Afhængig af sukker :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

K&S

CAWI skriver:

Synes bare ikke rigtig frugt gør det for mig, når trangen er der.
Altså jeg elsker frugt og spiser det hver dag, så det er ik derfor.

Du kan godt opleve at frugtsukkeret holder din sukkertrang oppe

Jeg snakkede med en diætist omkring min sukkertrang og hun anbefalede mig at droppe alt frugt (eller max. 1 stk. pr. dag).

Jeg skulle sørge for at spise 6 gange om dagen (3 store måltider, 3 mellemmåltider) og drikke masser af vand

Og det var faktisk nemmere end jeg nogensinde havde forestillet mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
CAWI skriver:

Synes bare ikke rigtig frugt gør det for mig, når trangen er der.
Altså jeg elsker frugt og spiser det hver dag, så det er ik derfor.

ahh så er det derfor

hvis du spiser frugt hver dag er din krop jo vant til det sukker der er i frugten og derfor giver det ikke nogen effekt

hmmm...

det eneste andet råd er at fjerne det lidt efter lidt...

f.eks. hvis du bruger sukker i kaffe/the så mindsk med ½ teske hver anden uge...

eller sukker på havregrynene det samme.. mål op hvad du plejer at bruge og så mindsk det med en lille smule hver anden uge...

bare det alene at se hvor meget sukker jeg brugte i et dl mål var nok til at få mig til at reagere dengang...

jeg har været igennem det mere end 1 gang at være afhænging af sukker så kan kun sige at det absolut intet hjælper at skælde sig selv ud hvis man falder i... fremfor skæld ud så kig tilbage og ros dig selv for hvor længe du klarede den og se på hvad der skete der denne gang for at du røg i og så prøv at skabe forholdsregler der kan hjælpe med at undgå den situation igen...

skriv endelig hvis du har spørgsmål eller brug for støtte eller lignende vil gerne hjælpe for det er en afhængighed der er meget svær at komme af med da der er sukker i næsten alt man indtager i løbet af en dag...

Anmeld

8. april 2013

CaWi

Wampires skriver:

ahh så er det derfor

hvis du spiser frugt hver dag er din krop jo vant til det sukker der er i frugten og derfor giver det ikke nogen effekt

hmmm...

det eneste andet råd er at fjerne det lidt efter lidt...

f.eks. hvis du bruger sukker i kaffe/the så mindsk med ½ teske hver anden uge...

eller sukker på havregrynene det samme.. mål op hvad du plejer at bruge og så mindsk det med en lille smule hver anden uge...

bare det alene at se hvor meget sukker jeg brugte i et dl mål var nok til at få mig til at reagere dengang...

jeg har været igennem det mere end 1 gang at være afhænging af sukker så kan kun sige at det absolut intet hjælper at skælde sig selv ud hvis man falder i... fremfor skæld ud så kig tilbage og ros dig selv for hvor længe du klarede den og se på hvad der skete der denne gang for at du røg i og så prøv at skabe forholdsregler der kan hjælpe med at undgå den situation igen...

skriv endelig hvis du har spørgsmål eller brug for støtte eller lignende vil gerne hjælpe for det er en afhængighed der er meget svær at komme af med da der er sukker i næsten alt man indtager i løbet af en dag...

Mange tak for råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.