40+4 og frygter igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

Alexander&Lærke

Jeg fik akupunktur under min første fødsel. Fødslen startede af sig selv 40+3 først med små murren så gik vandet som var grønt og derefter meget hurtige veer som væltede ind Over hinanden, hurtigt ind på føde afdelingen hvor jeg var 8-9 cm åben. Og så gik det ligesom lidt i stå, men da min søn virkede stresset og alt var gået så stærkt forinden ville jm gerne ligge nogle akupunktur nåle for at sætte skub i det igen. Og det havde stor effekt under fødslen, min søn blev født 2 timer efter. Så her havde akupunktur god effekt. 

Kan godt forstå du er nervøs for igangsættelse, men hey du er kun 4dage Over tid og krydser da lige Fingre for at du inden for de næste dage føder af dig selv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Krussedulle

Janne T. skriver:

Nå, så ramte jeg også 40+4. Derfor er der en uges tid til jeg evt. skal sættes i gang - på Skejby kommer man til samtale/check/scanning 41+3. Hvis bebs har det godt, sættes man i gang 41+5, med mindre de har travlt. Der er stadig en god uges tid til endnu, men derfor frygter jeg selvfølgelig stadig igangsættelse, for jeg begynder lige så langsomt at miste håbet om, at han kommer ud af sig selv

Jeg hører bare om de her lange og opslidende igangsættelsesforløb, samt risiko for vestorm, som kan være farligt. Og jeg fik altså vestorm helt af mig selv sidste gang og måtte få en indsprøjtning for at sænke farten på veerne, så jeg synes jo ikke jeg har brug for noget der yderligere øger risikoen for vestorm..

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med emnet, jeg tror bare jeg er lidt træt af det hele i dag og ked af det. Jeg havde forventet der ville ske noget i nat, pga nogle tegn de sidste dage. Men hey, jeg er stadig gravid, nu 4 dage over termin og alle tegn er væk. Det påvirker mig rigtig meget disse dage, fordi mit bækken er helt ødelagt, så jeg kan dårligt nok holde ud at være i min egen krop

Jeg tror bare jeg ville høre, om nogen af jer har erfaringer med mere naturlige igangsættelsesmetoder end medicin? Altså nu mener jeg ikke alt det der med at gå på trapper, spise vekager og indtage amerikansk olie Men mere om nogen af jer fx har positive erfaringer med akupunktur til igangsættelse mv. Det er ikke noget jeg vil prøve lige nu, men hvis jeg kommer så langt hen, at en medicinsk igangsættelse kun er et par dage væk, så vil jeg hellere først prøve noget knap så drastisk.

Hilsen en meget træt af det og øm HØJgravid!

Pyyh hvor jeg føler med dig!

De sidste 2 gange gik jeg 11 dage over tid, og der nåede fødslen at gå i gang af sig selv!

Første gang havde sex åbenbart en god effekt!
Der gik vandet ca 30 min efter!

Sender en stor og pister en balje ve-støv i din retning!

Anmeld

7. april 2013

Nessie

Kan da godt forstå at du er godt  træ af at han ikke sådan lige har tænkt sig at holde fødselsdag.

Jeg blev sat i gang, og det var ikke slemt. Havde jo så heller ikke veer så længe, da han reagerede dårligt på veerne og blev taget med KS.

Hvis jeg  var dig, ville jeg nok prøve at få en tid hos en zoneterapeut, måske kan det hjæle med at sætte noget i gang, o om ikke andet kan det måske lindre lidt på bækkensmerterne

Anmeld

7. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Janne T. skriver:

Det var ikke nogen dårlig idé - skal man være indlagt når man har fået lagt den op, eller tager man hjem?

Man ska være indlagt. Men hvis du nu feks får den lagt kl 9, også fjernet den efter 12 timer, så er det jo ret smart. Vh stine

Anmeld

7. april 2013

nielsen80

Janne T. skriver:

Tak fordi du deler dine erfaringer! Jeg er selv lidt skeptisk hvad angår alternativ behandling, måske mest fordi vi på studiet har haft lidt om det, hvor studier viser at mere end 50% af virkningen skyldes, at man tror på det - og hvad så hvis man ikke gør.. Hmm.. Jeg har lige siddet og kigget lidt på nettet i dag, og det er desværre ret dyrt, så jeg ved ikke helt. Jeg fandt en billig, men læste på et andet forum, at han - når det kom til igangsættelse - havde henvist til byens dyreste, fordi de var bedst. De koster 700 kroner Det tror jeg altså ikke lige jeg har penge til.. Det må jeg tage stilling til, hvis jeg kommer så langt! Nu vil jeg i første omgang se hvad min JM siger tirsdag. Om jeg bare er lidt åbnet, og om hun denne gang kan lave hindeløsning på mig. Man har vel lov at håbe!

Var så lidt.

700kr det var god nok dyrt - specielt hvis man så ikke hel tror på det.
Jamen skal vi så ikke bare sige, du går i fødsel om lige snart - og selvfølgelig har en dejlig oplevelse. Ellers tror jeg da bestemt, de kan lave hindeløsning på dig på tirsdag, når nu du har haft så mange plukveer.

Anmeld

7. april 2013

dola

Janne T. skriver:

Nå, så ramte jeg også 40+4. Derfor er der en uges tid til jeg evt. skal sættes i gang - på Skejby kommer man til samtale/check/scanning 41+3. Hvis bebs har det godt, sættes man i gang 41+5, med mindre de har travlt. Der er stadig en god uges tid til endnu, men derfor frygter jeg selvfølgelig stadig igangsættelse, for jeg begynder lige så langsomt at miste håbet om, at han kommer ud af sig selv

Jeg hører bare om de her lange og opslidende igangsættelsesforløb, samt risiko for vestorm, som kan være farligt. Og jeg fik altså vestorm helt af mig selv sidste gang og måtte få en indsprøjtning for at sænke farten på veerne, så jeg synes jo ikke jeg har brug for noget der yderligere øger risikoen for vestorm..

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med emnet, jeg tror bare jeg er lidt træt af det hele i dag og ked af det. Jeg havde forventet der ville ske noget i nat, pga nogle tegn de sidste dage. Men hey, jeg er stadig gravid, nu 4 dage over termin og alle tegn er væk. Det påvirker mig rigtig meget disse dage, fordi mit bækken er helt ødelagt, så jeg kan dårligt nok holde ud at være i min egen krop

Jeg tror bare jeg ville høre, om nogen af jer har erfaringer med mere naturlige igangsættelsesmetoder end medicin? Altså nu mener jeg ikke alt det der med at gå på trapper, spise vekager og indtage amerikansk olie Men mere om nogen af jer fx har positive erfaringer med akupunktur til igangsættelse mv. Det er ikke noget jeg vil prøve lige nu, men hvis jeg kommer så langt hen, at en medicinsk igangsættelse kun er et par dage væk, så vil jeg hellere først prøve noget knap så drastisk.

Hilsen en meget træt af det og øm HØJgravid!

Hmm vestøv, ananas og en ordentlig tudetur gjorde at vandet gik ved mig..

Så sender lige en støv sky i din retning!

Anmeld

7. april 2013

Tulle28

Akupunktur - og vekage Jeg fik veer 41+3, samme dag (nat) som jeg skulle sættes igang.

Sender masser af vestøv

Anmeld

8. april 2013

StudPsyk

40+5 og fandme stadig gravid!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.