Åhha. Syntes det ved at være hårdt nu :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.431 visninger
13 svar
6 synes godt om
21. marts 2013

2013anonym

Hej i dejlige baby-brugere 

Har lige brug for at få noget luft, og undskylder på forgånd at det går ud over jer.  

Men sagen er den, at det umiddelbart stadig ser sort ud for os. Både med hensyn til job, økonomi og hus. Dvs. det ser stadig også meget sort ud for os i forhold til børn. 

Jeg har lige haft en rigtig lang periode, hvor min skrukhed var forsvundet. Men men men.... Nu er den desværre tilbage for fuld skrue. Kan slet ikke vente til det bliver vores tur. Eller generelt bare til at komme igang. 

Ville sådan ønske, at vi bare kunne få et job begge to, så der kunne komme lidt mere ro på økonomien. Men det ser som sagt meget sort ud. 

Derudover syntes jeg det er endnu mere hårdt, når man ved at flere omkring en allerede er igang. Ikke ondt ment over for de pågældende. Men puha, hvor er det hårdt at se, at de bare tester positivt på stribe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

BigHope13

Pyha det er bare så svært, kan tydeligt huske det. Vi havde samme tænker om at vi begge skulle have fast arbejde have styr på økonomien og så videre. Men fandt ud af vi skulle i behandling få at få et barn og det valgte vi med det samme. nu er jeg langt om længe gravid og skal på kontanthjælp om tre mdr hvis jeg ikke finder arbejde.
Selvom jeg er skræmt fra vid og sans over økonomien så skal det nok lykkedes alligevel.
I kan ikke blive enige om at måske når en af jer har fast arbejde om i økonomisk kan få det til at fungere.
Det er så frustrende og vente på noget man ikke selv kan gøre noget ved. ønsker jer held og lykke.

Anmeld

21. marts 2013

2013anonym

BigHope13 skriver:

Pyha det er bare så svært, kan tydeligt huske det. Vi havde samme tænker om at vi begge skulle have fast arbejde have styr på økonomien og så videre. Men fandt ud af vi skulle i behandling få at få et barn og det valgte vi med det samme. nu er jeg langt om længe gravid og skal på kontanthjælp om tre mdr hvis jeg ikke finder arbejde.
Selvom jeg er skræmt fra vid og sans over økonomien så skal det nok lykkedes alligevel.
I kan ikke blive enige om at måske når en af jer har fast arbejde om i økonomisk kan få det til at fungere.
Det er så frustrende og vente på noget man ikke selv kan gøre noget ved. ønsker jer held og lykke.

Ja det mega frusterende  Specielt når det handler om noget man ikke selv er 100% herre over. 

Havde i været igang inden i fandt ud af at i skulle i behandling eller hvordan fandt i ud af det? Og forresten tillykke med graviditeten. 

Vi har snakket lidt om, at det er en af os der skal i job, og det burde også sagtens kunne lade sig gøre. Men det mega svært for os begge at finde noget. 

Men nu må vi se. Håber snart der sker noget positivt. 

Anmeld

21. marts 2013

BigHope13

Vi var igang 8 mdr før vi havde mistanke om at det var noget galt med mig så tog til lægen og fik en henvisning og jeg har så pco som gør jeg ikke har en ægløsning af mig selv. Det har så tager yderligere to år at nå hertil. Så må være ærlig at jeg bare har ændret meninger om alt det med at have job og god økonomi inden, for det er ikke noget man kan lave om på fra den ene dag til den anden, og der er ingen der kan svare på om man får glæden ved overhovedet at blive forældre en gang så vi ture simpelthen bare ikke lade være. og heldigvis for det.
Ja det noget nemmere at forholde sig til at den ene af jer kommer i job end begge to. selvom det selvfølgelig ville være en god bonus.
og mange tak

Anmeld

22. marts 2013

2013anonym

Vi var igang 8 mdr før vi havde mistanke om at det var noget galt med mig så tog til lægen og fik en henvisning og jeg har så pco som gør jeg ikke har en ægløsning af mig selv. Det har så tager yderligere to år at nå hertil. Så må være ærlig at jeg bare har ændret meninger om alt det med at have job og god økonomi inden, for det er ikke noget man kan lave om på fra den ene dag til den anden, og der er ingen der kan svare på om man får glæden ved overhovedet at blive forældre en gang så vi ture simpelthen bare ikke lade være. og heldigvis for det.
Ja det noget nemmere at forholde sig til at den ene af jer kommer i job end begge to. selvom det selvfølgelig ville være en god bonus.
og mange tak

Okay. Det da altid noget I fandt ud af det så "hurtig". 

Syntes det så uretfærdigt at nogle bare bliver gravide med det samme, mens andre skal kæmpe i flere år :/

Ja det jo det. Men jeg ville nok blive stresset, hvis ikke jeg vidste at økonomien var nogenlunde. Men stod jeg i jeres situation, så havde jeg nok gjort det samme. er I kommet i job nu så eller? 

Ja det kunne være rart. Men nu må vi se 

Jeg håber bare at jeg engang får lov til at blive mor til hans børn 

Anmeld

22. marts 2013

BigHope13

Ja altså det i hvertfald utroligt at nogen kan blive gravide i et hug og andre skal tage flere år om det, og man ved aldrig på forhånd h orden det er for en selv

jeg har ikke fundet job desværre og har kun tre mdr tilbage på dagpenge.
min kæreste har dog et rimelig fast vikar job på en fabrik så det er bedre end ingenting. det bliver er ikke lutter lagkage med pengene men vi skal nok få det hen.

Du skal nok få lov at blive mor til hans børn håber i snart sidder i et godt job og kan begynde at ligge planer for fremtiden

Anmeld

22. marts 2013

2013anonym

BigHope13 skriver:

Ja altså det i hvertfald utroligt at nogen kan blive gravide i et hug og andre skal tage flere år om det, og man ved aldrig på forhånd h orden det er for en selv

jeg har ikke fundet job desværre og har kun tre mdr tilbage på dagpenge.
min kæreste har dog et rimelig fast vikar job på en fabrik så det er bedre end ingenting. det bliver er ikke lutter lagkage med pengene men vi skal nok få det hen.

Du skal nok få lov at blive mor til hans børn håber i snart sidder i et godt job og kan begynde at ligge planer for fremtiden

Nej det faktisk mega frustrerende at man ikke ve. Om man kan blive gravid, eller om mandens sæd er ok. Det er jo alligevel en vigtig faktor. 

Ja det da rart nok. Men det må være lidt skræmmende alligevel. men ja man finder jo altid en måde at klare det på.

Ja. Men igen så vender tankerne tilbage om man overhovedet kan blive gravid :/

ja tak. Det kunne vare dejlig. Og i lige måde 

Anmeld

22. marts 2013

Muffinmor

Hejsa

Vi fik baby mens vi begge var studerende. Min mand fik ikke engang SU da han er svensker. Så vi levede for dobbelt SU og su lån ikke alverden men det fungerede. Man finder altid en måde at få det til at fungere, og penge er i min verden ikke det vigtigste. Man kan klare sig for meget lidt og føle sig så beriget aligevel

Håber du snart får et job.

Anmeld

23. marts 2013

2013anonym

Roxi skriver:

Hejsa

Vi fik baby mens vi begge var studerende. Min mand fik ikke engang SU da han er svensker. Så vi levede for dobbelt SU og su lån ikke alverden men det fungerede. Man finder altid en måde at få det til at fungere, og penge er i min verden ikke det vigtigste. Man kan klare sig for meget lidt og føle sig så beriget aligevel

Håber du snart får et job.

Ja det lidt vildt. Nej penge er ikke alt. Men vi har snakket frem og tilbage, og har ud fra hvad vi har set omkring os besluttet, at økonomien gerne må være lidt mere stabil end den er nu

Det tror jeg du har helt ret i 

Mange tak. Håber jeg også 

Anmeld

1. april 2013

Miss-86

Jeg kender godt din følelse.
Min skrukhed er også i perioder..
Meeeen nu håber jeg min kæreste snart vil, Vi skal snakke om det efter min sidste HPV vaccine på torsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.