Lille graviditets-dilemma.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

Tut

Hej piger,

Da min moster fik at vide at vi ventede en pige og at hun så sund og rask ud, sagde hun at så ville hun gøre vuggen klar.

Vi har en familievugge, som både min fætter, mig, min fætters datter og Noah har ligget i.

Problemet er bare at den er så stor og uhandy, og den endte med at være et irritationsmoment for os, da Noah lå i den.

Men på den anden side så er det jo så hyggeligt at vi alle har ligget i den.

Jeg sagde at der jo var lagt tid til, og det skulle hun ikke gøre endnu. Men så sagde hun at hun gerne ville have den malet og frisket op, så det skulle jo gerne gøres i god tid så den kunne "dampe af" inden lillesøster skal ligge i den.

Jeg ved at hun kun gør det for at glæde os, og det er jo også dejligt af hende.

Havde i vugger til dem da de var små? Eller hvor sov de?

Vi havde snakket om at købe sådan en "bed-side vugge", er der nogen der har erfaringer med dem?

Kom gerne med jeres meninger, og hvad ville I have gjort.

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

bette

mikkel startede med at ligge i liften.. men så fik vi en vugge.. og den brugte vi indtil han kunne hive sig op og sidde..

og nu fungere den som en bænk på hans værelse..

men ja hvis du synes den er belastende.. så ville jeg nok vælge at sige at du er taknemlig men at du ønsker en anden vugge

Anmeld

23. juni 2009

Tynen

Ville det blive opdaget hvis du takkede ja tak, tog nogle billeder mens hun lå i vuggen som bevis og derefter aldrig brugte den?

Hov.. Vi havde forresten ingen vugge.
Synes ikke det var nødvendigt og var bange for at give hende "dårlige vaner"
(For det der med at falde i søvn hos mor indtil man er 7 mdr. er da slet ikke en dårlig vane    )

Anmeld

23. juni 2009

ivfmarie

Vi brugte tremmesengen med hævet bund, og så liften deroppe i - den kunne stå klods op ad vores seng, og det var nemt lige at stikke hånden en til de små puss hvis der var uro, og alligevel var sengen forbeholdt de voksne...

Anmeld

23. juni 2009

linemus

Vi havde familievuggen til Sebastian. Den var klargjort, malet, syet fin kant osv. Og så brugte vi den vist 2-3 gange. Han sov mest sammen med mig i sengen eller i sin lift, og pludselig var han for stor til den.

Så 2. gang gad vi ikke have den, så det sagde vi. Der var jo ingen grund til at have den, når vi ikke brugte den.

Jeg ville sige det, som det er, inden nogen begynder at gøre den i stand.

Anmeld

23. juni 2009

Kristina V

Vi har også en familie vugge..
Synes nu det er rigtig hyggeligt med ideen, men må nok indrømme at nummer 2 får en anden vugge..

Anmeld

24. juni 2009

Anja

ivfmarie skriver:

Vi brugte tremmesengen med hævet bund, og så liften deroppe i - den kunne stå klods op ad vores seng, og det var nemt lige at stikke hånden en til de små puss hvis der var uro, og alligevel var sengen forbeholdt de voksne...

Sådan har vi også gjort

Ja, hvis du tror det er sårende for din moster, at du ikke vil bruge den, så ville jeg nok gøre som Tynen foreslår med et par snydebilleder som bevis og ellers ikke bruge den.

Anmeld

24. juni 2009

Kaufie

Vi brugte den vugge min mand selv lå i. Den var gammel-blå og afskallet, men hans morfar havde skrevet navn og fødeslsdato ogmalet et par blomster. Jeg var ikke helt med på ideen, men det var et stort ønske for Claus at vi brugte den.

Han gik så med til at vi malede den hvid - jeg tegnede teksten over, så den kunne komme på igen - og øvede mig i at male blomsterne.

Jeg lavede også en skabelon med Williams navn og tallene fra 1-9 i samme skrift (det var i barselstiden FØR W blev født, så kendte ikke datoen) Nu mangler jeg kun at få det malet på.

Jeg synes det er hyggeligt, at vi bruger den samme vugge som Claus selv har ligget i - men det er så KUN fordi det var et ønske fra min mand - ikke fra familien.

Jeg synes også du skal sige fra nu - inden din moster giver den gas med lyserødt maling

Anmeld

24. juni 2009

Mikkelmusen

Vi har også en familievugge, og fik ikke brugt den så meget til Filuca. Jeg tror lidt det bliver det samme med Fiona, men altså vi gjorde som Tynen skrev. Tog et billede af Filuca i den og stillede den så væk efter kort tids brug.

Anmeld

24. juni 2009

Tynen

Nu håber jeg dælme ikke at der er nogle undercover familiemedlemmer der læser med, men det trick med bevis-billederne er altså et hit!

Så må man destruere dem ASAP efter en kopi er blevet sendt ud til de respektive givere (Forestil jer selv en fløjtende smiley)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.