Jordemoderuddannelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

AnnaK89

ESV skriver:

Ah ok så har jeg nok bare ikke helt forstået det tror jeg.. ??
Ja det kan jeg godt se, så har der jo været sygdom her, der og alle vegne.

Præcis.

Men som også skrevet tidligere, så søger jeg andre uddannelser også. Ville bare gerne have lidt info om uddannelsen, men tror ikke den er mit første valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

LilleChelle

AnnaKJ skriver:

Muligvis - men det kræver ikke et BESTEMT gennemsnit for at komme ind. Fx. Som ved læreruddannelsen, der SKAL du have et gennemsnit på 7 for overhovedet at kunne blive optaget.

Men hvis det er gennemsnittet, tja så er jeg da heldigvis ikke helt forkert på den.

Det er rigtigtder ikke er noget forudbestemt gennemsnit

Jeg håber du kommer ind hvis det er det du vil synds det rr så svært at vælge mellem alle de forskellige uddannelser.  

Anmeld

26. marts 2013

LRJ

Jeg har været til samtale på jm uddannelsen i Esbjerg og der fik jeg af vide at det er vigtigt du har minimum 1 års erfaring indenfor sundhedsfaget plus anden erfaring med børn, og de kassere mange pga de ikke har disse erfaringer, det er en ekstrem svær uddannelse at komme ind på for selvom om der er nogle adgangskrav vil de kun have de mest egnede ind

Anmeld

26. marts 2013

AnnaK89

Lone H. skriver:

Jeg har været til samtale på jm uddannelsen i Esbjerg og der fik jeg af vide at det er vigtigt du har minimum 1 års erfaring indenfor sundhedsfaget plus anden erfaring med børn, og de kassere mange pga de ikke har disse erfaringer, det er en ekstrem svær uddannelse at komme ind på for selvom om der er nogle adgangskrav vil de kun have de mest egnede ind

Det vil jeg mene jeg har. Jeg har været sygeplejestuderende og arbejdet på plejehjem. Derudover har jeg selv to børn, hvor den ene er handicappet. Og tro mig, at være mor til et handicappet barn, det giver altså meget viden og mange af de ting en sygeplejerske ville have gjort, den har vi lært at gøre, for at gøre det nemmere for os selv.

Jeg mener selv jeg har ret gode forudsætninger for at komme ind, hvis det er det jeg vælger

Anmeld

26. marts 2013

AnnaK89

LilleChelle skriver:

Det er rigtigtder ikke er noget forudbestemt gennemsnit

Jeg håber du kommer ind hvis det er det du vil synds det rr så svært at vælge mellem alle de forskellige uddannelser.  

Det er svært og jeg er også stadig meget i tvivl.

Men er da snart nød til at finde ud af det.

Anmeld

26. marts 2013

LilleChelle

AnnaKJ skriver:

Det er svært og jeg er også stadig meget i tvivl.

Men er da snart nød til at finde ud af det.

Jah - Jeg stod der sidste år - og er stadig, selvom jeg har en plads på en uddannelse jeg flere gange er faldet tilbage på, i tvivl. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.