Mad i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.832 visninger
29 svar
6 synes godt om
2. april 2013

LilleChelle

Hvordan foregår det i jeres vuggestue? 

Her er bassen skrevet op til en vuggestue hvor der bliver serveret mad, og to hvor han selv skal have mad med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

StudPsyk

LilleChelle skriver:

Her er bassen skrevet op til en vuggestue hvor der bliver serveret mad, og to hvor han selv skal have mad med. 

Her laver vi selv madpakke - en til frokost og en til eftermiddag. Vi forældre har selv nedstemt madordning Derudover skal vi aflevere 2 stykker blød frugt om ugen til frugtordningen, da børnene får frugt hver formiddag kl 9..

Anmeld

2. april 2013

LilleChelle

Janne T. skriver:

Her laver vi selv madpakke - en til frokost og en til eftermiddag. Vi forældre har selv nedstemt madordning Derudover skal vi aflevere 2 stykker blød frugt om ugen til frugtordningen, da børnene får frugt hver formiddag kl 9..

Hvordan kan det være i har nedstemt madordningen? 

For det har de nemlig også i den ene af vuggestuerne vi har skrevet bassen op til. Og jeg kan ikke helt forstå hvorfor

Anmeld

2. april 2013

StudPsyk

LilleChelle skriver:

Hvordan kan det være i har nedstemt madordningen? 

For det har de nemlig også i den ene af vuggestuerne vi har skrevet bassen op til. Og jeg kan ikke helt forstå hvorfor

Pga. nedskæringer - I min kommune er der her i det nye år kommet voldsomme økonomiske nedskæringer. Vores dagtilbud havde fået bevilget en større sum penge sidste år til at forbedre normeringen, men nu bliver de skåret væk pga. nedskæringer - og det er ikke kun de ekstra penge de fik, der skal væk, de skal skære endnu flere penge fra udover de ekstra! Det betyder, at hvis de skal have personale til at stå og klargøre maden til måltiderne, skal de skære ned på pædagogtimerne, og så synes de fleste af os immervæk det betyder mere for os, at vores børn har nok pædagoger, og ikke at de får mad udefra.

Personligt synes jeg det er rart, at vi selv kan bestemme hvad hun spiser, så jeg er ikke ked af, at der ikke er madordning - plus så er VS-pladsen også billigere. Og man kan godt lave en god billig madpakke, som koster mindre, end hvad madordningen i VS ville koste

Anmeld

2. april 2013

LilleChelle

Janne T. skriver:

Pga. nedskæringer - I min kommune er der her i det nye år kommet voldsomme økonomiske nedskæringer. Vores dagtilbud havde fået bevilget en større sum penge sidste år til at forbedre normeringen, men nu bliver de skåret væk pga. nedskæringer - og det er ikke kun de ekstra penge de fik, der skal væk, de skal skære endnu flere penge fra udover de ekstra! Det betyder, at hvis de skal have personale til at stå og klargøre maden til måltiderne, skal de skære ned på pædagogtimerne, og så synes de fleste af os immervæk det betyder mere for os, at vores børn har nok pædagoger, og ikke at de får mad udefra.

Personligt synes jeg det er rart, at vi selv kan bestemme hvad hun spiser, så jeg er ikke ked af, at der ikke er madordning - plus så er VS-pladsen også billigere. Og man kan godt lave en god billig madpakke, som koster mindre, end hvad madordningen i VS ville koste

Ja, okay. Det kan jeg selvfølgelig godt se.  

Hvad putter i, i hendes madpakke så? 

Anmeld

2. april 2013

Tvillingemor80

Mine skal havde to madpakker med om dagen Vi har også nedstemt madordning.. her skulle vi gi 700 kr pr barn - og maden ville så blive fløjet ind fra Hamborg

Anmeld

2. april 2013

baby012

LilleChelle skriver:

Her betaler jeg 300 om måneden ekstra, så får hun varmt mad hver dag i vuggestuen, samt rugbrød frugt osv.  

Anmeld

2. april 2013

StudPsyk

LilleChelle skriver:

Ja, okay. Det kan jeg selvfølgelig godt se.  

Hvad putter i, i hendes madpakke så? 

Det er forskelligt..

Til formiddag får hun typisk tre halve rugbrødder med forskelligt pålæg (kødpålæg, tunsalat, makrelsalat osv.), dertil måske noget ostehaps, frugtstang, en halv banan osv.

Eftermiddag får hun 2 halve rugbrødder og så noget rosiner eller andet snackværk. Hun foretrækker sine rugbrødder, og spiser som regel mindre, hvis hun får en bolle med eller andet.

Bager også nogle gange sunde pizzasnegle, som hun får med, har også lavet pølsehorn.

Så længe hun er så lille, er det ikke det helt vilde vi bevæger os ud i, da det skal være nemt for VS at skære ud, og vi skal være sikre på, at hun gider spise det.

Anmeld

2. april 2013

MorDk

Vi smør' madpakke til vores søn hver dag

Anmeld

2. april 2013

Maja_4000

I Carolines vs er der madordning .. Kan faktisk ikke huske hvad det koster .. Mener det er 4-500 kr .. Men vi er SÅ glade for det .. De får super mad (som i: jeg vil også spise der! )

Håber virkelig ikke det bliver nedstemt i nogle af de år vi skal have barn der det kommer til afstemning hvert år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.