sove på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår kom jeres små ind på eget værelse?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.296 visninger
28 svar
3 synes godt om
15. april 2013

Bertris

Hvornår kom jeres små ind på eget værelse? 

- og hvorfor? 

Vi står i den situation at lille pige, på kun 19 dage stort set er vokset ud af vuggen (som er forholdsvis stor) og liften, og vi har ikke rigtig andre steder at lade hende sove udover hendes eget værelse når det så er. 

Ved jeg selv kom ind i egen seng da jeg var to uger gammel, synes bare også det er tidligt at lægge mit lille pus ind "alene" selvom vi ville kunne høre hende inde fra soveværelset  også får jeg ikke meget søvn da vores datter siger mange lyde i løbet af natten som vækker mig oven i det.

- og ville i mene det var uansvarligt at lægge hende på eget værelse når hun kun er tre uger gammel? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

baby012

Fem uger  

han kunne ikke sove for hans fars snorken  

Anmeld

15. april 2013

Laulund87

Ca 4 måneder Indtil da havde vi været indlagt og der sover man selvfølgelig sammen, men da vi kom hjem nåede vi at have hende i soveværelset én nat før hun røg ind til sig selv. Vi vækkede alle tre hele tiden hinanden

Anmeld

15. april 2013

Kløver

Bertris skriver:

- og hvorfor? 

Vi står i den situation at lille pige, på kun 19 dage stort set er vokset ud af vuggen (som er forholdsvis stor) og liften, og vi har ikke rigtig andre steder at lade hende sove udover hendes eget værelse når det så er. 

Ved jeg selv kom ind i egen seng da jeg var to uger gammel, synes bare også det er tidligt at lægge mit lille pus ind "alene" selvom vi ville kunne høre hende inde fra soveværelset  også får jeg ikke meget søvn da vores datter siger mange lyde i løbet af natten som vækker mig oven i det.

- og ville i mene det var uansvarligt at lægge hende på eget værelse når hun kun er tre uger gammel? 

Begge mine var ca 7-8mdr, da de voksede ud af vuggen, dog sov den yngste lidt længere tid i vores soveværelset end storebror, da vi fik lavet plads til tremmesengen, så min søn var ca 7 mdr og min datter nok 8 mdr og alle værelser ligger tæt på 1 sal og sover med dørene åbne/på klem

Anmeld

16. april 2013

helle85

Bertris skriver:

- og hvorfor? 

min datter var 6-7 mdr da hun kom ind på eget værelse, da vi vækkede hinanden, men ville ikke gøre det før det da der er størrer risiko for vuggedød hvis det sover selv før 6 mdr, og min dreng var omkring 8 mdr da han kom i egen seng

Anmeld

16. april 2013

B&J

vi boede i en 1 værelse da han blev 8mdr røg vi ind i stuen for at sove så han ikke vågende når vi drejede os i sengen...

Anmeld

16. april 2013

MorDk

Vores søn var 1 år da han fik eget værelse. Vi boede i en 2 værelses så vi rykkede bare i stuen.

Vores datter er snart 7 mdr. og sover stadig hos os. Det fungere ok.

Anmeld

16. april 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Ida var første gang på værelset omkring 2-3 måneder  Men hvis I ikke er tryg ved at hun skal sove alene, kan I så ikke bare tage tremmesengen ind til jer?

Anmeld

16. april 2013

L&V

Laura var en 6-8måneder.. Jeg vil ha dem ved min side til de er 6måneder og derefter tager vi det som det kommer.

Anmeld

16. april 2013

Miin'Baby'Mus

- og hvorfor? 

Jeg lavede på et tidspunkt samme tråd. Min datter er ganske vist ikke for stor  Men hun larmer en del når hun sover.

Jeg besluttede mig da hun varc måske 1-1,5 måned gammel, og det blev til at hun kom ind i sin egen seng  Vi har alle sovet meget bedre, jeg kan hører alt hvad hun laver af lyde og hun laver slet ikke lyde mere.
Jeg er et eller andet sted overbevist om at hun ikke kunne finde ro pga mor, far, hund og tv ligesom at det ikke var så nemt for mig at finde ro pga hende.

Det er det bedste vi har gjort, hun er 2,5 måned og sover nu hele natten uden en eneste lyd, ja når hun vågner kan hun endda bare ligge og hygge lidt imens jeg får lavet hendes mad eller får smurt mandens madpakke færdig. Det hele er blevet så meget nemmere og mere harmonisk efter hun er kommet ind på hendes eget værelse.

Og så drop det der med at det er tryghed (den skulle jeg nemlig hører på - barnet har jo brug for tryghed), jeres datter sover vel ikke i dine arme hele dagen, hun kommer vel i barnevognen eller andet så der er jo heller ikke mor's tryghed  det sker der ikke noget ved 

Jeg synes, hvis du selv føler det, at hun skal sove på sit eget værelse. Jeg tænkte også at vores datter var for lille, men det er som sagt det bedste vi har gjort  Og det var kun de første 2 dage jeg var lidt bekymret for om hun havde det godt hehe, nu VED jeg at hun har det godt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.