Min første strækvikle - hjemmesyet :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.799 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

__

Ja, som nyopdaget slyng-o-man finder man hurtigt ud af, at man mangler en strækvikle, og så måtte overlockeren da lige indvies til det formål:

Den er 4,5 m. lang og 63 cm. bred og syet i koksgrå interlock med sorte syninger. Foran sidder en lomme, som udover at kunne bruges til en ekstra ble eller lign. også kan bruges til at opbevare viklen i, hvis man vender vrangen ud på den. Øverst sidder en løbegang med anoraksnor, som kan stramme viklen lidt tættere om barnet, udover selvfølgelig at lukke lommen/opbevaringsposen. (Skal dog lige have skiftet snorestopperne ud med sorte, men havde kun hvide i skuffen).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Mira0911

Neeeej hvor ser det bare godt ud...
Jeg nøjes stadig med bæresele...

Er de vikle nemme at bruge ? 

Anmeld

25. juni 2009

Betina88

Hvor er det godt lavet ..

Anmeld

25. juni 2009

eliasogmor

Chamira skriver:

Ja, som nyopdaget slyng-o-man finder man hurtigt ud af, at man mangler en strækvikle, og så måtte overlockeren da lige indvies til det formål:

Den er 4,5 m. lang og 63 cm. bred og syet i koksgrå interlock med sorte syninger. Foran sidder en lomme, som udover at kunne bruges til en ekstra ble eller lign. også kan bruges til at opbevare viklen i, hvis man vender vrangen ud på den. Øverst sidder en løbegang med anoraksnor, som kan stramme viklen lidt tættere om barnet, udover selvfølgelig at lukke lommen/opbevaringsposen. (Skal dog lige have skiftet snorestopperne ud med sorte, men havde kun hvide i skuffen).

hvor mange kilo kan den bære???

Anmeld

25. juni 2009

__

Dutte84 skriver:

Neeeej hvor ser det bare godt ud...
Jeg nøjes stadig med bæresele...

Er de vikle nemme at bruge ? 

Hejsa og tak

Altså da jeg første gang stod med 5 meter stof i hånden tænkte jeg NEJ, det er sku for indviklet! Men det er fantisk ganske nemt at vikle, når man lige får prøvet et par gange. Det smarte er at man kan bruge den helt fra nyfødt (også til for tidligt fødte), fordi man kan binde til vuggestilling.

Jeg har dog også en Skildpadde Mei Tai som jeg bruger til ham, den kan også bindes til vuggestilling (og mange andre stillinger), men han ligger bedre i viklen kan jeg mærke, og det er også nemmere at amme ham i viklen end i Mei Tai'en.

Anmeld

25. juni 2009

__

Betina88 skriver:

Hvor er det godt lavet ..

Tusind tak, hvor er du sød

Anmeld

25. juni 2009

Henriette72

Super flot. Hvor er du bare god Det må jeg lige huske til når jeg engang skal bruge en. Så kan man måske bestille en?

Knus

Anmeld

25. juni 2009

__

eliasogmor skriver:

hvor mange kilo kan den bære???

Strækvikler dur som regel op til 9-10 kg. så bliver barnet så tungt at viklen giver sig for meget. Så vil man skulle skifte til en fast/vævet vikle.

Selv bruger jeg Mei Tai til den store på 3 år og 16,8 kg. Hende bærer vi på ryggen. Og så snart lillebror er stor nok til det, vil jeg bære ham udadvendt på maven i MT'en.

Knus
Zenia

Anmeld

25. juni 2009

__

Henriette72 skriver:

Super flot. Hvor er du bare god Det må jeg lige huske til når jeg engang skal bruge en. Så kan man måske bestille en?

Knus

Hi hi, hvor er du sød

Bestillingsarbejde... puha... når man har en knægt på 9 uger som sover så vinden blæser, og en storesøster der kommer hjem om eftermiddagen, så kan jeg love dig, at det tager lang tid at få syet... man syr i hvert fald af mange omgange men mon ikke der bliver bedre tid til at sy, når vi får nogle bedre rytmer og man lidt bedre kan regne med om han sover eller ikke sover (og hvor længe).

Knus
Zenia

Anmeld

25. juni 2009

Bom

Kan du ikke prøve og ligge et billede ind hvor den er i brug...
Jeg har lidt svært ved at forestille mig hvordan den virker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.