Jordemoderuddannelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Ja at der ikke er et minimuskrav, som fx ved læreruddannelsen hvor man skal have 7 for overhovedet at kunne søge ind.

Ok. Ja det er rigtig nok. Så skal du jo bare have snittet til at komme ind, eller håbe på optagelse i kvote 2.

Du kan faktisk godt komme ind på læreruddannelsen med et andet snit end minimumskravet.  Du kan stadig blive optaget alligevel på bagrund af en vurdering.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

tarkoflen

AnnaKJ skriver:

Det er en fordel at have et højt gennemsnit, da de som regel bliver valgt først hvis der er for mange ansøgere, men det er ikke et krav

Der kan man bare se skønt at blive klogere

Anmeld

25. marts 2013

AnnaK89

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ok. Ja det er rigtig nok. Så skal du jo bare have snittet til at komme ind, eller håbe på optagelse i kvote 2.

Du kan faktisk godt komme ind på læreruddannelsen med et andet snit end minimumskravet.  Du kan stadig blive optaget alligevel på bagrund af en vurdering.

Det kan godt ske man stadig kan det - ved bare at uddannelsen blev lavet om efter optagelse sidste år.
Jeg overvejede nemlig selv at søge ind som engelsk lære, men den linje kan man ikke søge ind på mere.
Nu hedder det dansk, matematik, natur og teknik eller fysik og kemi

Anmeld

25. marts 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

AnnaKJ skriver:

Det kan godt ske man stadig kan det - ved bare at uddannelsen blev lavet om efter optagelse sidste år.
Jeg overvejede nemlig selv at søge ind som engelsk lære, men den linje kan man ikke søge ind på mere.
Nu hedder det dansk, matematik, natur og teknik eller fysik og kemi

Ja den blev lavet om med virkning fra i år. Men man kan godt komme ind uden 7,0 i snit. Det er gældende for kvote 1. 

Jeg mener en af læreruddannelserne i KBH har en international linje, hvis det var det du mente med Engelsk? 

Er det ikke noget med, at man skal have 3-4 grundfag/linjefag i stedet for de tidligere 2? Det mener jeg at have hørt noget om.

Anmeld

25. marts 2013

AnnaK89

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja den blev lavet om med virkning fra i år. Men man kan godt komme ind uden 7,0 i snit. Det er gældende for kvote 1. 

Jeg mener en af læreruddannelserne i KBH har en international linje, hvis det var det du mente med Engelsk? 

Er det ikke noget med, at man skal have 3-4 grundfag/linjefag i stedet for de tidligere 2? Det mener jeg at have hørt noget om.

Du kan vælge at have 2 store linjefag eller 1 stort og 2 små linjefag. Det ene store linjefag er så den linje du søge ind på.

Nej det jeg mente med engelsk var, at før hed optagelseslinjerne danke, matematik og engelsk. Og nu er engelsk blevet lavet om til natur og teknik eller fysik og kemi.

Anmeld

26. marts 2013

ESV

AnnaKJ skriver:

Det er kun svært at komme ind fordi der er mange ansøgere

Jeg skal heldigvis søge kvote 1 hvor der er flest pladser. Og det kræver ikke et bestemt gennemsnit.

Men det er nu ikke den eneste uddannelse jeg søger ind på, ville bare gerne have lidt viden

Der er da altid et minimums gennemsnit på kvote 1 og på JM udd er den på over 10.

Anmeld

26. marts 2013

AnnaK89

ESV skriver:

Der er da altid et minimums gennemsnit på kvote 1 og på JM udd er den på over 10.

Men ikke et minimuskrav - læs evt. hvad jeg har skrevet til de andre

Anmeld

26. marts 2013

ESV

AnnaKJ skriver:

Men ikke et minimuskrav - læs evt. hvad jeg har skrevet til de andre

Jeg har skam læst hele tråden men som jeg læser det med gennemsnit så kommer man ikke i betragtning hvis ikke det er opfyldt så er det vel det samme som minimums krav?
Jeg læser godt nok til sygeplejerske men på samme skole som de kommende JM og det jeg har hørt er at det er mega hårdt, spændende og meget udfordrende. Og med MANGE lektier, men det er jo altid en subjektiv vurdering.

Anmeld

26. marts 2013

AnnaK89

ESV skriver:

Jeg har skam læst hele tråden men som jeg læser det med gennemsnit så kommer man ikke i betragtning hvis ikke det er opfyldt så er det vel det samme som minimums krav?
Jeg læser godt nok til sygeplejerske men på samme skole som de kommende JM og det jeg har hørt er at det er mega hårdt, spændende og meget udfordrende. Og med MANGE lektier, men det er jo altid en subjektiv vurdering.

http://www.ug.dk/Uddannelser/professionsbachelorud dannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder.a spx#fold5

Læs under adgangkvotier 2012.
Der står tydelige at adgangskvotier viser det laveste gennemsnit der er optaget seneste i kvote 1. De kan falde eller stige ved næste års optagelse og må ikke forveksles med et adgangskrav.

Jeg har også læst på sygeplejerskeskolen, men det blev for meget sygdom når jeg har en handicappet datter.
Lektier afskrækker mig ikke

Anmeld

26. marts 2013

ESV

AnnaKJ skriver:

http://www.ug.dk/Uddannelser/professionsbachelorud dannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder.a spx#fold5

Læs under adgangkvotier 2012.
Der står tydelige at adgangskvotier viser det laveste gennemsnit der er optaget seneste i kvote 1. De kan falde eller stige ved næste års optagelse og må ikke forveksles med et adgangskrav.

Jeg har også læst på sygeplejerskeskolen, men det blev for meget sygdom når jeg har en handicappet datter.
Lektier afskrækker mig ikke

Ah ok så har jeg nok bare ikke helt forstået det tror jeg.. ??
Ja det kan jeg godt se, så har der jo været sygdom her, der og alle vegne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.