Gravid men blødning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Benjamins'mor

Jeg ville tage et smut til lægen.

Jeg begyndte at styrt bløde 10+6. Var til scanning dagen efter. Og baby havde det fint.

Var til NF for to dage siden og det er fordi jeg har en "sø" blod liggende under livmoderen, ikke alvorligt. Men jeg vil højst sandsynligt "bløde" resten af graviditeten. Bløder stadig brunt, men det er ikke noget med barnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

SKbaby

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville tage et smut til lægen.

Jeg begyndte at styrt bløde 10+6. Var til scanning dagen efter. Og baby havde det fint.

Var til NF for to dage siden og det er fordi jeg har en "sø" blod liggende under livmoderen, ikke alvorligt. Men jeg vil højst sandsynligt "bløde" resten af graviditeten. Bløder stadig brunt, men det er ikke noget med barnet.

Lægen vil ikke scanne mig før til 1. lægeundersøgelse i uge 10.

Har nu bestilt tid til en scanning i morgen, så må jeg se om alt er okay.

Anmeld

4. april 2013

Benjamins'mor

SKbaby skriver:

Lægen vil ikke scanne mig før til 1. lægeundersøgelse i uge 10.

Har nu bestilt tid til en scanning i morgen, så må jeg se om alt er okay.

Underligt, jeg var til scanning både 7+, 8+, 11+ og så NF.

Anmeld

4. april 2013

SKbaby

Benjamins'mor skriver:

Underligt, jeg var til scanning både 7+, 8+, 11+ og så NF.

Tror det er meget forskelligt fra læge til læge.

Jeg ringede i hvertfald i går og hun sagde at de først ville se mig i uge 10 til 1. lægeundersøgelse, men at jeg godt kunne komme næste uge for at få bekræftet at jeg er gravid og få lavet tid til undersøgelse i uge 10. Tror det er ved en blodprøve, fordi hun sagde at tiden kun var på 5-10 min. Der kan man jo ikke rigtig nå scanning?

Anmeld

4. april 2013

Benjamins'mor

SKbaby skriver:

Tror det er meget forskelligt fra læge til læge.

Jeg ringede i hvertfald i går og hun sagde at de først ville se mig i uge 10 til 1. lægeundersøgelse, men at jeg godt kunne komme næste uge for at få bekræftet at jeg er gravid og få lavet tid til undersøgelse i uge 10. Tror det er ved en blodprøve, fordi hun sagde at tiden kun var på 5-10 min. Der kan man jo ikke rigtig nå scanning?

Scanning foregår jo ikke ved lægen.

Og en 1 læge undersøgelse varer normalt 20-30 min?

Anmeld

4. april 2013

SKbaby

Benjamins'mor skriver:

Hmm. så er jeg da først rigtig forvirret.

Altså 1. lægeundersøgelse ville hun give mig en tid til i næste uge hvor jeg også skulle få taget en blodprøve som skal vise at jeg er gravid.

Ved ikke hvornår jeg så bliver tilbudt scanning. Det bliver vel først til nakkefoldscanningen?

Hvem blev du tilbudt scanning af og hvor henne?

Anmeld

4. april 2013

LMX

Benjamins'mor skriver:

Hos nogen læger scanner de :-)

Anmeld

4. april 2013

Benjamins'mor

SKbaby skriver:

Hmm. så er jeg da først rigtig forvirret.

Altså 1. lægeundersøgelse ville hun give mig en tid til i næste uge hvor jeg også skulle få taget en blodprøve som skal vise at jeg er gravid.

Ved ikke hvornår jeg så bliver tilbudt scanning. Det bliver vel først til nakkefoldscanningen?

Hvem blev du tilbudt scanning af og hvor henne?

Lægen henviste mig til kvindeambulatoriet på sygehuset, hvor alle scanninger foregår.

Anmeld

4. april 2013

Benjamins'mor

LMX skriver:

Hos nogen læger scanner de :-)

Nå for søren. Det vidste jeg godtnok ikke.

Anmeld

4. april 2013

SKbaby

Benjamins'mor skriver:

Lægen henviste mig til kvindeambulatoriet på sygehuset, hvor alle scanninger foregår.

Var det bare en rutinemæssig tidlig scanning eller fordi der måske var noget galt?

De fleste bliver da ikke scannet så mange gange i de første 3 måneder eller hvordan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.