sove på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2013

Drømme

Bertris skriver:

Hvornår kom jeres små ind på eget værelse? 

- og hvorfor? 

Vi står i den situation at lille pige, på kun 19 dage stort set er vokset ud af vuggen (som er forholdsvis stor) og liften, og vi har ikke rigtig andre steder at lade hende sove udover hendes eget værelse når det så er. 

Ved jeg selv kom ind i egen seng da jeg var to uger gammel, synes bare også det er tidligt at lægge mit lille pus ind "alene" selvom vi ville kunne høre hende inde fra soveværelset  også får jeg ikke meget søvn da vores datter siger mange lyde i løbet af natten som vækker mig oven i det.

- og ville i mene det var uansvarligt at lægge hende på eget værelse når hun kun er tre uger gammel? 

Sophia er 13 måneder og hun sover stadig i vores seng - det er det letteste for os - hun bliver stadig ammet om natten. Tror først vi lægger hende ind på sit eget værelse når hun selv kan komme ind til os, hvis der er noget, men nu må vi se om det ændrer sig med tiden.

ville ikke turde lægge hende på sit eget værelse SÅ tidligt, både af frygt for vuggedød men også af frygt af jeg ikke ville kunne høre hende hvis der var noget. Men nu ville Sophia heller ikke sove i sin lift lige ved siden af mig da hun var helt ny, så hvis vi skulle have nattero var vi nødt til at have hende hos os hvor hun kunne mærke os.

men det er jo forældrenes valg, og det kan jo ske det er det helt rette for jer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

modesty

Bertris skriver:

- og hvorfor? 

Vi står i den situation at lille pige, på kun 19 dage stort set er vokset ud af vuggen (som er forholdsvis stor) og liften, og vi har ikke rigtig andre steder at lade hende sove udover hendes eget værelse når det så er. 

Ved jeg selv kom ind i egen seng da jeg var to uger gammel, synes bare også det er tidligt at lægge mit lille pus ind "alene" selvom vi ville kunne høre hende inde fra soveværelset  også får jeg ikke meget søvn da vores datter siger mange lyde i løbet af natten som vækker mig oven i det.

- og ville i mene det var uansvarligt at lægge hende på eget værelse når hun kun er tre uger gammel? 

Jeg kunne simpelthen ikke sove for min søns lyde, så han røg på eget værelse da han var 6 uger - MEN far røg med. Jeg ville have haft det meget, meget dårligt med at han skulle ligge alene da han var så lille. Så det blev løsningen. Far rykkede tilbage til soveværelset da vores søn var 4 mdr.

Anmeld

16. april 2013

MortilElias2010

Bertris skriver:

- og hvorfor? 

Elias flyttede ind på sit eget værelse da han var omkring de 4-6 måneder men kun fordi han sov elendigt pågrund af vores støj om natten. Vi havde en elendig gammel seng der knirkede helt vildt pågrund af de gamle fjedre, men en ny stod ikke på prioritetslisten og Elias havde jo sit værelse og det gik super godt 

Anmeld

16. april 2013

Bertris

rikkeregnbue skriver:

Ida var første gang på værelset omkring 2-3 måneder  Men hvis I ikke er tryg ved at hun skal sove alene, kan I så ikke bare tage tremmesengen ind til jer?

Vi har ikke plads til tremmesengen i soveværelset

ellers ville jeg også have gjort det (:

- er mest bange for vi ikke høre hende, selvom at jeg selv vågner hvis der nærmest er nogen der går på opgangen 

Anmeld

16. april 2013

Bertris

LilleNyPåVej skriver:

Jeg lavede på et tidspunkt samme tråd. Min datter er ganske vist ikke for stor  Men hun larmer en del når hun sover.

Jeg besluttede mig da hun varc måske 1-1,5 måned gammel, og det blev til at hun kom ind i sin egen seng  Vi har alle sovet meget bedre, jeg kan hører alt hvad hun laver af lyde og hun laver slet ikke lyde mere.
Jeg er et eller andet sted overbevist om at hun ikke kunne finde ro pga mor, far, hund og tv ligesom at det ikke var så nemt for mig at finde ro pga hende.

Det er det bedste vi har gjort, hun er 2,5 måned og sover nu hele natten uden en eneste lyd, ja når hun vågner kan hun endda bare ligge og hygge lidt imens jeg får lavet hendes mad eller får smurt mandens madpakke færdig. Det hele er blevet så meget nemmere og mere harmonisk efter hun er kommet ind på hendes eget værelse.

Og så drop det der med at det er tryghed (den skulle jeg nemlig hører på - barnet har jo brug for tryghed), jeres datter sover vel ikke i dine arme hele dagen, hun kommer vel i barnevognen eller andet så der er jo heller ikke mor's tryghed  det sker der ikke noget ved 

Jeg synes, hvis du selv føler det, at hun skal sove på sit eget værelse. Jeg tænkte også at vores datter var for lille, men det er som sagt det bedste vi har gjort  Og det var kun de første 2 dage jeg var lidt bekymret for om hun havde det godt hehe, nu VED jeg at hun har det godt..

Det lyder helt betryggende med så god en oplevelse, og sover selvfølgelig selv meget let, så tror jeg vil give det en chance snart, kan jo altid tage hende ind hvis jeg har det dårligt med det lidt endnu  

Anmeld

16. april 2013

Miin'Baby'Mus

Bertris skriver:

Det lyder helt betryggende med så god en oplevelse, og sover selvfølgelig selv meget let, så tror jeg vil give det en chance snart, kan jo altid tage hende ind hvis jeg har det dårligt med det lidt endnu  

Jeg lærte hurtigt at jeg godt kunne sove trygt med hende inde på det andet værelse. Jeg kunne nemt hører hende hvis hun lige ville have sutten eller ikke havde brug for at sove mere 

I starten havde jeg babyalarm sat til, men kunne faktisk nemmere hører hende så droppede babyalarmen igen, spild af batterier og strøm 

Jeg sover selv let, så man vender sig hurtigt til hvilke lyde der er de rigtige lyde  Ja jeg vågner faktisk hvis jeg kan mærke at nu er klokken for mange, så nu skal hun altså op og have noget at spise - tror det er en indre-mor-ting  hehe

Så du kan evt starte ud med at have babyalarmen tændt 

Anmeld

16. april 2013

AnthonsMor

Bertris skriver:

Vi har ikke plads til tremmesengen i soveværelset

ellers ville jeg også have gjort det (:

- er mest bange for vi ikke høre hende, selvom at jeg selv vågner hvis der nærmest er nogen der går på opgangen 

Har I en stor dobbeltseng? Så kunne sådan en "seng-i-seng" måske være løsningen? Så kan hun ligge ved siden af dig i den

Jeg har en og den er jeg altså glad for, for Anthon er simpelthen så varm, så jeg kan ikke have ham til at ligge i mine arme i mere end 20 minutter også er han bare drivvåd.. Så den er rigtig god når han er lidt ekstra pyller..

Anmeld

16. april 2013

Bertris

Martsbaby skriver:

Har I en stor dobbeltseng? Så kunne sådan en "seng-i-seng" måske være løsningen? Så kan hun ligge ved siden af dig i den

Jeg har en og den er jeg altså glad for, for Anthon er simpelthen så varm, så jeg kan ikke have ham til at ligge i mine arme i mere end 20 minutter også er han bare drivvåd.. Så den er rigtig god når han er lidt ekstra pyller..

Hverken kæresten eller jeg ville være tryg ved det

Anmeld

16. april 2013

Muhmi

Silas fik eget værelse da han var 5-6 mdr.

Vi syntes han skulle vænne sig til det at skulle sove alene Det har gået som smurt

Anmeld

16. april 2013

AnthonsMor

Bertris skriver:

Hverken kæresten eller jeg ville være tryg ved det

Af hensyn til at i kan rulle hen over hende?

- det er netop dét den modvirker, den har nemlig hårde sider

men det er jo en smagssag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.