Hvordan startede jeres fødsel? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.651 visninger
24 svar
12 synes godt om
23. marts 2013

MF<3

Godmorgen!

Jeg har termin imorgen, og jeg er andengangsfødende. Jeg blev sat igang første gang 10 dage før termin pga leverbetinget graviditetskløe. Så jeg har aldrig prøvet at gå i fødsel selv... Igår aftes rumsterede lille bebs så helt vildt rundt i maven i flere timer (hvilken han ikke plejer) jeg fik det som om at han pressede ned både foran og bag til. Ved 22 tiden blev jeg så meget dårligt, og måtte på toilettet og følte også at jeg skulle kaste op. jeg synes det var helt uhyggeligt og tænkte, "åh nej, nu starter det hele" men faldt til sidst i søvn med en varmepude og idag er der intet!

hvordan startede jeres fødsler? Havde i nogle optræk dagene op til? Hvor langt henne var i? Og hvor længe varede de?

Håber der er nogle som vil dele det med mig! God dag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Gaia

Første gang gik vandet og anden gang begyndte det med veer.

Anmeld

23. marts 2013

Risen

MF<3 skriver:

Godmorgen!

Jeg har termin imorgen, og jeg er andengangsfødende. Jeg blev sat igang første gang 10 dage før termin pga leverbetinget graviditetskløe. Så jeg har aldrig prøvet at gå i fødsel selv... Igår aftes rumsterede lille bebs så helt vildt rundt i maven i flere timer (hvilken han ikke plejer) jeg fik det som om at han pressede ned både foran og bag til. Ved 22 tiden blev jeg så meget dårligt, og måtte på toilettet og følte også at jeg skulle kaste op. jeg synes det var helt uhyggeligt og tænkte, "åh nej, nu starter det hele" men faldt til sidst i søvn med en varmepude og idag er der intet!

hvordan startede jeres fødsler? Havde i nogle optræk dagene op til? Hvor langt henne var i? Og hvor længe varede de?

Godmorgen  

Det lyder godt nok spændende, har læste at det kun er 10% af gravide, hvor vandet går som start på fødsel. Så det er sikkert meget forskelligt. Ved min datter havde jeg ingen symptomer og var gået et godt stykke tid over, og først da jeg slappede helt af og ikke tænkte på fødslen gik vandet og 30 min senere startede veerne. Men man siger jo at anden gang godt kan ske noget hurtigere så er lige så spændt som dig

Held og lykke med fødslen - det er jo snart Og ser du også skal føde på hvidovre? Det er bare sådan et godt sted..

Anmeld

23. marts 2013

MF<3

Risen skriver:

Godmorgen  

Det lyder godt nok spændende, har læste at det kun er 10% af gravide, hvor vandet går som start på fødsel. Så det er sikkert meget forskelligt. Ved min datter havde jeg ingen symptomer og var gået et godt stykke tid over, og først da jeg slappede helt af og ikke tænkte på fødslen gik vandet og 30 min senere startede veerne. Men man siger jo at anden gang godt kan ske noget hurtigere så er lige så spændt som dig

Held og lykke med fødslen - det er jo snart Og ser du også skal føde på hvidovre? Det er bare sådan et godt sted..

Jeg har også læst at det er en meget lille procentdel hvor vandet går, før veerne er igang. jeg blev sat igang med 2 stik piller sidst, og dagen efter kunne de tage vandet. Og først der gik der ordentligt gang i veerne. Jeg har også hørt at med nogle går vandet, uden at der kommer veer også skal man alligevel sættes igang. jeg gider ikke alt det der igangsættelse..
Åh jeg håber sådan at det snart sker, jeg er mega utålmodig og spændt! Måske jeg nok burde slappe af og lade være medarbejdere tænke på fødslen.

Ja jeg skal føde på Hvidovre igen, jeg havde også en god jordemoder sidst og et godt fødselsforløb men et rigtigt dårligt barselsophold. der var så mange nedskæringer, og for mange fødende så jeg kom på en helt Tom afdeling og blev lidt glemt. Men nu er det jo anden gang og og ambulant, så det bliver da spændende!

Anmeld

23. marts 2013

Risen

MF<3 skriver:

Jeg har også læst at det er en meget lille procentdel hvor vandet går, før veerne er igang. jeg blev sat igang med 2 stik piller sidst, og dagen efter kunne de tage vandet. Og først der gik der ordentligt gang i veerne. Jeg har også hørt at med nogle går vandet, uden at der kommer veer også skal man alligevel sættes igang. jeg gider ikke alt det der igangsættelse..
Åh jeg håber sådan at det snart sker, jeg er mega utålmodig og spændt! Måske jeg nok burde slappe af og lade være medarbejdere tænke på fødslen.

Ja jeg skal føde på Hvidovre igen, jeg havde også en god jordemoder sidst og et godt fødselsforløb men et rigtigt dårligt barselsophold. der var så mange nedskæringer, og for mange fødende så jeg kom på en helt Tom afdeling og blev lidt glemt. Men nu er det jo anden gang og og ambulant, så det bliver da spændende!

Øv med den i gangsættelse. Har også nogle veninder og bekendte som har haft et meget langt og hårdt forløb på grund af i gangsættelsen. Så krydser for du selv går i gang. 

Jeg havde faktisk samme oplevelse på barselsafsnittet, hvor der gik lang tid før der kom en sygeplejerske, og hende som var på "vagt", var meget kontrollerende, hvilket var lidt hårdt når man lige havde født. 

Tilgengæld havde jeg også den mest fantastiske JM som på trods af et hårdt fødselsforløb var så god til at samarbejde og lytte på mine ønsker.. Hun hed Jaqueline - og vil absolut spørge efter hende igen..  

Anmeld

23. marts 2013

HeidiW86

Åh jeg fik taget vande, for da jeg kom ind og skulle sættes igang var jeg 3 cm åben og livmoderhals væk. 10 min efter vandet blev taget km første ve!
Fødte også på Hvidovre og det den bedste oplevelse nogensinde

Anmeld

23. marts 2013

L83

MF<3 skriver:

Godmorgen!

min første fødsel startede med at jeg fik veer omkring kl 7 om morgen og de blev så værre og værre, vi tog på fødegangen omkring kl 13 men var kun 1 cm åben så vi blev sendt hjem igen. Vi tog derop igen nogle timer efter hvor de tog mit vand og lagde veedrop og så kom der lidt mere skub i tingene  kl 21.05 fødte jeg Marcus på 3400 G og 52 cm 39+6. Min anden fødsel gik jeg reglmæsigt til scanning pga de mente at hun var for lille . Så da jeg var gået 10 dage over kom jeg op til tjek hvor de fortalte mig at jeg havde veer , selvom jeg ikke kunne mærke dem. De tog vandet kl 11 og sendte os ud på en gå tur . Kl 13.45 fødte jeg Sophia på 3600 g og 52 cm 41+4 . Min 3 fødsel mærkede jeg lørdag ( d 9/3-13 min termin dag) nogle mens ligende smerter men kun når jeg lå og slappede af. Det samme søndag men søndag aften/nat gjorde det lidt mere ondt og der var 5 min imellem og det gjorde ondt ca et minut . Men kun når jeg lå ned. Fik et tid til tjek på fødegangen kl 5.30 mandag morgen. Hun tjekkede mig indvendigt og der var stadig 1 cm livmoderhals tilbage så der var ingen fødsel igang men vi fandt så ud af at det var pga hjem havde blærebetændelse så fik penicillin og noget at sove på. og så skulle veerbe går i sig selv . Men det gjorde de ikke de kom en gang imellem og bed lidt mere til. Kl 18 gik slimpropen og kl 21 var der 3-5 min imellem veerne og 22.30 tog vi på fødegangen var 6 cm åben og fødte ham 01.39 han vejede 4200 G og 53 cm lang 40+3

Anmeld

23. marts 2013

Krussedulle

MF<3 skriver:

Godmorgen!

Mine 2 første fødsler startede med vandafgang.
1 gang 37+2, fødte 37+4

2 gang 41+3, fødte 41+4

3 gang fik jeg veer, 41+4, og fødte 41+4

Kan ikke huske at jeg havde optræk til fødslen 1 gang. Men 2 og 3 gang havde jeg mange plukveer der bed i dagene op til.
3 gang gik slimproppen også

Anmeld

23. marts 2013

lycly

Min fødsel startede om morgenen på min termin med en murren i underlivet som blev ved med at komme og gå og det blev så til veer i løbet af dagen og jeg fødte om aftenen Der var absolut ingen tegn dagen før eller noget, hvor jeg endda var i biografen

Anmeld

23. marts 2013

HopinWishin

Jeg havde slet ingen tegn på at nu sku der ske noget.. men pludselig en eftermiddag mens jeg lige fik en lur, så gik vandet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.