Hvordan startede jeres fødsel? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

MF<3

Risen skriver:

Øv med den i gangsættelse. Har også nogle veninder og bekendte som har haft et meget langt og hårdt forløb på grund af i gangsættelsen. Så krydser for du selv går i gang. 

Jeg havde faktisk samme oplevelse på barselsafsnittet, hvor der gik lang tid før der kom en sygeplejerske, og hende som var på "vagt", var meget kontrollerende, hvilket var lidt hårdt når man lige havde født. 

Tilgengæld havde jeg også den mest fantastiske JM som på trods af et hårdt fødselsforløb var så god til at samarbejde og lytte på mine ønsker.. Hun hed Jaqueline - og vil absolut spørge efter hende igen..  

Ja, jeg synes at igangsættelsen ødelagde forløbet lidt. Især fordi at da det rigtige veer kommet efter vandet var blevet taget, fik jeg flere veer i en. Det var lidt hårdt..

Jeg oplevede det samme, vores klokke stod og ringede i timer, før nogle reagerede på den. Til sidst måtte jeg selv ud og lede på gangene efter en sygeplejerske. Det var et rigtigt dårligt forløb, og jeg kan huske at jeg bare gerne ville hjem..

For mig var det også vigtigst at jordemoderen var god. Jeg havde en tilkalder jordemoder der hed Gunilla. Hun var bare så sød! Hun havde tid til at sidde hos mig, og kan huske hun holdte mig i hånden, da jeg havde opgivet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

MF<3

Krussedulle skriver:

Mine 2 første fødsler startede med vandafgang.
1 gang 37+2, fødte 37+4

2 gang 41+3, fødte 41+4

3 gang fik jeg veer, 41+4, og fødte 41+4

Kan ikke huske at jeg havde optræk til fødslen 1 gang. Men 2 og 3 gang havde jeg mange plukveer der bed i dagene op til.
3 gang gik slimproppen også

Sjovt at du de to sidste gange er gået over tid. Men plejer jo at sige det er omvendt.

Jeg håber bare det går i gang af sig selv, frem for at jeg skal igangsættes igen.

Anmeld

23. marts 2013

MF<3

L83 skriver:

min første fødsel startede med at jeg fik veer omkring kl 7 om morgen og de blev så værre og værre, vi tog på fødegangen omkring kl 13 men var kun 1 cm åben så vi blev sendt hjem igen. Vi tog derop igen nogle timer efter hvor de tog mit vand og lagde veedrop og så kom der lidt mere skub i tingene  kl 21.05 fødte jeg Marcus på 3400 G og 52 cm 39+6. Min anden fødsel gik jeg reglmæsigt til scanning pga de mente at hun var for lille . Så da jeg var gået 10 dage over kom jeg op til tjek hvor de fortalte mig at jeg havde veer , selvom jeg ikke kunne mærke dem. De tog vandet kl 11 og sendte os ud på en gå tur . Kl 13.45 fødte jeg Sophia på 3600 g og 52 cm 41+4 . Min 3 fødsel mærkede jeg lørdag ( d 9/3-13 min termin dag) nogle mens ligende smerter men kun når jeg lå og slappede af. Det samme søndag men søndag aften/nat gjorde det lidt mere ondt og der var 5 min imellem og det gjorde ondt ca et minut . Men kun når jeg lå ned. Fik et tid til tjek på fødegangen kl 5.30 mandag morgen. Hun tjekkede mig indvendigt og der var stadig 1 cm livmoderhals tilbage så der var ingen fødsel igang men vi fandt så ud af at det var pga hjem havde blærebetændelse så fik penicillin og noget at sove på. og så skulle veerbe går i sig selv . Men det gjorde de ikke de kom en gang imellem og bed lidt mere til. Kl 18 gik slimpropen og kl 21 var der 3-5 min imellem veerne og 22.30 tog vi på fødegangen var 6 cm åben og fødte ham 01.39 han vejede 4200 G og 53 cm lang 40+3

Hold op, det må da være en drømmefødsel ikke at vide at man har veer. Og ret hurtig fødsel også.

Tillykke, så har du jo lige født!
Men det sidste forløb virker ret langt, hvis du har haft veer så længe. Det må godt nok ha været hårdt, pyyyh .. Dejligt når det er overstået.

Anmeld

23. marts 2013

MF<3

HeidiW86 skriver:

Åh jeg fik taget vande, for da jeg kom ind og skulle sættes igang var jeg 3 cm åben og livmoderhals væk. 10 min efter vandet blev taget km første ve!
Fødte også på Hvidovre og det den bedste oplevelse nogensinde

Dejligt du slap for piller og drop.

Hvor langtid tog det så fra vandet blev taget til du fødte?

Anmeld

23. marts 2013

Muhmi

Begge gange med plukkeveer som blev hyppigere og mere smertefulde

Anmeld

23. marts 2013

MF<3

LuLy skriver:

Min fødsel startede om morgenen på min termin med en murren i underlivet som blev ved med at komme og gå og det blev så til veer i løbet af dagen og jeg fødte om aftenen Der var absolut ingen tegn dagen før eller noget, hvor jeg endda var i biografen

Hvor sjovt du fødte på din termin, jeg har læst at det kun er 5% der føder på sin termin. Så jeg regner bestemt ikke med at føde imorgen!

Anmeld

23. marts 2013

MF<3

Muhmi skriver:

Begge gange med plukkeveer som blev hyppigere og mere smertefulde

Hvor langt var du henne? Kan du huske hvor længe dine fødsler varede?

til dig.. og tak for svar.

Anmeld

23. marts 2013

MF<3

HopinWishin skriver:

Jeg havde slet ingen tegn på at nu sku der ske noget.. men pludselig en eftermiddag mens jeg lige fik en lur, så gik vandet

Jeg synes altid man høre om at det starter morgen eller sen aften/nat. Sjovt at høre fra en at det startede om eftermiddagen.

Anmeld

23. marts 2013

Muhmi

MF<3 skriver:

Hvor langt var du henne? Kan du huske hvor længe dine fødsler varede?

til dig.. og tak for svar.

39+6 med Silas, fødslen varede ca. 6 timer fra vi kom ind på hospitalet hvor jeg var 3cm åben.

39+2 med Rune, fødslen varede ca. 8 timer fra vi kom ind på hospitalet og jeg var 2-3 cm åben

Anmeld

23. marts 2013

L83

MF<3 skriver:

Hold op, det må da være en drømmefødsel ikke at vide at man har veer. Og ret hurtig fødsel også.

Tillykke, så har du jo lige født!
Men det sidste forløb virker ret langt, hvis du har haft veer så længe. Det må godt nok ha været hårdt, pyyyh .. Dejligt når det er overstået.

Ja 2 fødsel var en drømme fødsel . Så havde os regnet med at 3 fødsel ville være det men desværre blev det ikke sådan men smerterne er jo hurtig glemt når man får den lille op. Men puuuha havde sku glemt hvor ondt det gjorde og føde. Men held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.