Tidlig skanning hjæælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Kære alle

Jeg har brug for jeres hjælp!! Jeg har været til tidlig indvendig skannning, men fostersækken er mindre, end den burde være, og der var endnu ikke hjerteblink.

På skanningsbilledet står der "GS (gestationssæk) 4w1d" altså 4 uger og 1 dag. Men men men men, det kan IKKE passe, jeg kun er det.

Mit sp er så, om det KAN være, at det er graviditetens alder og ikke, hvor langt, jeg er henne, altså om det i virkeligheden betyder, jeg er 6 +1?? Blev virkeligt dårligt informeret, og kan først ringe og forhøre mig i morgen.

Hjææælp, hvad stod der på jeres TIDLIGE billeder og hvor lang var GS'en i mm?

Håber virkelig på svar!

Ved første scanning var jeg 7+1 og fosteret blev målt til 8,5 mm..

Ved anden scanning var jeg 9+6 og fosteret blev målt til 30,5 mm.. 

Når scanningen fortages tidligt, kan målene af fosteret nemt være upræcise. I mit tilfælde passer 8,5 mm. med, at jeg skulle have været 6+5, da jeg i virkeligheden var 7+1. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

Maja88

Anonym skriver:

Fordi, så skulle det være helligånden, der har befrugtet mig.. ELLER sæden har overlevet i 10 dage i livmoderen, inden befrugtning...

Altså min venindr testede positiv så der kun var 3 uger mellem os.. nu er der 6 efter scanning

Anmeld

9. april 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Ok, tak, var det crl mål de der 8,1 mm eller hvad?

kan ikke helt tyde det, men det tror jeg ja

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Ved første scanning var jeg 7+1 og fosteret blev målt til 8,5 mm..

Ved anden scanning var jeg 9+6 og fosteret blev målt til 30,5 mm.. 

Når scanningen fortages tidligt, kan målene af fosteret nemt være upræcise. I mit tilfælde passer 8,5 mm. med, at jeg skulle have været 6+5, da jeg i virkeligheden var 7+1. 

Tak for svar. - Så der var i hvert fald tale om tre dages forskel for dit vedkommende. Det er godt at høre, selvom der er tale om nogle flere dage her (forhåbentlig har du ret!).

Anmeld

9. april 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Tak for svar. - Så der var i hvert fald tale om tre dages forskel for dit vedkommende. Det er godt at høre, selvom der er tale om nogle flere dage her (forhåbentlig har du ret!).

Hvor langt er du henne efter egen beregning? 

Hvor langt blev fosteret målt til at være ved scanningen? 

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Hvor langt er du henne efter egen beregning? 

Hvor langt blev fosteret målt til at være ved scanningen? 

Jeg er ca. 6+0. Fosteret blev ikke målt. Det blev gestationssækken, og den var 10,6 mm.

Anmeld

9. april 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Jeg er ca. 6+0. Fosteret blev ikke målt. Det blev gestationssækken, og den var 10,6 mm.

Okay, ja så kan jeg desværre ikke hjælpe så meget.

Kunne fosteret ses på scanningen og så du hjerteblink?

Da jeg ventede min søn blev graviditeten opdaget ved en rutinmæssig undersøgelsesscanning. Da var jeg 6+0 og kunne fint se hjertet slå på trods af at fosteret blot var en mikroskopisk lille prik på skærmen. Fosteret blev ikke målt på det tidspunkt.

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Okay, ja så kan jeg desværre ikke hjælpe så meget.

Kunne fosteret ses på scanningen og så du hjerteblink?

Da jeg ventede min søn blev graviditeten opdaget ved en rutinmæssig undersøgelsesscanning. Da var jeg 6+0 og kunne fint se hjertet slå på trods af at fosteret blot var en mikroskopisk lille prik på skærmen. Fosteret blev ikke målt på det tidspunkt.

Nej, jeg så ikke hjerteblink. Men en fin blommesæk og noget, der kunne være et foster, men ikke klart og tydeligt som sådan...

Åh, jeg synes, det er ledt ikke at vide, om alt er vel..

Tak for dit svar.

Anmeld

9. april 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Nej, jeg så ikke hjerteblink. Men en fin blommesæk og noget, der kunne være et foster, men ikke klart og tydeligt som sådan...

Åh, jeg synes, det er ledt ikke at vide, om alt er vel..

Tak for dit svar.

Kan godt forstå dine bekymringer. Men lad os håbe at alt er som det skal være  Kan du ikke få en tid til en ny scanning? 

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Kan godt forstå dine bekymringer. Men lad os håbe at alt er som det skal være  Kan du ikke få en tid til en ny scanning? 

Tak.

Jo, jeg har fået en ny tid til om ti dage! - Synes dæleme, det er længe at vente!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.