Min mor led af svær fødslesds depration da jeg var baby/ barn.
Jeg er 16 mdr yngre end min søster, så der har været nok at se til, og min mor var meget depressiv. Hun blev tvangs indlagt på en lukket afd, da min far var bange for at hun sku gøre skade på sig selv og os. Hun har altid haft enormt dårlig samvitighed især over for mig, fordi hun ik ku tage sig af mig.
Vi var så heldige at ha et godt netværk, som ku hjælpe til. Vi blev passet af min faster og onkel mandag til fredag fra jeg var ca 3 mdr til jeg var 3 år, imens min far ( og min mor ) var på arbejde.
Jeg ka huske "mørke" perioder fra min barndom, men 90 procent af tiden husker jeg som meget lykkelige.
Det var først som teenager at jeg fandt ud af at min mor havde været indlagt. Jeg ka overhovet ik huske det! Jeg har haft rigtig mange konflikter med min mor, fordi vi ik altid forstår hinanden. Hun tror det er fordi vi var adskildt da jeg var baby/ barn. Jeg mener ik at jeg overhovedet har taget skade.
Nu hvor jeg har fået børn selv, har jeg nærmest overhovedet ingen konflikter med min mor, og jeg ka se hvor fedt hun syntes det er at være blevet mormor. Tror faktisk næsten hun syntes det er sjover, end da hun selv blev mor, for nu har hun overskud til feks at nyde en baby osv.
Undskyld at det lige blev et lidt langt svar, men håber det gir nogenlunde mening! Vh stine
Anmeld