Jordemoderuddannelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.655 visninger
25 svar
1 synes godt om
25. marts 2013

AnnaK89

Nogen der er går på den?
Og som vil fortælle lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Mi&Mi

AnnaKJ skriver:

Nogen der er går på den?
Og som vil fortælle lidt

Følger lige med ..bare drømmejobbet!

Anmeld

25. marts 2013

tarkoflen

Jeg kender desværre ikke meget til den, men ved at det er sindsygt svært at komme ind...

Rigtig meget held og lykke med det!

Anmeld

25. marts 2013

AnnaK89

tarkoflen skriver:

Jeg kender desværre ikke meget til den, men ved at det er sindsygt svært at komme ind...

Rigtig meget held og lykke med det!

Det er kun svært at komme ind fordi der er mange ansøgere

Jeg skal heldigvis søge kvote 1 hvor der er flest pladser. Og det kræver ikke et bestemt gennemsnit.

Men det er nu ikke den eneste uddannelse jeg søger ind på, ville bare gerne have lidt viden

Anmeld

25. marts 2013

LilleChelle

AnnaKJ skriver:

Jeg skal heldigvis søge kvote 1 hvor der er flest pladser. Og det kræver ikke et bestemt gennemsnit.

Men det er nu ikke den eneste uddannelse jeg søger ind på, ville bare gerne have lidt viden

Nej, du skal bare være blandt dem der har højest gennemsnit. Sidste år lå adgangskvoterne på hhv. 9, 3, 10, 0 og 10, 6. 

Øv at man skal være en haj til eksamener for at komme ind på mamge uddannelser ):

Anmeld

25. marts 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har selv overvejet uddannelsen når jeg er færdig med selv at have små børn, så følger lige med. Jeg forstår ikke helt det du skriver med, at der ikke er et bestemt gennemsnit i kvote 1?  At der ikke er et fastsat med minimumskrav? 

I København krævede den 10,6 i kvote 1, I Ålborg 10.0 og i Esbjerg 9.3 sidste år. Tallene har ikke rykket sig synderligt de sidste år, så det er nok ca. det samme i år 

Ca halvdelen optages i kvote 2. 

Anmeld

25. marts 2013

tarkoflen

AnnaKJ skriver:

Ok, jeg troede at man skulle have vildt højt gennemsnit ligemeget hvad for at komme ind på uddannelsen

Men jeg håber da du finder lige præcis din drømmeuddannelse, om det så er JM eller noget andet

Anmeld

25. marts 2013

AnnaK89

LilleChelle skriver:

Nej, du skal bare være blandt dem der har højest gennemsnit. Sidste år lå adgangskvoterne på hhv. 9, 3, 10, 0 og 10, 6. 

Øv at man skal være en haj til eksamener for at komme ind på mamge uddannelser ):

Muligvis - men det kræver ikke et BESTEMT gennemsnit for at komme ind. Fx. Som ved læreruddannelsen, der SKAL du have et gennemsnit på 7 for overhovedet at kunne blive optaget.

Men hvis det er gennemsnittet, tja så er jeg da heldigvis ikke helt forkert på den.

Anmeld

25. marts 2013

AnnaK89

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har selv overvejet uddannelsen når jeg er færdig med selv at have små børn, så følger lige med. Jeg forstår ikke helt det du skriver med, at der ikke er et bestemt gennemsnit i kvote 1?  At der ikke er et fastsat med minimumskrav? 

I København krævede den 10,6 i kvote 1, I Ålborg 10.0 og i Esbjerg 9.3 sidste år. Tallene har ikke rykket sig synderligt de sidste år, så det er nok ca. det samme i år 

Ca halvdelen optages i kvote 2. 

Ja at der ikke er et minimuskrav, som fx ved læreruddannelsen hvor man skal have 7 for overhovedet at kunne søge ind.

Anmeld

25. marts 2013

AnnaK89

tarkoflen skriver:

Ok, jeg troede at man skulle have vildt højt gennemsnit ligemeget hvad for at komme ind på uddannelsen

Men jeg håber da du finder lige præcis din drømmeuddannelse, om det så er JM eller noget andet

Det er en fordel at have et højt gennemsnit, da de som regel bliver valgt først hvis der er for mange ansøgere, men det er ikke et krav

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.