Ville i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville i planlægge nr 2 barn hvis en af jer stod uden arbejde? Og bor i en 3 vær lejlighed?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.342 visninger
29 svar
8 synes godt om
8. april 2013

Anonym trådstarter

planlægge nr 2 barn hvis en af jer stod uden arbejde? Og bor i en 3 vær lejlighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

FrkZier

Anonym skriver:

planlægge nr 2 barn hvis en af jer stod uden arbejde? Og bor i en 3 vær lejlighed?

det kommer helt an på hvorfor personen står uden arbejde og om der er baggrund for at få et arbejde - hvis min kæreste fx blev fyret kunne jeg godt finde på det, fordi han jo har en uddannelse osv så han nemmere kan få sig et job, men hvis nu han stod uden uddannelse, var syg osv så ville jeg nok vente

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

det kommer helt an på hvorfor personen står uden arbejde og om der er baggrund for at få et arbejde - hvis min kæreste fx blev fyret kunne jeg godt finde på det, fordi han jo har en uddannelse osv så han nemmere kan få sig et job, men hvis nu han stod uden uddannelse, var syg osv så ville jeg nok vente

Nu er det mig vi snakker om her..

Har aldrig rigtig haft et fast job kun vikar arbejde og som børnepasser og ung i huset. Så blev jeg gravid og fik barselsdagpenge fra kommunen og efter endt barsel startet jeg på udd. og blev færdig dog kun med skolen som er handelsskolen efter den er jeg arbejdsløs og barnet er 2 år nu. Det ser desværre ikk lyst ud for job eller elevplads.

Anmeld

8. april 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Nu er det mig vi snakker om her..

Har aldrig rigtig haft et fast job kun vikar arbejde og som børnepasser og ung i huset. Så blev jeg gravid og fik barselsdagpenge fra kommunen og efter endt barsel startet jeg på udd. og blev færdig dog kun med skolen som er handelsskolen efter den er jeg arbejdsløs og barnet er 2 år nu. Det ser desværre ikk lyst ud for job eller elevplads.

nu var mit eksempel med min kæreste også bare et EKSEMPEL!

men jeg ville personligt i dit sted nok vente, tror jeg havde valgt at tage en videre uddannelse - det gør det ihvertfald lettere at finde job bagefter.

men hvis du/i virkelig brænder for at få nr 2 så burde et jo sagtens kunne lade sig gøre, der er mange andre der gør det så det jo ikke fordi det helt håbløst..

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

nu var mit eksempel med min kæreste også bare et EKSEMPEL!

men jeg ville personligt i dit sted nok vente, tror jeg havde valgt at tage en videre uddannelse - det gør det ihvertfald lettere at finde job bagefter.

men hvis du/i virkelig brænder for at få nr 2 så burde et jo sagtens kunne lade sig gøre, der er mange andre der gør det så det jo ikke fordi det helt håbløst..

Ej ej ej sorry måden jeg fik skrevet det første på en forkert måde. det lyder jo totalt arrogant Det var altså slet ikk sådan det skulle forståes.

Det var ment med det jeg skrev neden under at det var mig jeg selv snakkede om der..

Men problemet er bare det jeg gerne vil er der ikk meget af mere så tror det bliver meget svært at komme ind med mindre man er inde i faget som arbejdene først.

Anmeld

8. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis der var plads i økonomien til at barnet stadig kunne få mad og bleer osv så helt klart ja

er vores mening at vi vil gøre det når vores søn er lidt ældre og kæresten kommer ikke i job foreløbigt da han kun næsten lige er begyndt i behandling for hans depression fra for 4 år siden så det kommer til at tage lang tid førend det kommer på tale...

jeg er selv ledig også men håber på held med job snart...

Anmeld

8. april 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Ej ej ej sorry måden jeg fik skrevet det første på en forkert måde. det lyder jo totalt arrogant Det var altså slet ikk sådan det skulle forståes.

Det var ment med det jeg skrev neden under at det var mig jeg selv snakkede om der..

Men problemet er bare det jeg gerne vil er der ikk meget af mere så tror det bliver meget svært at komme ind med mindre man er inde i faget som arbejdene først.

det jo hvad der kan ske - det jo problemet med det skrevne sprog, men ingen ko på isen

men altså hvis i luft i økonomien til nr 2 uden i skal leve af havregrød synes jeg ikke det ville være helt håbløst overhovedet

Anmeld

8. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Det kommer helt an på situationen. Jeg ville nok vægte en uddannelse højere, da det jo er på sigt det der er med til at sikre jobmulighederne.

Vælger i et barn mere, har i så regnet på om du kan hoppe på SU, så du kan få dig en uddannelse? eller vil det blive en "stopklods" for at læse videre?

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

hvis der var plads i økonomien til at barnet stadig kunne få mad og bleer osv så helt klart ja

er vores mening at vi vil gøre det når vores søn er lidt ældre og kæresten kommer ikke i job foreløbigt da han kun næsten lige er begyndt i behandling for hans depression fra for 4 år siden så det kommer til at tage lang tid førend det kommer på tale...

jeg er selv ledig også men håber på held med job snart...

Okey dejligt Her er det sådan min mand næsten kan vælge og vrage som han har lyst mht job så heldigvis for hans side ville han hele tiden være i job.

Så mangler vi bare mig og hvis jeg fik et job ville vi have det rigtig godt mht penge men som det står til lige nu er det self at spare på det unødvendige men ellers hænger det da sammen. og inden den lille ville komme ville vi kunne nå at betale nogle ting af på vores lån så der self ville være råd til ting til baby også.

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det kommer helt an på situationen. Jeg ville nok vægte en uddannelse højere, da det jo er på sigt det der er med til at sikre jobmulighederne.

Vælger i et barn mere, har i så regnet på om du kan hoppe på SU, så du kan få dig en uddannelse? eller vil det blive en "stopklods" for at læse videre?

Jeg skal heldigvis ikke på SU igen hvis jeg får elevplads er det jo heldigvis elevløn og det er næsten det samme som jeg får nu.. Dog hvis jeg nu venter til jeg er 25 bliver det jo lidt mere.. Er kun 24 nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.