Hjælp til hindbærmousse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2013

Dot D

MKBP skriver:

Åh nej...- det vidste jeg ikke !! Tak !!

Det var så lidt... Man skal lære hver dag, så det er ok, du ikke vidste det.

Så kan jeg hjælpe med at skåne dig for en mavepine, så var det jo skriveriet værd....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

Pessimisten

Lilje82 skriver:

jeg plejer at koge bærene ud og mens ligger jeg 3 husblads i blød og når de er kogt ud kommer jeg husblads i og så tager jeg lidt af det piskede flødeskum og kommer op i for at køle det lidt af og derefter kommer jeg det hele op i resten af flødeskummen og stiller den på køl i mindst 3 timer og så er det til til at piske op og bliver god tyk.

Bliver den creme stiv nok?? eller bliver det også til flødeskums konsistens med hindbærsmag?!

vil jo rigtig gerne have at moussen bliver lidt stiv, og ikke kun kan holde hvad flødeskum kan. lidt lige som kagecreme i en othello lagkage  

Anmeld

18. marts 2013

Pessimisten

mariamiss6 skriver:

jeg tænker du bare kan lave "den hurtige" som mange af os bruger, og så bare tilføje et par hundrede gram hvid chokolade? 

Når jeg siger det med chokoladen, så er det bare for at hjælpe med stivelsen så den kan blive så høj som du ønsker, og fordi du nævnte det i en af dine andre opskrifter.

anyways..... "Originalen" lyder som følger.

1/4 piskefløde piskes stiv.
250 g afdryppede/duppede hindbær moses med gaffel.
2-3 plader opblødt og smeltet husblads.

smelt husblads, og hæld den ved bærrene.
Vend bærene i den godt piskede flødeskum.

-------------------------------------

Her er det jeg tænker du kan starte dagen før og gå omkring det som en chokoladecreme....

altså, smelt 200 g hvid chokolade i fløden.

stil det på køl et halvt til et helt døgn.

Pisk det.

Og bland så hindbærene med husbladsen fra før, i denne blanding.

Så får du vel en virkelig god stiv hindbær,mousse, med hvid chokolade.

Den med hvid chokolade er meget i stil med den jeg prøvede at lave fra Mette blomsterberg. Men det begyndte at skille før den overhovedet blev stiv!??? Har du prøvet det før? 

måske den er værd at prøve igen så. Mange tak for opskriften 

Anmeld

18. marts 2013

Pessimisten

Dot D skriver:

Det var så lidt... Man skal lære hver dag, så det er ok, du ikke vidste det.

Så kan jeg hjælpe med at skåne dig for en mavepine, så var det jo skriveriet værd....

Åh ja, de irriterende bakterier i frostne bær. 

Tak for heads up - jeg gider heller ikke dårlig her

Anmeld

18. marts 2013

Pessimisten

MKBP skriver:

OBS: de frosne bær, skal være tøet lidt op !! Ellers kan man vist ikke blende dem ordentligt ;-)

Tak for tip - men min blender klarer som regl det hele

men nu må man jo ikke spise frostne bær, så den fornøjelse har jeg ikke en gang

Anmeld

18. marts 2013

Lilje82

Pessimisten skriver:

Bliver den creme stiv nok?? eller bliver det også til flødeskums konsistens med hindbærsmag?!

vil jo rigtig gerne have at moussen bliver lidt stiv, og ikke kun kan holde hvad flødeskum kan. lidt lige som kagecreme i en othello lagkage  

Den bliver stiv, i hvert fald, når jeg har lavet den. 

Anmeld

18. marts 2013

mariamiss6

Pessimisten skriver:

Den med hvid chokolade er meget i stil med den jeg prøvede at lave fra Mette blomsterberg. Men det begyndte at skille før den overhovedet blev stiv!??? Har du prøvet det før? 

måske den er værd at prøve igen så. Mange tak for opskriften 

Hmmmm. jeg ved ikke lige hvorfor den skiller....

det kan måske skyldes at den hvide chokolade har været for varm.

Prøv kun at smelte halvdelen sammen med fløden, og så bagefter smide den sidste halvdel i EFTER du har taget fløden af varmen, sådan at det er flødens varme der smelter den sidste rest chokolade, og ikke det at gryden står på komfuret. 

Jeg tror jeg kan genkalde mig noget med at en tobleronecreme skildte engang, men det gjorde den dog ikke dårlig, og heller ikke "tør" som hvid chokolade ellers kan føles, hvis det er fordi den er blevet for varm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.