Jeg kan 100% godt forstå dig.
Første gang jeg var gravid, endte det i en biokemisk graviditet og anden gang i en spontan abort omkring 10.-11.-uge, hvor vi også havde været til tidlig scanning og set hjerteblink, men det gik så alligevel galt. Så jeg VED præcis hvilket følelseshelvede du gennemgår nu. Ikke at det på nogen måde er en trøst, men du er i hvert fald ikke alene! 
I det samme tidsrum, hvor vi forsøgte at blive gravide og mistede nogle gange, før vi nu endelig ser ud til at få vores baby i armene om ca. 6 ugers tid, er det lykkedes min kusine at få ikke mindre end TO børn. Så den del forstår jeg også godt! Og det er virkelig utrolig nemt at tænke, at universet håner én og at det er ekstremt uretfærdigt, hvor det jo i virkeligheden bare handler om tilfældigheder. Man skal passe på, ikke at blive sin egen værste fjende gennem sådan et forløb.
Og som svar på dit spørgsmål: Ja, det er nok desværre dit lod at leve i frygt de første måneder.
Eller som minimum forsøge at distancere dig fra det hele. Det er nok uundgåeligt når først man har oplevet at miste. Jeg selv forholdte mig ikke rigtig til at være gravid før efter nakkefoldsscanningen, og nu hvor jeg er i uge 34 tør jeg stadig ikke rigtig tro på, der faktisk kommer en baby ud af dette her. Der kan stadig gå ALT galt i min sortseerhjerne. Som en anden Baby.dk-bruger engang fortalte mig, mister man sin evne til at være 'naiv-gravid' når først man har mistet. - Hvor man bare svæver rundt på en lyserød sky af babylykke.
Men prøv at holde fast i tanken om at du er første skridt i den rigtige retning. Du HAR den positive test! Der er langt større chance for at det går godt end omvendt.
Jeg 
alt! 
Anmeld