min kære lillesøster.....langt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

hesøth

morstinus skriver:

Har diskuteret det med min mand (der er lavet af teflon, hendes ord preller af på ham, heldigvis) kom så til, at sige ja til sommerhus/påskefrokost, før tanken strejfede mig at hun jo nok også skulle med.....  og skal lige have den store snak med min mor om det. Min mor har det så med at vælge min lillesøster frem for alt, hun er meget beskyttende overfor hende, trods det at hun godt erklar over at min søster er som hun er.

Tja dét er jo nok netop essensen af det hele: Din mors overbeskyttelse har fostret en lillesøster-fra-helvede.

Hvis jeg var dig ville jeg lade være med at invitere hende igen. jeg ville nok dukke op til større komsammener - selvom hun også kommer - også bare ignorere hende. Dine forældre og resten af familien må jo så gøre som det passer dem bedst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

B&J

syntes ærlig talt at hun skal lade hunden blive hjemme den kan godt blive hjemme, men for noget andet hunden er jo hvalp og fuld af krudt i måsen også hopper de op og napper osv, og det er fordi de skal have deres hoveder stimoleret (staves) ellers kommer der ikke ro på, men din lillesøster lyder heller ikke til at kunne tage et større ansvar hun gør ting der er spænde, men godt du mælte ud hvis hun ikke kommer med gave jamen så får hun heller ingen, jeg tror som du skriver skal til at sætte foden i jorden og forklare hende hvorfor hunden ikke skal med til påske .... tror i skal få snakket om tingne...

Anmeld

26. marts 2013

morstinus

Aisha skriver:

Hold da op! Hvor er du tålmodig! Jeg havde godt nok sat foden ned og givet hende den største sviner hun fortjener. Hun skal da ikke snakke grimt hverken til dine børn eller mand! Og hun skal heller ikke fortælle dig hvordan du bliver en bedre mor. Næste gang hun retter på dig siger du på en hård måde at der ikke rager hende hvordan du gør. Nu har du prøvet og forklare det pænt så mange gange. 

Den "onde" cirkel har vi været inde i  det ender med de største skænderier og jeg er jo den store  så min mor har det med, af gammel vane tror jeg, at tage min søsters parti.
Så hvis mine forældre skal vågne op og begynde at se hvad der foregår, så virker det bare ikke at svine til....

røg godt nok op i det røde felt da hun skubbede til min datter, og fik også sagt til hende at det gjorde hun bar ikke igen, hvor jeg blev irrettesat af min far, der ikke gad og høre på at jeg råbte op (det er fuldstændig absurt, og det har hele tiden været en god rettesnor for mig, i forhold til hvad der bare ikke virker, når man opdrager)

Anmeld

26. marts 2013

morstinus

hesøth skriver:

Tja dét er jo nok netop essensen af det hele: Din mors overbeskyttelse har fostret en lillesøster-fra-helvede.

Hvis jeg var dig ville jeg lade være med at invitere hende igen. jeg ville nok dukke op til større komsammener - selvom hun også kommer - også bare ignorere hende. Dine forældre og resten af familien må jo så gøre som det passer dem bedst.

Lige præcis, hun er blevet en lillesøster fra helvede, har både ondt af hende og fået nok på samme tid, men tak, det havde jeg ikke tænkt det kunne være med til at gøre det noget nemmere

Anmeld

26. marts 2013

morstinus

B&J skriver:

syntes ærlig talt at hun skal lade hunden blive hjemme den kan godt blive hjemme, men for noget andet hunden er jo hvalp og fuld af krudt i måsen også hopper de op og napper osv, og det er fordi de skal have deres hoveder stimoleret (staves) ellers kommer der ikke ro på, men din lillesøster lyder heller ikke til at kunne tage et større ansvar hun gør ting der er spænde, men godt du mælte ud hvis hun ikke kommer med gave jamen så får hun heller ingen, jeg tror som du skriver skal til at sætte foden i jorden og forklare hende hvorfor hunden ikke skal med til påske .... tror i skal få snakket om tingne...

Nej uha for søren da, den stakkels hund  når hun skal noget, så ber hun mine forældre om at  passe den, på samme præmis som hvis jeg skulle have vores børn passet..... hun mener meget alvorligt at den ikke kan være alene hjemme. (selvfølgelig skal man have sin hund passet, så skal man det, men her er det små overnattninger, fordi hun skal i byen)
Men du har ret, ansvaret for den hund er bare for stor en mundfuld for hende.

Anmeld

26. marts 2013

B&J

morstinus skriver:

Nej uha for søren da, den stakkels hund  når hun skal noget, så ber hun mine forældre om at  passe den, på samme præmis som hvis jeg skulle have vores børn passet..... hun mener meget alvorligt at den ikke kan være alene hjemme. (selvfølgelig skal man have sin hund passet, så skal man det, men her er det små overnattninger, fordi hun skal i byen)
Men du har ret, ansvaret for den hund er bare for stor en mundfuld for hende.

jamen så må hun jo vælge få hunden passet eller få den opdraget eller lade vær med at tage med det er jo ikke andet for når hun ikke selv har styr over den...

Anmeld

26. marts 2013

morstinus

B&J skriver:

jamen så må hun jo vælge få hunden passet eller få den opdraget eller lade vær med at tage med det er jo ikke andet for når hun ikke selv har styr over den...

vil kun give dig ret, hun forstår det bare ikke

Anmeld

26. marts 2013

B&J

morstinus skriver:

vil kun give dig ret, hun forstår det bare ikke

det gør hun nok den dag ingen føjer hende mere... ved det kan være hårdt men nogle gange må det være sådan for nogle skal altså lære det, og syntes når hun aldrig har penge at hun så anskaffer sig en hun er dybt uansvarligt

Anmeld

26. marts 2013

roenlund

Hvis er sommerhuset? For det kunkunne jo være de ik var intr. I at hunden skulle med... jeg forstår ik at alle finder sig i at hun har hunden med alle vejne, den var ik kommet ind hjemme hos mig 

Anmeld

26. marts 2013

morstinus

roenlund skriver:

Hvis er sommerhuset? For det kunkunne jo være de ik var intr. I at hunden skulle med... jeg forstår ik at alle finder sig i at hun har hunden med alle vejne, den var ik kommet ind hjemme hos mig 

Det er mine forældres.... fik også en snak med min mor her til morgen, om at det bare er for meget, tror faktisk at jeg kom igennem til hende, for hun ville gerne tage en snak med min søster om det at, vi ikke vil finde os i hendes attitude. Så nu krydser jeg fingre for at, min mor kan få det sagt ordentligt og at det vil hjælpe, så et skridt mere på vejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.