Barselsdagpenge!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.972 visninger
23 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

Moonshine

Jeg er studerende og forsøger at blive gravid. Er i den situation at jeg vil være færdig næste sommer og min kæreste vil være studerende. Jeg gad godt vide hvor meget man får i barseldagpenge`??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2009

CGTN

Hvis du ingen job har, så er det sygepenge du skal på under barsel, hvad enten du er medlem af an a-kasse eller ej og det er ca. 9500 kr udbetalt i måneden, men har du et job er det din arbejdsgiver der skal betale og den svinger jo alt efter hvadman får i løn....

Anmeld

22. juli 2009

Ox.

Moonshine skriver:

Jeg er studerende og forsøger at blive gravid. Er i den situation at jeg vil være færdig næste sommer og min kæreste vil være studerende. Jeg gad godt vide hvor meget man får i barseldagpenge`??

Jeg er 1 års elev i en butik, og der tager de efter hvor meget jeg får udbetalt i løn i måneden ...

Mener at de har en fast sats når ikke man er i job, som der også er blevet skrevet ..

Anmeld

22. juli 2009

Ni-ko-li-ne

hvis du er i job afhænger det af din overenskomst, de fleste får løn de først 14 uger og nogen de første 26 uger, derefter hedder det barselsdagpenge.... det bliver kun sygedagpenge hvis du er sygemeldt......

hvis du ikke er i job og er medlem af en a-kasse er det der du skal henvende dig og i sidste ende er det kommunen du skal henvende dig til :0)

hvis du ikke er i job og ikke studerer, så er du arbejdsløs og skal nok regne med at få kontanthjælp

Anmeld

22. juli 2009

Pige2009

Ja, barselsdagpenge. Det skal jeg på når jeg går på barsel.

KA-RI-NA: Kan se du bor i Odense SØ. Det gør jeg også

Anmeld

22. juli 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Ja, barselsdagpenge. Det skal jeg på når jeg går på barsel.

KA-RI-NA: Kan se du bor i Odense SØ. Det gør jeg også

jeg var så heldig at have en overenskomst hvor jeg fik løn i 24 uger :0) men er på dagpengene nu.... det skal nok gå.... men det er lidt hårdt!

hvor pudsigt.... vi bor i Fraugde....

Anmeld

22. juli 2009

FrkT

ka-ri-na skriver:

hvis du er i job afhænger det af din overenskomst, de fleste får løn de først 14 uger og nogen de første 26 uger, derefter hedder det barselsdagpenge.... det bliver kun sygedagpenge hvis du er sygemeldt......

hvis du ikke er i job og er medlem af en a-kasse er det der du skal henvende dig og i sidste ende er det kommunen du skal henvende dig til :0)

hvis du ikke er i job og ikke studerer, så er du arbejdsløs og skal nok regne med at få kontanthjælp

Jeg tror ikke det er helt rigtigt det sidste du skriver. Min veninde som blev gravid, uden job, hun fik ikke kontanthjælp fra kommunen, hun fik ca. de der 9500 kr udbetalt hver måned derfra, om det så er sygedagpenge eller barselsdagpenge ved jeg ikke, men i hvert fald ikke kontanthjælp.

Anmeld

22. juli 2009

Ni-ko-li-ne

FrkT skriver:

Jeg tror ikke det er helt rigtigt det sidste du skriver. Min veninde som blev gravid, uden job, hun fik ikke kontanthjælp fra kommunen, hun fik ca. de der 9500 kr udbetalt hver måned derfra, om det så er sygedagpenge eller barselsdagpenge ved jeg ikke, men i hvert fald ikke kontanthjælp.

hvis ikke du er medlem af en a-kasse og er "arbejdsløs" så har du i princippet ikke ret til andet end kontant hjælp... var hun enlig?

Anmeld

22. juli 2009

Pige2009

ka-ri-na skriver:

jeg var så heldig at have en overenskomst hvor jeg fik løn i 24 uger :0) men er på dagpengene nu.... det skal nok gå.... men det er lidt hårdt!

hvor pudsigt.... vi bor i Fraugde....

Jeg er vokset op i Tornbjerg, og spiller håndbold og fodbold i Holluf Pile. Lige nu bor jeg ude omkring Nyborgvej tæt ved det gamle Fyens Stiftstidende.

Sikke en dejlig lille prinsesse I har

Knus Linda 28+4

Anmeld

22. juli 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Jeg er vokset op i Tornbjerg, og spiller håndbold og fodbold i Holluf Pile. Lige nu bor jeg ude omkring Nyborgvej tæt ved det gamle Fyens Stiftstidende.

Sikke en dejlig lille prinsesse I har

Knus Linda 28+4

hvor sjovt.... jeg er fra Falster og min kæreste er fra Fredericia så vi er tilflyttere :0) men der er dejligt herude jo....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.