Frk.S skriver:
Jeg kan nu huske at have læst en del debatter fra dig ang. dette. 
Jeg vil lige starte med at spørge hvor gamle i er? Altså er du fra 86? For så er det jo ikke fordi i har travlt. Hvis han ikke er klar er han ikke klar - og så tror jeg virkelig du skal passe på med at presse ham.
Jeg ved godt det er svært, for jeg har selv stået der.
Hvis i har snakket og du er helt sikker på at han gerne vil have børn med dig på et tidspunkt så synes jeg du skal vente på ham og lade ham komme til dig.
Som sagt kan jeg godt følge dig, for jeg kan sagtens huske hvordan det var. Jeg har været sammen med min kæreste siden vi var 16 og allerede da jeg var omkring 20 begyndte jeg at blive små-skruk. Ville dog gerne selv vente til jeg var færdig med min uddannelse. I 2007 blev jeg så færdig, og fik hurtigt fast job (24 år) og så var jeg ligesom klar.... ikke bare skruk, men klar.
Min kæreste var ikke klar. Han gjorde det klart, at han gerne ville have børn, og at det skulle være med mig, han var bare ikke klar.
Jeg gik med mange af de samme tanker "bliver han nogensinde klar" "tager det lang tid når vi først går i gang?" osv. Og jeg synes virkelig det var hårdt nogle gange at vente på ham.
I august 2010 stoppede jeg (på hans opfording) endelig på p-piller - JUHUUU, endelig var han klar. Dvs. jeg ventede i 3 år fra jeg selv følte mig klar. Heldigvis blev jeg hurtigt gravid.
Før du ved af det er i i gang, så prøv at nyde den tid i har sammen nu, uden børn. Og lad som sagt være med at presse ham.
Du er velkommen til at skrive PB hvis du har brug for at læsse lidt af. Jeg kan som sagt sagtens genkende følelserne, og jeg ved det er hårdt. Men jeg tror ikke på det går hurtigere af at du presser ham. 
Jeg presser ikke på ham, vi skulle bare snakke om det nu hvor jeg fik min sidste HPV vaccine.
Alder, jeg er 26 år og han er 27 år. Jeg synes nu at alderen er begyndt at spille en rolle også i forhold til, at der kan gå hele eller halve år, før jeg bliver gravid.
Han siger, at hvis jeg blev gravid ved et uheld så ville han gerne beholde det (IKKE FORDI JEG KUNNE FINDE PÅ AT SNYDE HAM)
Han kan godt se fornuften i at starte PB op nu mht. vores alder, så jeg synes det er rigtig svært...
Og det er mig han vil have børn med, så det er ikke det!
Ja, jeg må vente, men hvor er det hårdt..
Vi har det (underligt nok) rigtig godt i vores forhold og nyder hinanden..
Hvor er det frustrerende, jeg er simpelthen så ulykkelig over det!
Jeg ved godt at der er mange andre der er eller har været i min situation, men øøjs.. Det slider altså på en. Og jeg er altså virkelig klar/skruk... Dvs. det er i perioder, for jeg prøver virkelig at sætte det på stand-by!
Tusind tak for dine søde ord...