her og nu, på det tidspunkt, men det er jo også en enorm bekræftelse at manden giver udtryk for, at han på et tidspunkt ønsker børn med en. Den bekræftelse blev jagtet til døde.
Bare det, at han kan sige det med ord til dig, er store sager for nogle mænd.
Fra min mand kunne sige en sætning omkring dét, gik det faktisk stærkt.. Så er det som om at erkendelsen er på plads, og så går det kun en vej
Et lille tip, som jeg selv lærte meget af: De bakker ud hvis de føler man lægger et pres på dem på nogen måde, og dét at få børn bliver pludselig en meget større ting i deres hoved, end det måske egentlig er. Så i stedet for at stille dem spørgsmål omkring emnet (som jeg var rigtig god til), slog jeg over i, at omtale det som om, det var en selvfølge. F.eks. "Når vi får børn skat, så...." Og virke mere afslappet.
Nu ved jeg ikke om din er lige så skræmt som min var, men jeg tænkte også taktisk undervejs. Han havde decideret et billede af, at han sad hjemme i den sofa med et barn på armen og hans liv gik i stå
Så alt hvad der bød sig naturligt i hverdagen der kunne modbevise at livet ikke går i stå, fordi man får børn, fik jeg markeret lidt.. Det hjalp.
Er sikker på det kommer inden for en overskuelig tidshorisont
Anmeld