Min første strækvikle - hjemmesyet :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Chamira skriver:

Hi hi, hvor er du sød

Bestillingsarbejde... puha... når man har en knægt på 9 uger som sover så vinden blæser, og en storesøster der kommer hjem om eftermiddagen, så kan jeg love dig, at det tager lang tid at få syet... man syr i hvert fald af mange omgange men mon ikke der bliver bedre tid til at sy, når vi får nogle bedre rytmer og man lidt bedre kan regne med om han sover eller ikke sover (og hvor længe).

Knus
Zenia

Kan du ikke ligge et billede op MED baby inden i? Jeg vil rigtig gerne sy en strækvikle selv næste gang vi skal have en baby

Lavede selv min krammesele/mai tai

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

__

Zafir skriver:

Kan du ikke ligge et billede op MED baby inden i? Jeg vil rigtig gerne sy en strækvikle selv næste gang vi skal have en baby

Lavede selv min krammesele/mai tai

Hermed action -pic 
Beklager kvaliteten... er alene hjemme, så det er taget i spejlet ude i badeværelset

Knus
Zenia
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. juni 2009

Katjaro

Hermed action -pic 
Beklager kvaliteten... er alene hjemme, så det er taget i spejlet ude i badeværelset

Knus
Zenia

Ej hvor er du bare god

Jeg har endda en overlocker stående - men kan ikke rigtig tage mig sammen til at få den brugt - har aldrig brugt en og mangler vist lidt guidance (det er min mors - og hun har heller aldrig brugt den  )

kan du stadigvæk få ham til at ligge i vuggestilling??? Jeg synes efterhånden Theis er for lang til det sjov. Til gengæld går det nogenlunde med mave mod mave..

Bortset fra at han ikke er helt vild med at blive pacificeret i sine bevægelser og så HADER jeg altså gylp i kavalergangen

Fik også et enkelt billede af Theis'en - det ser dog ud som om han ikke selv vil være med (jvnf. hånden )

Har også et af ham i den hjemmegjorte slynge (ikke særlig skarpt men det går)

Knus Katja

Anmeld

25. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Chamira skriver:

Hermed action -pic 

Knus
Zenia

ÅÅÅÅrrrrhhhh... Der var mine æggestokke lige ved at hoppe ud igennem maven på mig...

Det ser dejligt ud!!!...

Jeg vil helt sikkert lave sådan en næste gang

Anmeld

25. juni 2009

Betina88

Chamira skriver:

Tusind tak, hvor er du sød

Det var så lidt ..

Tog det lang tid for at lave sådan en ?

Anmeld

25. juni 2009

__

Ej hvor er du bare god

Jeg har endda en overlocker stående - men kan ikke rigtig tage mig sammen til at få den brugt - har aldrig brugt en og mangler vist lidt guidance (det er min mors - og hun har heller aldrig brugt den  )

kan du stadigvæk få ham til at ligge i vuggestilling??? Jeg synes efterhånden Theis er for lang til det sjov. Til gengæld går det nogenlunde med mave mod mave..

Bortset fra at han ikke er helt vild med at blive pacificeret i sine bevægelser og så HADER jeg altså gylp i kavalergangen

Knus Katja

Hej Katja,

Billedet er få timer gammelt, så ja, jeg kan stadig få ham ned i vuggestilling, men det er ikke nemt med 5,5 kg og knapt 60 cm.
Men jeg så et trick på en video-demo af Louise fra slynger.dk hvor hun først binder basis bindeteknik og derefter tager højre skulder af. Placerer barnet i stroppen over venstre skulder og bagefter tager højre skulder på igen (som en taske) og til sidst trækker midterstykket op. Det gjorde det lidt nemmere, fordi man kun har venstre skulder at slås med Og så binder jeg den lidt løsere i det hele taget.

Kender godt den med gylp i kavalergangen får det dog aldrig ende med al det gylp? Tror jeg har 50 gylpeklude og de kører bare konstant rundt i vaskemaskine eller tumbler, til trods for 25 grader udenfor!!!

Og kan du så komme igang med den overlocker! Den vil gøre dit liv så meget nemmere

Knus
Zenia

Anmeld

25. juni 2009

__

Betina88 skriver:

Det var så lidt ..

Tog det lang tid for at lave sådan en ?

Hej Betina,

Hmmm... ja, det tog ret lang tid, men det var fordi jeg ikke kunne sætte mig ned, finde stoffet frem og gå igang.

Med en knægt på 9 uger, som sover som vinden blæser og har en underlig rytme (nat fra 23.30 til 10:00 og så vågen til 13.00... kort lur og så vågen indtil 16, og sover så en længere lur på 2½ time ca og så powernapper om aftenen), så er det svært at sy færdig af en omgang, specielt når man har en 3 årig pilfinger, der kommer hjem kl 15.30!

Men havde jeg kunnet tage stoffet frem og sy færdigt, havde det nok taget max 3 timer. Det der tog længst tid var at klippe stoffet fordi det er 5 meter man står med.

Knus
Zenia

Anmeld

25. juni 2009

Katjaro

Chamira skriver:

Hej Katja,

Billedet er få timer gammelt, så ja, jeg kan stadig få ham ned i vuggestilling, men det er ikke nemt med 5,5 kg og knapt 60 cm.
Men jeg så et trick på en video-demo af Louise fra slynger.dk hvor hun først binder basis bindeteknik og derefter tager højre skulder af. Placerer barnet i stroppen over venstre skulder og bagefter tager højre skulder på igen (som en taske) og til sidst trækker midterstykket op. Det gjorde det lidt nemmere, fordi man kun har venstre skulder at slås med Og så binder jeg den lidt løsere i det hele taget.

Kender godt den med gylp i kavalergangen får det dog aldrig ende med al det gylp? Tror jeg har 50 gylpeklude og de kører bare konstant rundt i vaskemaskine eller tumbler, til trods for 25 grader udenfor!!!

Og kan du så komme igang med den overlocker! Den vil gøre dit liv så meget nemmere

Knus
Zenia

Hold op der er gang i den her idag

Har lige lagt et par billeder ind i mit forrige indlæg ...

Okay - Theis er vist 63 cm og vægten kan vi kun gætte på - men den runder vel snart 6 kg

Jeg tror også det er fordi Theis ikke gider blive foldet sammen - for jeg kan se Leander sidder meget mere op end Theis gør.

Knus

Anmeld

25. juni 2009

Betina88

Chamira skriver:

Hej Betina,

Hmmm... ja, det tog ret lang tid, men det var fordi jeg ikke kunne sætte mig ned, finde stoffet frem og gå igang.

Med en knægt på 9 uger, som sover som vinden blæser og har en underlig rytme (nat fra 23.30 til 10:00 og så vågen til 13.00... kort lur og så vågen indtil 16, og sover så en længere lur på 2½ time ca og så powernapper om aftenen), så er det svært at sy færdig af en omgang, specielt når man har en 3 årig pilfinger, der kommer hjem kl 15.30!

Men havde jeg kunnet tage stoffet frem og sy færdigt, havde det nok taget max 3 timer. Det der tog længst tid var at klippe stoffet fordi det er 5 meter man står med.

Knus
Zenia

Hold da op .. Men han nyder at ligge i den , ka' jeg se .. Rigtigt ind til brystet og føle sig tryg ..

Jeg glæder mig ikk' til at Phillip bli'r til en af de pilfingre der bare ska' røre ved ting hele tiden ..

Anmeld

25. juni 2009

__

Katjaro skriver:

Hold op der er gang i den her idag

Har lige lagt et par billeder ind i mit forrige indlæg ...

Okay - Theis er vist 63 cm og vægten kan vi kun gætte på - men den runder vel snart 6 kg

Jeg tror også det er fordi Theis ikke gider blive foldet sammen - for jeg kan se Leander sidder meget mere op end Theis gør.

Knus

Aiii hvor er I flotte med din hjemmesyede RS, er også helt vildt med grøn, nok derfor jeg synes den klæder jer ekstra flot

Det er helt med vilje jeg sætter Leander så meget op i både viklen og hvis du ser mine billeder i Skildpadde Mei Tai'en, og det er simpelthen pga. alt det gylpen. Hvis jeg lægger ham mere ned, så går der ikke længe, før han har hytteost i fjæset og jeg har gylp overalt

Jeg har også fået en teori om hvorfor han ikke gider køres i barnevognen, men elsker autostolen og gerne sover i sin barnevogn, bare den holder stille.... I autostolen sidder han jo også rimelig ret op og ned, og eventuelt luft bliver "rystet op", når jeg KØRER med ham i barnevognen ligger han jo ned og luften bliver ikke rystet op og maden flyder op i spiserøret selvom han er eleveret. Han gylper og bliver ked af det. Når jeg lægger ham i en stillestående barnevogn er der ikke noget (kan dog godt gylpe). Tror simpelthen mavesyren og mad skvulper rundt inde i ham, når han bliver kørt liggende ( Men det får vel ende engang.

Knus
Zenia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.