banana3 skriver:
Tusind tak for dit svar! Vil det sige at jordmoderen og sygehuset ikke scanner på samme måde ? Går bestemt også ud fra at de på sygehuset ved (ca) 100% om han tager på som han skal..
Ja hvis du ikke allerede havde regnet det ud, så er jeg førstegangs gravid i uge 22
Har nu ellers været god til at google en maaaasse og læse en masse af de papir jeg har fået, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan de vægtscanner på sygehuset 
På sygehuset bruger de scanner, men hos jm bruger hun hænderne. Dvs. at det udelukkende er et skøn jm kommer med, hvor det på sygehuset er mål af baby der afgøre vægt, højde osv.
De vægtscanner kun, hvis der er grund til det. Min datter var lille, men lå indenfor den kurve de måler efter, men jeg skulle derfor til flere scanninger end normalt. Plus jeg havde fået sukkersyge under graviditeten så de frygtede et stort barn - hvilket så ikke var nødvendigt 
Og ja sygehuset vurdere om barnet tager det på den skal. Du kan godt regne med det lægen siger når h*n scanner dig.
/Fenja 
Anmeld