Grøn allomin (syrnet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.739 visninger
24 svar
10 synes godt om
13. april 2013

AnthonsMor

Hej damer..

Jeg mangler råd til, hvordan i alverden jeg skal få den grønne allomin til ikke at skumme heeeeeeelt vildt op når jeg blander den i flasken!?!

Anthon døjer med ondt/luft i maven, så vi prøver at se om ikke den er bedre, har hørt den er knap så hård ved maven som f.eks. NAN 1, som er den vi ellers har brugt..

Derudover vil jeg høre om I evt. tror, at det mælk han får af mit (bruger kun erstatning som supplering), kan være med for lidt næring i? Han får samme antal ml om det er erstatning eller om det er mit eget mælk, men når det er mit eget mælk vågner han efter 2 timers tid max., og er hysterisk og vil have mere mad - men får han erstatning er det først efter de der obligatoriske 3-4 timer han beder om mere mad.. Jeg ved godt det er svært at sige om "der er noget galt" med mit mælk, eller om det bare er tilfældigt, men er der nogen der har et bud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

raca

MMe er svært at fordøje, derfor går der 3-4 timer da hans mave har svært ved at nedbryde det og få næringen ud af det, det er jo KUN erstatning ikke den ægte vare det er komælk er er behandlet rigtig rigtig meget.. dette kan give mavebøvl.. det er helt normalt.

MM er tilpasset til dit barn.. det er let nedbrydeligt, så det er helt normalt at han bliver oftere sulten på ren mm. der er intet galt med din mælk.. 

der er ingen steder der siger at 3-4 timer er idealt, det er en gammel skrøne...

Anmeld

13. april 2013

Hullabullabulla

Martsbaby skriver:

Hej damer..

Jeg mangler råd til, hvordan i alverden jeg skal få den grønne allomin til ikke at skumme heeeeeeelt vildt op når jeg blander den i flasken!?!

Anthon døjer med ondt/luft i maven, så vi prøver at se om ikke den er bedre, har hørt den er knap så hård ved maven som f.eks. NAN 1, som er den vi ellers har brugt..

Derudover vil jeg høre om I evt. tror, at det mælk han får af mit (bruger kun erstatning som supplering), kan være med for lidt næring i? Han får samme antal ml om det er erstatning eller om det er mit eget mælk, men når det er mit eget mælk vågner han efter 2 timers tid max., og er hysterisk og vil have mere mad - men får han erstatning er det først efter de der obligatoriske 3-4 timer han beder om mere mad.. Jeg ved godt det er svært at sige om "der er noget galt" med mit mælk, eller om det bare er tilfældigt, men er der nogen der har et bud?

Vi døjer herhjemme også med mavebøvl.. Nicolai er fuldt flaskebarn og får grøn allomin, det har han fået siden han var 1 uge, da NAN gav ham forstoppelse..

Her er problemet mest luft imaven og der bruger vi mylicon dråber , vi putter det i erstatningen så skummet det ikke..

Et andet trick er (selv om der står at man skal blande erstatningen når man skal give det) - så bland den 1/2 time før den skal gives og stil den på køl, så er skummet væk når den skal serveres

Anmeld

13. april 2013

AnthonsMor

Britt88 skriver:

Vi døjer herhjemme også med mavebøvl.. Nicolai er fuldt flaskebarn og får grøn allomin, det har han fået siden han var 1 uge, da NAN gav ham forstoppelse..

Her er problemet mest luft imaven og der bruger vi mylicon dråber , vi putter det i erstatningen så skummet det ikke..

Et andet trick er (selv om der står at man skal blande erstatningen når man skal give det) - så bland den 1/2 time før den skal gives og stil den på køl, så er skummet væk når den skal serveres

Er de dråber gode?
Og varmer du så mme op igen?

Anmeld

13. april 2013

Hullabullabulla

Martsbaby skriver:

Er de dråber gode?
Og varmer du så mme op igen?

Jeg laver MME af koldt kogt vand - det andet meD at varme op til en bestemt temperatur og så blande er for besværligt (og unødvendigt iflg min sp)

Derfor blandes den kold, stilles tilbage på køl, og når den skal bruges varmer jeg i microovn

Ja dråberne tager det værste , men selvfølgelig kan de ikke tage alt, men det bedste alternativ jeg har fundet

Anmeld

13. april 2013

AnthonsMor

Britt88 skriver:

Jeg laver MME af koldt kogt vand - det andet meD at varme op til en bestemt temperatur og så blande er for besværligt (og unødvendigt iflg min sp)

Derfor blandes den kold, stilles tilbage på køl, og når den skal bruges varmer jeg i microovn

Ja dråberne tager det værste , men selvfølgelig kan de ikke tage alt, men det bedste alternativ jeg har fundet

Pisse smart at lave det på kold vand Må jeg spørge hvorfor dit barn er på flaske? Her fungerede det ikke for mig og Anthon slugte så meget luft at han kunne græde i timevis om aftenen, men det gør han slet ikke nu! Så tig selv beslutningen og min sp støttede mig bare totalt op om det

Anmeld

13. april 2013

Team Putte

Martsbaby skriver:

Hej damer..

det er meget normalt at ammebørn vågner oftere end flaskebørn bland mme'en op i koldt vand og varm den efterfølgende.. Så skummer den ik nær så meget

Anmeld

13. april 2013

Mother-love

Vi brugte den fra beauvais altså syrnet. Jeg synes ikk den skummende så meget som allominen gør. Og udover det vil jeg klart anbefale dig at bruge bio gaia dråber. Du kan få dem i Matas. Efter vi startede på dem døjede Isabella sjældent med hård mave og luft i maven var heller ikke så tit. Og så skal du sørger for at bøvse ham godt af, Isabella kunne ikke rigtig bøvse bare ved at ligge overskuldren. Så jeg satte hende på mit skød og støttede self nakke og ryg. Og satte hende meget ret. Og for at være sikker på at hun havde bøvset det hun skulle så rokkede jeg hende lidt frem og tilbage og så kom hun af med det sidste hvis hun havde mere.

Anmeld

13. april 2013

Maja88

Martsbaby skriver:

Hej damer..

Ellers prøv nan HA1

Anmeld

13. april 2013

Kay

vi brugte syrnet i et par flasker i døgnet til elna da hun var mindre... fordi hun fik hård mave... har aldrig hørt om at det skulle hjælpe på luft i maven... men det har jeg hørt at nan HA skulle gøre....

men ja alomin syrnet skummer virkelig meget... vi fandt aldrig en løsning andet end vi selvfølgelig ikke lod hende "spise" skummet for det tænker jeg ville give mere luft i maven 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.