Mad i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2013

Pigent

LilleChelle skriver:

Hvordan foregår det i jeres vuggestue? 

Her er bassen skrevet op til en vuggestue hvor der bliver serveret mad, og to hvor han selv skal have mad med. 

Der hvor jeg arbejder giver vi formiddagsmad og eftermiddagsmad Så har de selv madpakke med til middag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

LilleChelle

Tvillingemor90 skriver:

Mine skal havde to madpakker med om dagen Vi har også nedstemt madordning.. her skulle vi gi 700 kr pr barn - og maden ville så blive fløjet ind fra Hamborg

Hvad propper du i deres madpakker ? 

Anmeld

2. april 2013

LilleChelle

baby012 skriver:

Her betaler jeg 300 om måneden ekstra, så får hun varmt mad hver dag i vuggestuen, samt rugbrød frugt osv.  

Lyder dejlig nemt. Sådan ville jeg også gerne have det. 

Anmeld

2. april 2013

LilleChelle

Janne T. skriver:

Det er forskelligt..

Til formiddag får hun typisk tre halve rugbrødder med forskelligt pålæg (kødpålæg, tunsalat, makrelsalat osv.), dertil måske noget ostehaps, frugtstang, en halv banan osv.

Eftermiddag får hun 2 halve rugbrødder og så noget rosiner eller andet snackværk. Hun foretrækker sine rugbrødder, og spiser som regel mindre, hvis hun får en bolle med eller andet.

Bager også nogle gange sunde pizzasnegle, som hun får med, har også lavet pølsehorn.

Så længe hun er så lille, er det ikke det helt vilde vi bevæger os ud i, da det skal være nemt for VS at skære ud, og vi skal være sikre på, at hun gider spise det.

Ja okay - det lyder til at være forholdsvis nemt alligevel. 

Her er bassen kun 8 måneder når han skal i vuggestue - så jeg kan ikke lige helt se mig ud af hvad han skal have med. 

Anmeld

2. april 2013

LilleChelle

MorDk skriver:

Vi smør' madpakke til vores søn hver dag

Hvad putter i i ?

Anmeld

2. april 2013

LilleChelle

Maja_4000 skriver:

I Carolines vs er der madordning .. Kan faktisk ikke huske hvad det koster .. Mener det er 4-500 kr .. Men vi er SÅ glade for det .. De får super mad (som i: jeg vil også spise der! )

Håber virkelig ikke det bliver nedstemt i nogle af de år vi skal have barn der det kommer til afstemning hvert år

Det lyder lækkert. Sådan en vuggestue vil jeg også gerne have. 

Anmeld

2. april 2013

Chris86

Børnene får morgenmad, formiddagsmad og eftermiddagsmad tilbudt...
Middagsmaden skal de selv have med

Anmeld

2. april 2013

Ciss

I vores fik de mad.

Den blev lavet/anrettet i deres eget køkken.

Der var brød, pålæg og mælk til morgenmad for de børn, som blev afleveret tidligt (eller dem som var oppe så tidligt, at de havde behov for noget mere før kl 9). De børn, som havde behov for det kom ud til køkkenbordet efterhånden, som de blev afleveret.

Frokosten var ca kl 11. Før dette var børnene som regel ude, så tidspunktet kunne skubbes lidt, hvis de mærkede, at der var nogen, som var ved at falde om af træthed og bare skulle have lidt mad, før de faldt i søvn. Mange gange smurte de madpakker og tog med i skoven eller på stranden. To gange i ugen fik børnene varm frokost, f eks suppe eller kartoffelmos med grøntsager og fiskepinde. Enkelte dage fik de ældste lov til at være med til at bage eller lave mad i køkkenet.

Efter middagsluren var der frugt ca kl 14, men hvis nogen var meget sulte fik de f eks et stykke knækkebrød, før de blev hentet.

Jeg var rigtig glad for ordningen. Det var nemt for os, og samtidig fik børnene "rigtig" mad og fersk mad i løbet af dagen.

Anmeld

2. april 2013

LinLin

Både i Adams institution og i den jeg selv arbejder har vi kostordning = to gange rugbrød og tre dage med varm mad - også inkl. Eftermiddagsmad!
Begge institutioner har eget køkken. Hvis vi skulle have mad udefra ville jeg klart foretrække at smøre madpakke selv!

Anmeld

2. april 2013

Jibbe

I Frejs og Tokes vuggestue får de mad. Super lækker mad! De har en maddame som laver lækker lækker mad til dem hver dag. 1 dag om ugen får de rugbrød. Derudover får de jo så frugt og brød til formiddag og eftermiddag og morgenmad efter behov.
Jeg gad godt spise der. Og vi kan så med god samvittighed få rugbrød om aftenen herhjemme et par dage om ugen.
De smager også ting vi ikke vil få herhjemme og jeg synes det er fantastisk! Frej er overhovedet ikke kræsen og spiser alt fra lever til fisk. Og hvor tit serverer man lige lever derhjemme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.