Afhængig af sukker :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

LMX

Du er ikke alene!!

Jeg er også i DEN grad sukkerafhængig. Kold tyrker virker for mig, men er slet ikke der hvor jeg er parat til at føre det ud i livet.

Måske skulle du trappe langsomt ud i stedet for?

Du KAN!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Team Putte

CAWI skriver:

Hej piger.

Jeg har altid kunne spise hvad jeg ville, uden at vægten er steget noget. Har aldrig været hverken tyk eller tynd.

Her efter jeg fødte, tabte jeg alle graviditets kiloene, men så begyndte jeg at tage mini-piller, og endte med at tage ialt 8kg på igen, inden jeg skiftede til mine gamle p-piller igen.
Jeg er startet på job igen, og manden og jeg er enige om at vi skal til at tabe os lidt (jeg selv er MEGET ked af de ekstra kg)

Nå men mit problem er at jeg er sukker afhængig.
Jeg tænker hver dag på hvad jeg har i skabet derhjemme, slik, kage ja alt.
Er der ikke taget hul på det, åbner jeg det ikke, da manden jo så vil kunne se jeg har taget af det.
I perioder er det så slemt at jeg køber slik og kager i smug

Jeg har ikke mulighed for at starte i trænings center før til sommer (motion er i øvrigt noget jeg hader!!!)

Hvad skal jeg gøre?
Jeg vil så gerne tabe mig, men har ikke rygrad til at stoppe mit sukker misbrug. Føler ikke jeg kan undvære det.

En kold tyrker har jeg prøvet. Og jeg blev så deprimeret af det, at det kun holdte to uger

Prøv at starte dagen kun med frugt de første 4 timer især banan er god til at holde sukkertrangen i skak.. glem hvad alle siger om at bananer feder.. de er sundere end kage eller en plade chokolade.. når du først har fået styr så trangen kan du arbejde på at skifte bananerne ud.. en eller 2 om morgenen er dog stadig godt

Anmeld

7. april 2013

ano14316

Hej

Da jeg gik hos en diætist sagde hun at man på ingen måde kan forlange af en sukker afhængig at de stopper fra dag til dag. 

Mit problem var især om aftenen der SKULLE jeg bare have sukker. jeg skulle så lave en afmålt mængde som kunne være 10 vingummier og 6 bolsjer. bolsjer er gode da de holder længe og vingummier fordi kalorieindholdet er lavt i forhold til chokolade og sådan. 

Og der gik faktisk ikke ret lang tid, så spise jeg ikke alle bolsjerne og efter kun et par dage var det lige meget med vingummierne.  og så begyndte jeg stille og roligt at glemme det. og så var de ude af verdenen.. 

Anmeld

7. april 2013

Masig

Kender det alt for godt. Jeg er i den grad også virkelig sukkerholiker.... jeg kan slet ikke gå en dag uden sukker og tænker også konstant på hvordan og hvornår jeg kan få mit næste sukker kick

måske man skulle prøve den med afmålt mængde....

Anmeld

7. april 2013

Heidimed lea

jeg selv er også sukkerafhænnig så følger lige med i tråden her.

jeg overvejer selv hypnose

Anmeld

7. april 2013

CaWi

LMX skriver:

Du er ikke alene!!

Jeg er også i DEN grad sukkerafhængig. Kold tyrker virker for mig, men er slet ikke der hvor jeg er parat til at føre det ud i livet.

Måske skulle du trappe langsomt ud i stedet for?

Du KAN!

Jeg vil i hvert fald prøve

Anmeld

7. april 2013

CaWi

Masig skriver:

Kender det alt for godt. Jeg er i den grad også virkelig sukkerholiker.... jeg kan slet ikke gå en dag uden sukker og tænker også konstant på hvordan og hvornår jeg kan få mit næste sukker kick

måske man skulle prøve den med afmålt mængde....

Lige præcis sådan jeg har det.
Tænker på hvornår jeg kan få det næste stykke chokolade eller lign.
Om vi har noget derhjemme, eller om jeg skal købe noget på vej hjem

Anmeld

7. april 2013

Tulipan

Jeg er også selv ret sukkerafhængig i perioder 

Jeg kan pt godt klare det med vægten men har tidligere taget en kold tyrker og kommet af med den. 

Jeg skulle af andre årsager på candidakur, hvis du kender det, og der er der absolut ingen sukker fordi svamp lever af sukker. Så jeg tog en kold tyrker fra den ene dag til den anden, og det var super hårdt den første uges tid, og efter det havde jeg glemt alt om sukker.

Men det kræver at man ikke spiser kulhydrater overhovedet i ca en måneds tid og så stille trapper op med de sunde. Det er både hårdt og dyrt, men det virker altså super godt. 

Det er nu over 2 år siden og min sukkertrang er stadig ikke så høj som den gang. 

Anmeld

7. april 2013

Masig

CAWI skriver:

Lige præcis sådan jeg har det.
Tænker på hvornår jeg kan få det næste stykke chokolade eller lign.
Om vi har noget derhjemme, eller om jeg skal købe noget på vej hjem

Det er forfærdeligt, når det første man tænker på, når man sætter sig i bilen er "så kan jeg også lige svinge forbi tanken og købe noget chokolade".... 

Det med frugt som alternativ virker heller ikke for mig, det er den kunstige sukker jeg er afhængig af åbenbart.... Men tror faktisk jeg vil prøve som ano14316 skrev med den afmålte mængde og se om jeg kan trappe ned og blive afvænnet på den måde....

Anmeld

7. april 2013

CaWi

Masig skriver:

Det er forfærdeligt, når det første man tænker på, når man sætter sig i bilen er "så kan jeg også lige svinge forbi tanken og købe noget chokolade".... 

Det med frugt som alternativ virker heller ikke for mig, det er den kunstige sukker jeg er afhængig af åbenbart.... Men tror faktisk jeg vil prøve som ano14316 skrev med den afmålte mængde og se om jeg kan trappe ned og blive afvænnet på den måde....

Det tror jeg også jeg vil prøve at se om jeg kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.