40+4 og frygter igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

DitteFisk

Janne T. skriver:

Nå, så ramte jeg også 40+4. Derfor er der en uges tid til jeg evt. skal sættes i gang - på Skejby kommer man til samtale/check/scanning 41+3. Hvis bebs har det godt, sættes man i gang 41+5, med mindre de har travlt. Der er stadig en god uges tid til endnu, men derfor frygter jeg selvfølgelig stadig igangsættelse, for jeg begynder lige så langsomt at miste håbet om, at han kommer ud af sig selv

Jeg hører bare om de her lange og opslidende igangsættelsesforløb, samt risiko for vestorm, som kan være farligt. Og jeg fik altså vestorm helt af mig selv sidste gang og måtte få en indsprøjtning for at sænke farten på veerne, så jeg synes jo ikke jeg har brug for noget der yderligere øger risikoen for vestorm..

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med emnet, jeg tror bare jeg er lidt træt af det hele i dag og ked af det. Jeg havde forventet der ville ske noget i nat, pga nogle tegn de sidste dage. Men hey, jeg er stadig gravid, nu 4 dage over termin og alle tegn er væk. Det påvirker mig rigtig meget disse dage, fordi mit bækken er helt ødelagt, så jeg kan dårligt nok holde ud at være i min egen krop

Jeg tror bare jeg ville høre, om nogen af jer har erfaringer med mere naturlige igangsættelsesmetoder end medicin? Altså nu mener jeg ikke alt det der med at gå på trapper, spise vekager og indtage amerikansk olie Men mere om nogen af jer fx har positive erfaringer med akupunktur til igangsættelse mv. Det er ikke noget jeg vil prøve lige nu, men hvis jeg kommer så langt hen, at en medicinsk igangsættelse kun er et par dage væk, så vil jeg hellere først prøve noget knap så drastisk.

Hilsen en meget træt af det og øm HØJgravid!

Åh jeg føler med dig! Den sidste uge af min graviditet var jeg også lidt modløs hvad angår at skulle gå i gang af mig selv.. og frygtede også den skide igangsættelse som lå og ventede.. var virkelig ked af det da jeg nåede 41+4 og der endnu intet var sket.. gik jo så igang helt selv natten til 41+5 hvor jeg jo skulle sættes i gang om dagen. 

Der er håb endnu  Uanset hvad er det SNART!  Ve-støv din vej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

fairlady

synes da også det lyder som om det nok skal gå i gang af sig selv. Det kan godt snyde lidt med plukveer op til fødslen, så vil gætte på at du er i fødsel om et par dage.

Nu kender jeg ikke din historie og ved ikke hvad du var ked af med din sidste fødsel.?

Det er ikke altid en fødsel går sådan som vi drømmer om, men mit råd er, at du skal huske at fokusere på at du formentlig har fået et dejligt velskabt barn og det jo trods alt er godt at læger og jordemødre har adskillige års erfaring og derfor handler efter det, så dig og den lille kan have det godt.

Anmeld

7. april 2013

AnnaK89

Har din JM forsøgt med hindeløsning? Det kunne være det kunne hjælpe det på vej.

Kan godt forstå du er nervøs, men du må også huske på, at ikke en fødsel er ens. Det er ikke sikkert du får voldsom vestorm som med Rose. Og det er heller ikke sikkert (hvis du bliver sat igang), at du skal igennem et langsomt trælst forløb.

Jeg frygtede det virkelig også, og jeg blev sat igang. Fik en pille lagt kl 12 og kl 18 fik jeg de første veer. Havde slet ikke mærket pillen indtil da, så det var ikke noget med trælse plukveer eller noget.
Ringede til FG kl 19.30 ca. og 21.09 fødte jeg.
Det var virkelig en drømme fødsel og mindede faktisk meget om en naturlig fødsel, netop fordi at veerne fik lov at starte af sig selv

Anmeld

7. april 2013

Michelle88

Følger lige med i din tråd.. Er nemlig selv 41+0 idag og har fået tid til igangsættelse på onsdag, så går og håber hver dag at det vil gå igang af sig selv.. Det er mit første barn, så har ingen ide om hvordan veer er..

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

tarkoflen skriver:

Har du snakket med din JM om de forskellige muligheder?

Jeg snakkede jo med min, fordi jeg havde læst alle de skrækhistorier der har været om den medicin de brugte, og hun fortalte, at de de brugte i dag, er stadig det samme stof, men det er blevet udviklet i doser, der passer til gravide!

Men eftersom du oplevede vestrorm sidst, kan det være, de vil bruge det andet, der er jo to slags piller (tror begge dele er piller)

Jeg snakkede en del med hende om det, fordi jeg ikke er pjattet med tanken om piller og hun sagde, at på Skejby bruger de også akupunktur og selvfølgelig hindeløsning (ved godt det ikke var en mulighed for dig sidst, men man har jo lov til at håbe, at det er det næste gang)

Hvornår skal du til JM igen?

Kan godt forstå, at du er ved at være godt træt af det! Især når bækkenet er blevet værre igen!

Vi talte kort om det i onsdags, også at man jo i princippet ikke er tvunget til at blive sat i gang, hvis man hellere vil vente - men hvis han på nuværende tidspunkt er de der 4+ kilo, vil jeg også gerne føde førend han når op over 4500, hvor det kan besværliggøre fødslen, så har jo heller ikke lyst til at trække det i langdrag!

Men det kan godt ske, at jeg var lidt mere frisk på først at prøve noget akupunktur, hindeløsning, evt ballonkateter og sådan - men igen, spørgsmålet er, hvor længe man ønsker at trække det i langdrag

Jeg skal til jordemoder på tirsdag, der håber jeg hun kan lave hindeløsning! Jeg tror da først jeg får et hormonelt sammenbrud, hvis hun igen siger, at jeg er for lukket

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

Svarer jer andre senere. Der er lige en tumling som ikke vil sove til middag :-)

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

maria_josse skriver:

Forstår dig SÅÅÅ godt! Gik selv 11 dage over tid, og blev sat igang med stikpiller. Det gik langsomt, men veerne kom helt stille og roligt. JM fortalte at igangsættelse med stikpiller, mindede mest muligt, om alm fødsel, som starter af sig selv. Jeg fik ikke ve-storm, men er sikker på at jeg havde en gennemsnits fødsel... Du skal ikke bære bangeJeg var hverken åben eller klar til fødsel, da jeg blev dat i gang så held og lykke

Tusind tak for opmuntringen Håber det går lige så godt med mig, hvis jeg skal igangsættes!

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

StineW79 skriver:

Du ka jo evt spørge JM om du ku blive sat i gang med en ballon udvidelse i stedet for piller. 

Jeg fik jo aks første gang, og måtte derfor ik blive sat i gang med piller, netop pga risiko for vestorm. Ballon udvidelse er en meget mere skånsom måde for kroppen at blive sat i gang på, selvom det jo ik er spor rart at de ska ligge ballonen op, men når først den er der, mærker man ik så meget til det. Og når de så fjerner ballonen efter ca 12 timer, ka de tage vandet. Vh stine

Det var ikke nogen dårlig idé - skal man være indlagt når man har fået lagt den op, eller tager man hjem?

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

nielsen80 skriver:

Jeg undlader at fortælle om min igangsættelses oplevelse(den var faktisk ellers god), men vil i stedet sige, at hvis du vil prøve med lidt forskelllige metoder, vil jeg klart anbefale zoneterapi.
I vores behandlingsforløb gik jeg jævnligt til akupunktur og i og med det ikke hjalp os, fik jeg en lidt negativ oplevelse af det. Jeg brød mig simpelthen ikke om at ligge med nåle i mig, synes de var møg irriterende. Jeg fik til gengæld zoneterapi i forbindelse med et wellness ophold, HOLD OP hvor var det bare dejligt og blev gravid i forsøget efter( nok ikke nogen sammenhæng men alligevel).
Min pointe er nok, at hvis du gerne vil prøve nogle alternativer til igangsættelse, vil jeg anbefalde zoneterapi, da hvis det i værste ikke virker, så har du i det mindste fået en meget dejlig og afslappende fodmassage.

P.s min faste akupunktør sagde, at det kunne hjælpe til at sætte fødslen i gang, hvis der allerede var noget under opsejling - hvis ikke hjælper det ikke. Det samme har jeg hørt om zoneterapi....og udfra det du beskriver, så lyder det da til der er noget under opsejling, så tror da bestemt det ville være en mulighed!

Håber du snart får din baby i armene(og får en god fødselsoplevelse)

Tak fordi du deler dine erfaringer! Jeg er selv lidt skeptisk hvad angår alternativ behandling, måske mest fordi vi på studiet har haft lidt om det, hvor studier viser at mere end 50% af virkningen skyldes, at man tror på det - og hvad så hvis man ikke gør.. Hmm.. Jeg har lige siddet og kigget lidt på nettet i dag, og det er desværre ret dyrt, så jeg ved ikke helt. Jeg fandt en billig, men læste på et andet forum, at han - når det kom til igangsættelse - havde henvist til byens dyreste, fordi de var bedst. De koster 700 kroner Det tror jeg altså ikke lige jeg har penge til.. Det må jeg tage stilling til, hvis jeg kommer så langt! Nu vil jeg i første omgang se hvad min JM siger tirsdag. Om jeg bare er lidt åbnet, og om hun denne gang kan lave hindeløsning på mig. Man har vel lov at håbe!

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

FamilenStorm skriver:

Puha hvor jeg føler med dig... Jeg kan godt huske fra mig selv hvor opslidende det var til sidst... Især når man også har en lille spirevip der ikke helt kan forstå hvorfor mor bare ligger på sofaen og ikke kan så meget...

Jeg var til samtal/check da jeg var 40+5.. Jeg havde virkelig håbet at der kunne gøre noget for at hjælpe igang.. Men fik den kedelige nyhed om at jeg stadig havde 2 cm livmoderhals, og var hård som sten Var virkelig nedslået.. Jm ville prøve at lave hindeløsning, men var for hård så blev til noget ala massage.. Jeg fik en ny tid til 41+3 og igen 41+5 til igangsættelse...

Heldigvis må den forsøgte hindeløsning have virket lidt, for vågnede 41+0 med veer...

Sender en masse ve støv i din retning og håber du når at gå igang af dig selv, eller ikke skal igennem en lang og sur igangsættelse..

Præcis - hvis ikke man havde børn, ville man selvfølgelig stadig være pisse træt af det, men så kunne man bedre tage de hensyn man gerne skal, og gøre de ting man egentlig havde lyst til. Lige disse dage har jeg fx en trang til bare at være alene, fordi jeg har ondt og er træt af det, men det går ligesom ikke På den anden side kan jeg heller ikke undvære min lille pige, men ved ikke om du kan følge tanken

Jeg skulle også have haft hindeløsning i tirsdags, da jeg var 39+6, men der var også bare total lukket og slukket, så det kunne hun ikke. Håber virkelig jeg har åbnet mig lidt på tirsdag, så hun kan prøve at lave den dér! Da jeg var afsted i tirsdags, følte jeg mig ret sikker på det var unødvendigt at aftale en tid en uge senere, men åbenbart ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.