Hvor længe bør man vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2013

LilleChelle

Vi fortalte det weekenden efter jeg havde testet positiv (torsdag)  

For selvfølgelig skulle vi have nogle at glædes med, og hvis det forfærdelige skulle ske at vi mistede, så havde vi nogle at dele sorgen med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

Thalia

Jeg har ret nemt ved at blive gravid, men temmeligt svært ved at holde på graviditeten, og vi har et par gange oplevet at miste tidligt i graviditeten.

Derfor har vi ved alle 3 vellykkede graviditeter valgt at vente til efter vi har set hjerteblink på en scanning før vi fortæller nogen om graviditeten.

For mig er det hårdt nok med al uvisheden og usikkerheden i starten og jeg ville ikke orke først at dele nyheden og graviditeten med folk, for sidenhen at skulle ringe rundt og fortælle at det er gået galt igen.

Anmeld

28. marts 2013

tarkoflen

Mine forældre og en enkelt veninde fik det at vide lige efter blodprøven, resten fik det først at vide efter vi havde set det fine lille blinke i uge 7

Jeg havde ikke behov for af vente til efter NF, jeg ville gerne at folk vidste det, men det var godt nok svært at tie stille bare til efter uge 7!

Vi var i behandling så der var en del, der havde gået og gættet, men jeg havde sagt, at vi tidligst ville fortælle det efter vi havde været til første skanning

Du skal fortælle det præcis når l føler det er rigtigt, det er så forskelligt hvordan man har det med om folk ved dét eller ej!

Tillykke med graviditeten og rigtig god fornøjelse med at fortælle det

Anmeld

28. marts 2013

Clisolka

Menne skriver:

Åh, jeg er ved at sprænges af vores lille hemmelighed. Jeg har lyst til at fortælle hele verden, at jeg er gravid, selvom det stadig er helt nyt... Hvornår fortalte I nyheden til familie og venner??? 

Samme dag til min mor og søster. Mine chefer og nære kollegaer fik det at vide et par dage efter - jeg har sukkersyge, så hvis jeg skulle blive dårlig, så skulle de vide hvad de skulle gøre (også fordi jeg skal til en masse ekstra tjek). 

Resten af omverdenen fik det at vide efter NF 

Anmeld

30. marts 2013

Juliekp

Min mor fik det afvide 6/7+, nogle dage efter jeg testede positivt. 

Resten fik det afvide lidt hen af vejen, men efter NF skanningen. Min far f.eks fik det først afvide da jeg var halvvejs..

Anmeld

30. marts 2013

Hailiesmom11

Først efter nf første gang havde de gættet det og det havde de også her anden gang... så familien fik det at vide før nf omkring 9/10+ , men resten bekendte og venner fik først besked efter nf, denne gang har vi dog ikke fortalt alt, da vores dreng har omfalocele eller navlebrok..

Anmeld

30. marts 2013

onlyme

Menne skriver:

Åh, jeg er ved at sprænges af vores lille hemmelighed. Jeg har lyst til at fortælle hele verden, at jeg er gravid, selvom det stadig er helt nyt... Hvornår fortalte I nyheden til familie og venner??? 

1 gang fortalte vi alle det kort efter jeg testede posetivt.
2 gang 1 uges tid efter jeg testede
3 gang ventede vi dog til jeg var i 9 uge,. Da mine børn ligger med knap 11 mdrs mellemrum. så vi var lidt usikre på hvordan vi skulle sige det og hvordan de ville tackle det

Men mit råd vil være,. Gør det når du føler for det
OG TILLYKKE

Anmeld

30. marts 2013

pcoramt

Menne skriver:

Vi skal fortælle det i dag til min kærestes familie.. 12+4 i dag og NF på tirsdag. Vi venter tvillinger, så det er jo lidt ekstra spændende.. Min familie fik det at vide 7+ fordi jeg simpelhen ikke kunne lade vær

Anmeld

30. marts 2013

Stivdie

Menne skriver:

Jeg runder 7+0 i morgen. Indtil videre har jeg sagt det til en kollega, så jeg har en allieret ;-) Kæresten har sagt det til 3 venner, vi havde ellers aftalt kun at sige det til én hver, men han kunne simpelthen ikke lade være!
Vi håber så på at kunne vente med at fortælle familien og resten af bekendtskabskredsen det til efter NF

Anmeld

30. marts 2013

baby012

Første gang efter nf.. Anden gang efter tidlig md scanning i uge 17.. Og kønsscanningen .. Satte videoen på da vi skulle fortælle det til bedsteforældrene hvor man kunne høre jm sagde at det var en dreng, og en sund og rask en af slagsen  

næste gang venter jeg til uge 17 igen hvis muligt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.