40+4 og frygter igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

StudPsyk

Akmese skriver:

jeg ved ikke noget som helst om det, men vil i hvert fald ikke gå uden at sende en masse vestøv din vej 

Tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

StudPsyk

DitteFisk skriver:

Åh jeg føler med dig! Den sidste uge af min graviditet var jeg også lidt modløs hvad angår at skulle gå i gang af mig selv.. og frygtede også den skide igangsættelse som lå og ventede.. var virkelig ked af det da jeg nåede 41+4 og der endnu intet var sket.. gik jo så igang helt selv natten til 41+5 hvor jeg jo skulle sættes i gang om dagen. 

Der er håb endnu  Uanset hvad er det SNART!  Ve-støv din vej.

Du er ikke den første jeg har hørt gå i fødsel LIGE inden de skulle sættes i gang - som om baby tænker "Oh HELL no!" og skyder sig ud med raketfart! Haha Jeg håber jeg er lige så heldig, omend jeg selvfølgelig håber det sker tidligere end om en uge! Og tak

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

fairlady skriver:

synes da også det lyder som om det nok skal gå i gang af sig selv. Det kan godt snyde lidt med plukveer op til fødslen, så vil gætte på at du er i fødsel om et par dage.

Nu kender jeg ikke din historie og ved ikke hvad du var ked af med din sidste fødsel.?

Det er ikke altid en fødsel går sådan som vi drømmer om, men mit råd er, at du skal huske at fokusere på at du formentlig har fået et dejligt velskabt barn og det jo trods alt er godt at læger og jordemødre har adskillige års erfaring og derfor handler efter det, så dig og den lille kan have det godt.

Jeg håber du har ret

Jamen det gik bare for stærkt... Mange ønsker det er hurtigt overstået, men det gik for hurtigt til jeg kunne følge med mentalt, fordi jeg havde voldsom vestorm, og det er også derfor jeg er bange for igangsættelse. Fordi jeg gerne vil kunne følge lidt mere med denne gang. Da jeg fik Rose op på maven følte jeg mig bare total blank og overvældet pga. fødslen, og jeg kan slet ikke huske hendes første skrig eller noget som helst - det kan kæresten til gengæld.. Så håber på en anden oplevelse denne gang

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

AnnaKJ skriver:

Har din JM forsøgt med hindeløsning? Det kunne være det kunne hjælpe det på vej.

Kan godt forstå du er nervøs, men du må også huske på, at ikke en fødsel er ens. Det er ikke sikkert du får voldsom vestorm som med Rose. Og det er heller ikke sikkert (hvis du bliver sat igang), at du skal igennem et langsomt trælst forløb.

Jeg frygtede det virkelig også, og jeg blev sat igang. Fik en pille lagt kl 12 og kl 18 fik jeg de første veer. Havde slet ikke mærket pillen indtil da, så det var ikke noget med trælse plukveer eller noget.
Ringede til FG kl 19.30 ca. og 21.09 fødte jeg.
Det var virkelig en drømme fødsel og mindede faktisk meget om en naturlig fødsel, netop fordi at veerne fik lov at starte af sig selv

Ja, hun forsøget i tirsdags, men der var lukket og slukket dernede, så hun kunne ikke komme til at lave en, desværre!

Du har ret i, at det ikke er sikkert det forløber på samme måde Men kan godt mærke, at selvom jeg prøver at lade være, så kan jeg ikke lade være med lidt at forvente, at det sker på præciiiis samme måde. Ret dumt

Jeg håber jeg får en god oplevelse ligesom dig, hvis jeg skal igangsættes

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

Michelle88 skriver:

Følger lige med i din tråd.. Er nemlig selv 41+0 idag og har fået tid til igangsættelse på onsdag, så går og håber hver dag at det vil gå igang af sig selv.. Det er mit første barn, så har ingen ide om hvordan veer er..

Kram til dig Det er virkelig nitten at gå over! Jeg fødte 41+1 sidst, og jeg var bare så bitter til sidst..

Anmeld

7. april 2013

Babydrøm

Janne T. skriver:

Nå, så ramte jeg også 40+4. Derfor er der en uges tid til jeg evt. skal sættes i gang - på Skejby kommer man til samtale/check/scanning 41+3. Hvis bebs har det godt, sættes man i gang 41+5, med mindre de har travlt. Der er stadig en god uges tid til endnu, men derfor frygter jeg selvfølgelig stadig igangsættelse, for jeg begynder lige så langsomt at miste håbet om, at han kommer ud af sig selv

Jeg hører bare om de her lange og opslidende igangsættelsesforløb, samt risiko for vestorm, som kan være farligt. Og jeg fik altså vestorm helt af mig selv sidste gang og måtte få en indsprøjtning for at sænke farten på veerne, så jeg synes jo ikke jeg har brug for noget der yderligere øger risikoen for vestorm..

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med emnet, jeg tror bare jeg er lidt træt af det hele i dag og ked af det. Jeg havde forventet der ville ske noget i nat, pga nogle tegn de sidste dage. Men hey, jeg er stadig gravid, nu 4 dage over termin og alle tegn er væk. Det påvirker mig rigtig meget disse dage, fordi mit bækken er helt ødelagt, så jeg kan dårligt nok holde ud at være i min egen krop

Jeg tror bare jeg ville høre, om nogen af jer har erfaringer med mere naturlige igangsættelsesmetoder end medicin? Altså nu mener jeg ikke alt det der med at gå på trapper, spise vekager og indtage amerikansk olie Men mere om nogen af jer fx har positive erfaringer med akupunktur til igangsættelse mv. Det er ikke noget jeg vil prøve lige nu, men hvis jeg kommer så langt hen, at en medicinsk igangsættelse kun er et par dage væk, så vil jeg hellere først prøve noget knap så drastisk.

Hilsen en meget træt af det og øm HØJgravid!

Sender en masse vestøv og håber snart der sker noget! 

Anmeld

7. april 2013

StudPsyk

AnnL skriver:

Sender en masse vestøv og håber snart der sker noget! 

Tak

Anmeld

7. april 2013

tarkoflen

Janne T. skriver:

Vi talte kort om det i onsdags, også at man jo i princippet ikke er tvunget til at blive sat i gang, hvis man hellere vil vente - men hvis han på nuværende tidspunkt er de der 4+ kilo, vil jeg også gerne føde førend han når op over 4500, hvor det kan besværliggøre fødslen, så har jo heller ikke lyst til at trække det i langdrag!

Men det kan godt ske, at jeg var lidt mere frisk på først at prøve noget akupunktur, hindeløsning, evt ballonkateter og sådan - men igen, spørgsmålet er, hvor længe man ønsker at trække det i langdrag

Jeg skal til jordemoder på tirsdag, der håber jeg hun kan lave hindeløsning! Jeg tror da først jeg får et hormonelt sammenbrud, hvis hun igen siger, at jeg er for lukket

Det kan jeg godt forstå, at du ikke synes er et hit! Der er jo heller ingen grund til at vente så længe, når han er en god størrelse og klar til at komme til verden!

Åhh hvor jeg håber at hun kan lave hindeløsning på tirsdag og måske også kan give dig noget akupunktur! Hvis hun ikke selv kan, er jeg ret sikker på, at hun har en kollega der kan, for det sagde hende JM vi har til fødselsforberedelse, at de er en del, der er uddannet i, og at man også kan få det som smertestillende på fødegangen, og hvis ens egen JM ikke kan, så er der altid nogle andre, der kan

Kan godt forstå, du går kold, hvis der stadig ikke er udsigt til at du åbner dig på tirsdag! Jeg alt hvad jeg kan for, at det kan lade sig gøre, så du slipper for pillerne! Heldigvis kender din egen JM jo din historie med vestrorm, så mon ikke nok du skal blive holdt rigtig godt øje med, hvis de sætter dig i gang? Ellers få det skrevet i din journal, så du ikke bliver sendt hjem, hvis de sætter dig i gang!

Anmeld

7. april 2013

baby012

Jeg blev sat igang 41+3  

jeg fik taget vandet kl 10

Fik veer kl 10.30

og fødte kl 17.57

Så intet langt forløb her  

udover at han kom skævt ned i bækkenet og derfor var "lidt" svær at få ud, så var det en fantastisk fødsel  

ve-støv sendt afsted til dig 

Anmeld

7. april 2013

mommy1991

Janne T. skriver:

Nå, så ramte jeg også 40+4. Derfor er der en uges tid til jeg evt. skal sættes i gang - på Skejby kommer man til samtale/check/scanning 41+3. Hvis bebs har det godt, sættes man i gang 41+5, med mindre de har travlt. Der er stadig en god uges tid til endnu, men derfor frygter jeg selvfølgelig stadig igangsættelse, for jeg begynder lige så langsomt at miste håbet om, at han kommer ud af sig selv

Jeg hører bare om de her lange og opslidende igangsættelsesforløb, samt risiko for vestorm, som kan være farligt. Og jeg fik altså vestorm helt af mig selv sidste gang og måtte få en indsprøjtning for at sænke farten på veerne, så jeg synes jo ikke jeg har brug for noget der yderligere øger risikoen for vestorm..

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med emnet, jeg tror bare jeg er lidt træt af det hele i dag og ked af det. Jeg havde forventet der ville ske noget i nat, pga nogle tegn de sidste dage. Men hey, jeg er stadig gravid, nu 4 dage over termin og alle tegn er væk. Det påvirker mig rigtig meget disse dage, fordi mit bækken er helt ødelagt, så jeg kan dårligt nok holde ud at være i min egen krop

Jeg tror bare jeg ville høre, om nogen af jer har erfaringer med mere naturlige igangsættelsesmetoder end medicin? Altså nu mener jeg ikke alt det der med at gå på trapper, spise vekager og indtage amerikansk olie Men mere om nogen af jer fx har positive erfaringer med akupunktur til igangsættelse mv. Det er ikke noget jeg vil prøve lige nu, men hvis jeg kommer så langt hen, at en medicinsk igangsættelse kun er et par dage væk, så vil jeg hellere først prøve noget knap så drastisk.

Hilsen en meget træt af det og øm HØJgravid!

Vil bare ønske dig held og lykke med det hele! Håber for dig at det går i gang af sig selv! Knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.