Kan man regne med vægtscaninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Kløver

Lady Marion <3 skriver:

Jeg blev også scannet jævnligt pga nedsat stofskifte .. uge 40 scannede de Alexander til 3600 g han vejede 4350 

Wow, det er da på grænsen til at det kostede kage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Lady Marion <3

Maja84 skriver:

Wow, det er da på grænsen til at det kostede kage

Ja det må du nokhave lov at sige   men de undskyldte sig med at det kan være svært at vækst/vægt scanne når de er blevet fuldbårende fordi der ikke er så meget vand tilbage at scanne i

Anmeld

21. marts 2013

Mor til Frederic og Freya

freya blev scannet til 2900 g i 38+0 og da hun kom ud 4 dage senere var hun 3190 g.

men tabte sig til 2910 g, så lidt ret fik de...

Anmeld

21. marts 2013

Kløver

Lady Marion <3 skriver:

Ja det må du nokhave lov at sige   men de undskyldte sig med at det kan være svært at vækst/vægt scanne når de er blevet fuldbårende fordi der ikke er så meget vand tilbage at scanne i

Mine blev målt 500 for meget og er født 35+3 og 37+6 så kan godt være det var sværere for dem hvis jeg havde gået til terminen eller over , på den anden side var min datter jo fuldbårent

Anmeld

21. marts 2013

Lady Marion <3

Maja84 skriver:

Mine blev målt 500 for meget og er født 35+3 og 37+6 så kan godt være det var sværere for dem hvis jeg havde gået til terminen eller over , på den anden side var min datter jo fuldbårent

De måtte da bare finde på en undskyldning for min store knægt  Havde jeg vidst han næsten vejede 4400 havde jeg nægtet at føde ham selv , jeg er langt fra bred nok , så det blev også en rigtig møgfødsel .

Anmeld

21. marts 2013

Kløver

Lady Marion <3 skriver:

De måtte da bare finde på en undskyldning for min store knægt  Havde jeg vidst han næsten vejede 4400 havde jeg nægtet at føde ham selv , jeg er langt fra bred nok , så det blev også en rigtig møgfødsel .

Rigtig øv, her har begge mine været små ( 2020 og 2440) så ved jeg ikke så meget om, til gengæld er de begge så også født ved ks, men lyder da ikke rart, men heldigvis ved du så, den ekstra erfaringen til næste gang, hvis i skal have flere

Anmeld

21. marts 2013

LMX

Her var vægtscanningen ikke så præcis..

De skød 500g for meget...

Anmeld

21. marts 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg gik over 14 dage over tid, til sidste jordemoder konsultation mærkede hun på maven og sød ham til at veje 4500g,  det et par dage inden jeg fødte.

på dagen jeg fødte min søn scannede overlægen ham og målte ham til en gennemsnitlig vægt på 3500g.

da jeg havde født min søn vejede jordemoder han på hendes gammeldags vægt,  hun troede ikke på tallene, tog en digital vægt og ganske rigtigt 4500g!

Anmeld

21. marts 2013

StudPsyk

banana3 skriver:

Har hørt flere herinde sige at det absolut ikke stemte over ens med den vægt havde da han/hun kom til verden?

Vi skal til nogle ekstra vægtscanninger, fordi der kun er 2 kar i navlesnoren, men til de scanninger kan vi vil regne med at det ikke er mange gram der måles forkert? Håber nogen kan hjælpe mig, da det efter hånden er noget jeg har tænkt meget på..

De siger man skal regne med +/- 10 procent på Skejby. Så selvom vores blev scannet til cirka 3100 gram i mandags, kan han lige så vel veje 3400 eller 2800 gram

Anmeld

21. marts 2013

jeanne-skat

Jeg var til scanning 4 dage før jeg fødte og de sagde 2635. Han vejede 2740 da han blev født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.