spørgsmål ang. Tvillinge/søskende klapvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

Koen.

VNB skriver:

og det var ikke for koldt? hvilken årstid var det? 

jeg er så bange for om han ville ligge og få træk hvis han kun er i overtøj, dyne og tæppe 

Det var i maj, sidste år og der var der stadig ret så koldt jeg frygtede os han skulle blive syg, men han var altid god varm, jeg lå så os en lift madress i hans side af klapvognen så fik han ihvertfald heller ikke træk fra bunden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

VNB

Maja84 skriver:

Åh så det er ikke bredden men pga bøjlen ? Kan den evt tages af måske

nej nej, én ting er at den er svær at få forbi bøjlen, en anden ting er at sædet så også virker for smalt, og voksiposen derfor blir presset helt sammen, så lillebror ligner en lus mellem 2 negle... 

Anmeld

17. marts 2013

VNB

Tanja. skriver:

Det var i maj, sidste år og der var der stadig ret så koldt jeg frygtede os han skulle blive syg, men han var altid god varm, jeg lå så os en lift madress i hans side af klapvognen så fik han ihvertfald heller ikke træk fra bunden

MEGA god idé med lift madressen!  dét vil jeg da bare gøre!  hvorfor har jeg slet ikke tænkt på det.. 

har lige tjekket, og madressen passer fint deri! 

Anmeld

17. marts 2013

Koen.

VNB skriver:

MEGA god idé med lift madressen!  dét vil jeg da bare gøre!  hvorfor har jeg slet ikke tænkt på det.. 

har lige tjekket, og madressen passer fint deri! 

Det bliver jo "næsten" som en barnevogn når man gør sådan, nu hvor min er Så stor tager jeg så bare barnevognsmadrassen når vi skal på tur og den passer os fint i vores

Anmeld

17. marts 2013

ønskebørn74

VNB skriver:

Vi har købt en tvillinge klapvogn som jeg vil bruge som søskende vogn når jeg skal hente og bringe den ældste til og fra vuggestuen. 

Har hørt fra mange at dette var en god investering, så jeg tænkte at dette var den perfekte løsning fordi baby så kan sove i sin voksipose i den ene side, mens storebror kan sidde op i oprejst stilling i den anden side. 

Vi har købt en Emmaljunga, men da jeg så skal prøve en tur med den kan jeg sgu næsten ikke få voksiposen (med baby i) ned i vognen?! der er ikke rigtig plads til den i de små sæder.... 

og hvad gør man så lige? Baby er jo for lille til kun at ligge i dyne... 

hva´ har i andre gjort?? 

Der er ikke bærebund i voksiposen så det kan ikke være derfor.. 

åhhh. føler lidt vi har købt katten i sækken.. 

Emmaljunga sælger en softlift til formålet.. 

Anmeld

17. marts 2013

Laulund87

VNB skriver:

men sov hun så ikke i barnevogn? den er jo lidt mere lukket end en klapvogn. Netop derfor er jeg lidt i tvivl om han vil kune holde varmen kun i dyne + tæppe... 

Men det er da et forsøg værd og ellers så må foråret bare gerne komme - så er vi da ovre problemet... 

Nej også klapvogn og så det så var ekstra koldt, kom hun i flyverdragt Måske med et tykt tæppe under også.

Anmeld

17. marts 2013

Tulle28

VNB skriver:

hehe det er helt okay  

hvad koster sådan en pose? 

uha synes det blir en ret dyr løsning til sidst 

Den koster 1800 mener jeg, men du kan få dem med små "skønhedsfejl" på deres hjemmeside til 900. Det gjorde vi og jeg har endnu ikke fundet ud af, hvad fejlen præcist er. Eller du kan finde dem brugt på Trendsales.

Anmeld

18. marts 2013

Annette A

hvordan får du så voksiposen med baby i ned i vognen? 

jeg synes at jeg først skal ase og mase for at få posen forbi bøjlen, og så skal jeg preeeeesse den ned i sædet for at få plads. Det kan jeg kun lige præcis gøre nu hvor han er så lille.. For tænker at om bare 1-2 mdr så han han da for tyk til det... 

lyder som en super idé med køreposen! hvad koster sådan en? 

Ja altså lidt asen og masen slipper jeg nu heller ikke for.

Men ligger først voksiposen uden baby i vognen så alt det praktiske er på plads inden lille søster bliver installeret. Så synes jeg det går men selvfølgelig er det ikke super genialt og ja bøjlen kan være lidt af en udfordring.

Køreposen fra HM har kostet 249 kr. og har sådan noget yderstof der kan tørres af som sagt med flecce indeni men har set sådanne slags i mange afskygninger også på den blå avis. Den her er med ærmer og hætte og kan lynes op mellem benene så den også kan anvendes i en autostol.

Men som sagt findes der altså lettere køreposer som også er varme. Har da været glad for voksiposen men den er altså stor i tvillingevognen, men med en vis grad af stædighed har det lykkedes at bruge den alligevel.

Kan sagtens forstå du synes det er lidt svært og jeg er da også glad for at det passer med at det bliver varmere i vejret (måske) i takt med at lillesøster er blevet større for voksoposen er bedst når de er helt små synes jeg selv.

Håber I finder en god løsning på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.