min kære lillesøster.....langt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

JustMe

Fik du så også fortalt din mor (og far), at hun har en del af skylden mht. din søsters opførsel, hvis hun altid tager søsterens parti? Din søster vil få det rigtig svært i livet, hvis hun er vokset op med "altid at have ret".

Puh, sikket dilemma du står i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

DitteFisk

Jeg tror desværre ikke det hjælper at tage konflikten igennem dine forældre.. i er jo voksne og jeres forældre kan ikke længere opdrage på hende. Jeg ville tage den med hende selv.. 

Anmeld

28. marts 2013

morstinus

JustMe skriver:

Fik du så også fortalt din mor (og far), at hun har en del af skylden mht. din søsters opførsel, hvis hun altid tager søsterens parti? Din søster vil få det rigtig svært i livet, hvis hun er vokset op med "altid at have ret".

Puh, sikket dilemma du står i

Ja, og min mor mener at hun er begyndt at "tage sig sammen" men mærker kun at hun er mere fjendtlig og at mig og min storesøster snart trækker os helt fra det her, jeg har sådan set ligeglad med hvad hun siger til mig, jeg kan altid sige noget igen  det er mere når det går ud over mine unger, de forstår jo ikke hvorfor hun snakker sådan til dem.
Ja, det har jo været sådan altid, så hun har det allerede meget svært med at omgåes andre mennesker, og har altid haft meget ondt af hende, men der er også grænser for, hvor synd det er for hende...

Anmeld

28. marts 2013

morstinus

DitteFisk skriver:

Jeg tror desværre ikke det hjælper at tage konflikten igennem dine forældre.. i er jo voksne og jeres forældre kan ikke længere opdrage på hende. Jeg ville tage den med hende selv.. 

Det ville også være nemt, hvis hun ville forstå hvad det er jeg blive ked af. Jeg har så en lillesøster der synes det er en sport hvor ked af det hun kan gøre mig, (igen den med grænser) så selvom jeg har sidder stille og roligt med hende, eller skældt ud, eller grædt, så er det prellet af på hende. Hun mener det er mig der er hysterisk. Min mor er eftgerhånden den eneste som kan komme igennem til hende...

Har snakket med min mor igen, og kan høre på hende at hun ikke har taget den op med min søster...

Anmeld

30. marts 2013

JustMe

morstinus skriver:

Ja, og min mor mener at hun er begyndt at "tage sig sammen" men mærker kun at hun er mere fjendtlig og at mig og min storesøster snart trækker os helt fra det her, jeg har sådan set ligeglad med hvad hun siger til mig, jeg kan altid sige noget igen  det er mere når det går ud over mine unger, de forstår jo ikke hvorfor hun snakker sådan til dem.
Ja, det har jo været sådan altid, så hun har det allerede meget svært med at omgåes andre mennesker, og har altid haft meget ondt af hende, men der er også grænser for, hvor synd det er for hende...

Hvis folk har svært ved at omgås hende, er det ikke synd for hende, men selvforskyldt. Sådan ender man i hvert fald med at have det, desværre. Jeg håber, hun får øjnene op for, hvordan hun virker på andre mennesker, så ikke det kommer til at spænde alt for meget ben for hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.