Kan man regne med vægtscaninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.406 visninger
28 svar
0 synes godt om
21. marts 2013

banana3

Har hørt flere herinde sige at det absolut ikke stemte over ens med den vægt havde da han/hun kom til verden?

Vi skal til nogle ekstra vægtscanninger, fordi der kun er 2 kar i navlesnoren, men til de scanninger kan vi vil regne med at det ikke er mange gram der måles forkert? Håber nogen kan hjælpe mig, da det efter hånden er noget jeg har tænkt meget på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Fenja09

banana3 skriver:

Har hørt flere herinde sige at det absolut ikke stemte over ens med den vægt havde da han/hun kom til verden?

Vi skal til nogle ekstra vægtscanninger, fordi der kun er 2 kar i navlesnoren, men til de scanninger kan vi vil regne med at det ikke er mange gram der måles forkert? Håber nogen kan hjælpe mig, da det efter hånden er noget jeg har tænkt meget på..

Jeg var til rigtig mange scanninger da jeg ventede min datter og den sidste scanning i uge 40 var ret tæt på hendes fødselsvægt. De sagde lige omkring 2900 g og hun vejede 2810 g. Vores jm derimod hun skød helt forkert - var ved jm 40+0 og hun skønnede hende til at veje 3500 g. Jeg fødte dagen efter.

Så vores erfaring er at scanningerne på hospitalet er rimelig præcise, men kommer også meget an på om de kan måle alt på barnet korrekt.

/Fenja

Anmeld

21. marts 2013

banana3

Fenja09 skriver:

Jeg var til rigtig mange scanninger da jeg ventede min datter og den sidste scanning i uge 40 var ret tæt på hendes fødselsvægt. De sagde lige omkring 2900 g og hun vejede 2810 g. Vores jm derimod hun skød helt forkert - var ved jm 40+0 og hun skønnede hende til at veje 3500 g. Jeg fødte dagen efter.

Så vores erfaring er at scanningerne på hospitalet er rimelig præcise, men kommer også meget an på om de kan måle alt på barnet korrekt.

/Fenja

Tusind tak for dit svar! Vil det sige at jordmoderen og sygehuset ikke scanner på samme måde ? Går bestemt også ud fra at de på sygehuset ved (ca) 100% om han tager på som han skal..

Ja hvis du ikke allerede havde regnet det ud, så er jeg førstegangs gravid i uge 22 Har nu ellers været god til at google en maaaasse og læse en masse af de papir jeg har fået, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan de vægtscanner på sygehuset

Anmeld

21. marts 2013

M (:

banana3 skriver:

Hjalte blev ved vækstskanning vurderet til 2750 gram 36+3, og da han kom til verden senere samme aften vejede han 2725, så det at ret tæt på..  

Anmeld

21. marts 2013

banana3

M (: skriver:

Hjalte blev ved vækstskanning vurderet til 2750 gram 36+3, og da han kom til verden senere samme aften vejede han 2725, så det at ret tæt på..  

Hold da op, det er meget præcist må man sige - så er jeg mere rolig Hvordan kan det være i var til vægtscanning?

Anmeld

21. marts 2013

Fenja09

banana3 skriver:

Tusind tak for dit svar! Vil det sige at jordmoderen og sygehuset ikke scanner på samme måde ? Går bestemt også ud fra at de på sygehuset ved (ca) 100% om han tager på som han skal..

Ja hvis du ikke allerede havde regnet det ud, så er jeg førstegangs gravid i uge 22 Har nu ellers været god til at google en maaaasse og læse en masse af de papir jeg har fået, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan de vægtscanner på sygehuset

På sygehuset bruger de scanner, men hos jm bruger hun hænderne. Dvs. at det udelukkende er et skøn jm kommer med, hvor det på sygehuset er mål af baby der afgøre vægt, højde osv.

De vægtscanner kun, hvis der er grund til det. Min datter var lille, men lå indenfor den kurve de måler efter, men jeg skulle derfor til flere scanninger end normalt. Plus jeg havde fået sukkersyge under graviditeten så de frygtede et stort barn - hvilket så ikke var nødvendigt

Og ja sygehuset vurdere om barnet tager det på den skal. Du kan godt regne med det lægen siger når h*n scanner dig.

/Fenja

Anmeld

21. marts 2013

sandramor

Jeg gik selv til rigtig mange vækst scanninger med min datter....

Min jm skød hende en uge inden jeg fødte til at veje 3300g

Men jeg blev vækst scannet dagen inden jeg fødte og den sagde 3880g og hun vejede 3845 g

Så her har vækstscanningen været ret præcis

Anmeld

21. marts 2013

Lady Marion <3

Jeg blev også scannet jævnligt pga nedsat stofskifte .. uge 40 scannede de Alexander til 3600 g han vejede 4350 

Anmeld

21. marts 2013

M (:

banana3 skriver:

Hold da op, det er meget præcist må man sige - så er jeg mere rolig Hvordan kan det være i var til vægtscanning?

Både læge og JM havde skønnet ham en del større, så det var for at sikre, at han ikke ville blive alt for stor til termin

Anmeld

21. marts 2013

Kløver

Begge mine blev svømmer 500 gr for meget, lige inden fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.