Kan man regne med vægtscaninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Krussedulle

banana3 skriver:

Har hørt flere herinde sige at det absolut ikke stemte over ens med den vægt havde da han/hun kom til verden?

Vi skal til nogle ekstra vægtscanninger, fordi der kun er 2 kar i navlesnoren, men til de scanninger kan vi vil regne med at det ikke er mange gram der måles forkert? Håber nogen kan hjælpe mig, da det efter hånden er noget jeg har tænkt meget på..

Jeg har kun erfaring med vægtscanning i uge 40+ og der har forskellen på scanning og vægt ved fødsel (1-5 dage senere) været off med 800-1000 g

Altså min mellemste blev målt til 3200 g, han vejede 4000 g da han kom ud 5 dage senere!

Min den mindste blev målt til ca 3500 g, han kom ud, dagen efter og vejede 4500 g ca

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Clisolka

banana3 skriver:

Har hørt flere herinde sige at det absolut ikke stemte over ens med den vægt havde da han/hun kom til verden?

Vi skal til nogle ekstra vægtscanninger, fordi der kun er 2 kar i navlesnoren, men til de scanninger kan vi vil regne med at det ikke er mange gram der måles forkert? Håber nogen kan hjælpe mig, da det efter hånden er noget jeg har tænkt meget på..

Jeg gik til mange vækstscanninger igennem min graviditet med Isabella. Mandagen før jeg fødte blev hun skønnet til at veje ca. 3800 g - jeg fødte om lørdagen, og hun vejede 4 kg præcis (+5 gram) 

I denne graviditet bliver jeg også fulgt meget nøje pga. sukkersyge, så jeg får ca. en scanning om måneden 

Anmeld

21. marts 2013

Mettefpigen

Her passede på jm og sygehusets scanninger ret præcist :-) var til 8 scanninger mens jeg var gravid....

Anmeld

21. marts 2013

Lady Marion <3

Maja84 skriver:

Rigtig øv, her har begge mine været små ( 2020 og 2440) så ved jeg ikke så meget om, til gengæld er de begge så også født ved ks, men lyder da ikke rart, men heldigvis ved du så, den ekstra erfaringen til næste gang, hvis i skal have flere

Han var bestemt den sidste   hi hi ,,,  men rigtigt , skulle jeg have haft en mere havde jeg forlangt igangsættelse før ..

Anmeld

21. marts 2013

Kløver

Lady Marion <3 skriver:

Han var bestemt den sidste   hi hi ,,,  men rigtigt , skulle jeg have haft en mere havde jeg forlangt igangsættelse før ..

Kan jeg godt forstå, jeg har selv dårligt bækken og fik at vide at jeg fik lov at prøve at føde selv fordi min søn var så lille og bar præmatur men desværre virkede igangsættelse ikke her, og blev ks nåde 1og 2 gang og bliver det også næste gang.
Havde jeg stået i din situation og skulle have en mere, havde jeg også valgt igangsættelse næste gang

Anmeld

21. marts 2013

Louise H.

Jeg har ikke læst de andre svar,
Så beklager hvis det er en gentagelse

Det er der er med vækstscanninger er at de ofte er mere præcise end jm's skøn, da man jo måler baby fra den ene ende, til den anden.
Den er dog stadig lidt usikker, da det ikke er sikkert at du får hele barnet med eller hvis barnet ligger for uroligt

Det var den forklaring jeg fik med min datter, da jeg gik til vækstscanninger hver 14. Dag

Anmeld

21. marts 2013

Skouboe

De tidlige scanninger er ret præcise, men de senere kan være meget upræcise, simpelthen fordi børnene er så store, og der er ikke ret meget fostervand tilbage og barnet er ret krøllet sammen - så det er svært at scanne præcist. Min ældste blev både skønnet og scannet til ca. 32-3300 i 39+0 og kom i 39+4 og vejede 4170g

Anmeld

21. marts 2013

Juliekp

Min datter manglede også et blodkar i navlesnoren, så gik til utrolig mange kontrol skanninger. Om torsdagen sagde vægtskanningen omkring 2100 gram, mens jordemoder skød hende til 2500-2700g. Hun kom til ugen efter på en tirsdag og vejede 2208g og tabte sig til 2100g

Anmeld

21. marts 2013

Stjerneskud

Jeg har selv kun været til en enketl vækstscanning foreløbig, skal til to mere. Jeg spurgte overlægen der skannede, hvor præcist det var. Hun sagde at, man aldrig kan sige 100% hcad den vejer før den kommer ud, men det er en meget god indikation af hvor den ligger henne vægtmæssigt. Men det er jo ligeså meget for at se om den følger en kurve...

Det var i hvert fald det jeg fik at vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.