Når andre hundeejere er idioter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

hesøth

Rikke1810 skriver:

hehe, jeg siger ikke jeg har en problem hund. du har vidst svært ved at læse var.. siger der er flere problemer med den lille end den store.. og jeg tror bare du er for sippet, køb dig en ''ordenlig hund''. dvs over 10 kg og så prøv at begiv dig lidt ud i den store verden så du ikke har sådan et syn på store hunde.. kan jo læse på den du skriver at det bare er en stor glad hund som gerne vil være over det hele og være sammen med alle..

har du tænkt over det måske er din hund der kommer med forkerte signaler over for andre hunde? og derfor hunde angriber din? nu ved jeg ik om det er kommet dertil, men sådan som du skriver lyder det ikke til at der går lang tid før din hund får et haps, lyder til den har et attitude problem, men det skal du ikke være ked af, det har de fleste små hunde da de tror de er 7 gange så store end de egentlig er..

eller ved du ikke en skid omkring hunde som du får det til at lyde??

Dvs hvis en lille hund eller et lille barn sender "forkerte signaler" til dine muskelhunde, så er det deres egen skyld, hvis de bliver angrebet?!?!?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

Rikke1810

ja det må i undskylde alle sammen hvis ik det lige var det i kunne tåle her til morgen, men når jeg læser en overskrift der hedder

'' når andre hundeejere er idioter''

så bliver jeg satme nysgerrig da jeg går højt op i mine hunde og især alle de som ikke vælger at gå ind og finde ud af hvad det vil sige at anskaffe sig en hund og hvordan din opdragelse kan gøre du får en skide egoisktisk hund som sender nogle dårlige signaler til andre hunde, og så stiller de sig op og glor trekantet fordi de ikke forstår hvad der sker. fordi igen de ikke har sat sig ind i hundes signaler, hvordan en hund er omkring deres territorum bla.

den måde hun skriver sit første indlæg ligger op til at det skal blive en ordelig diskution, da hun ''sviner'' naboen direkte til og man kan tyydeligt høre at det eneste der går igennem kvinden tankegang er

'' min hund er lille, min hund dør hvis den kommer i nærheden af en stor hund''

og fortæl mig hvor tit det er sket?..

jeg tænker at den store hund ikke føler at det hegn det er nok til at beskytte dens territorium og derfor må den gøre noget..

tænk sådan her så..

du står i dit hus, kigger ud a dit vindue, der står en mand halvt inde på din ejendom.. hvad gør du??

og hvad tror du så hunde gør når de i forvejen er så primitiva, da de igen er dyr?? ..

kom med et ordenligt svar på det jeg skriver og ikke bare noget der omhandler min måde at skrive det på, da det nu er sådan jeg vælger at lade det komme ud.. 

Anmeld

16. marts 2013

C-Dog

Rikke1810 skriver:

JEG HARog lad være at bliv fornærmet over hvad folk skriver til det her

og det gælder åbenbart alle der går ind og læser.. 

du valgte selv at lave indlægget, og jeg valgte så at sige min hudløse mening vedr det du skrev i det første indlæg..

Jeg er ikke fornærmet, det bliver jeg sjældent. Jeg er mere, forundret, og håber på ikke at møde dig og dine hunde. Det lyder nemlig ikke til du har styr på dem, men det er lidt af et sidespring. Alle meninger er skam velkomne i mine tråde, altid :-)

Anmeld

16. marts 2013

C-Dog

Rikke1810 skriver:

Såja det må i undskylde alle sammen hvis ik det lige var det i kunne tåle her til morgen, men når jeg læser en overskrift der hedder

'' når andre hundeejere er idioter''

så bliver jeg satme nysgerrig da jeg går højt op i mine hunde og især alle de som ikke vælger at gå ind og finde ud af hvad det vil sige at anskaffe sig en hund og hvordan din opdragelse kan gøre du får en skide egoisktisk hund som sender nogle dårlige signaler til andre hunde, og så stiller de sig op og glor trekantet fordi de ikke forstår hvad der sker. fordi igen de ikke har sat sig ind i hundes signaler, hvordan en hund er omkring deres territorum bla.

den måde hun skriver sit første indlæg ligger op til at det skal blive en ordelig diskution, da hun ''sviner'' naboen direkte til og man kan tyydeligt høre at det eneste der går igennem kvinden tankegang er

'' min hund er lille, min hund dør hvis den kommer i nærheden af en stor hund''

og fortæl mig hvor tit det er sket?..

jeg tænker at den store hund ikke føler at det hegn det er nok til at beskytte dens territorium og derfor må den gøre noget..

tænk sådan her så..

du står i dit hus, kigger ud a dit vindue, der står en mand halvt inde på din ejendom.. hvad gør du??

og hvad tror du så hunde gør når de i forvejen er så primitiva, da de igen er dyr?? ..

kom med et ordenligt svar på det jeg skriver og ikke bare noget der omhandler min måde at skrive det på, da det nu er sådan jeg vælger at lade det komme ud.. 

Så min private have er simpelthen den anden hunds territorie og derfor skal jeg acceptere det. Oh my. Du lader dine hunde gå i andres haver og tro det er deres territorie? Det er dårligt hundeejerskab synes jeg. Folk burde som minimum kunne være i fred på privat grund.

Anmeld

16. marts 2013

B&J

FrkHamilton skriver:

Ville du lade din lille hund blive udsat for en stor voldsom hund der markere sig, inde i din private have, bare fordi det ikke er den voldsomme hunds skyld den ikke er opdraget? Min hund vejer kun 4 kg og kan nemt komme til skade mod en 40 kg tung hund. Jeg er ikke villig til at ta chancen. Men det forstår damen ikke og hun opsøger os altid, forstår ikke hvorfor hun ikke bare holder sig væk. Hendes hund kam tydeligvis ikke lide vores.

jamen hunde der ikke er trykke de snærre rejser børster viser tænder over for ander hunde det har jeg prøvet mange gang med vores hund når vi er ude at gå eller hun er med i dyrehandler, og vores hund er heldig vis så godmodig at hun er lige glad, men hvad skal jeg gøre?? jeg trækker jo bare molly væk, og i har jo hegn mellem jeres hunde ikke og hvis i er så bange må i jo sætte noget mere op så de ikke kan se ihinaden, jeg må ærlig indrømme jeg er nok meget rolig på det område, for små hunde kan også være farlige og voldsomme og være aggressive....

og selv om din er en lille hund hvis den er truet vil den jo snærre igen ...

det lyder mere som du er bange for den ind din hund, jeg syntes stadig i skal få snakket omkring det sætte nyt hegn op og gå ander veje så er den potte ude

Anmeld

16. marts 2013

Elgaard73

Rikke1810 skriver:

en ting er sikkert .. du læser og høre kun det du selv vil..

så held og lykke fremover.. og intet af her var for at fornærme dig som person da jeg ikke kender dig.. 

men nu har jeg været i utallige diskutioner omkring hunde..

og mange af ''jer'' har ikke styr på ens hunds signaler og hvad den egentlig viser de andre hunde.. jeg siger igen ikke at det er det der sker HVIS DU GAD OG LÆSE ORDENLIGT! jeg siger du skal måske kigge efter hvad din hund gør i situationerne inden du begynder at sige det er den andens hunds skyld.. 

igen held og lykke.. og tak for teenage kommentaren, den viser vel bare for ''voksen'' du er

Øhh... Så nu må hendes hund ikke udvise lige nøjagtig de "signaler" den har lyst til inde i sin egen have...??? Fordi sæt nu at der kom en dame forbi med en stor hund, som kunne misforstå de såkaldte  signaler... Som så resultere i at den hund er ved at vælte hegnet (fordi at hunden er for stor til at damen kan holde den)

Ej stop da lige.... Hendes hund må da udsende lige nøjagtig de "signaler" den har lyst til i sin egen have. Det må da være dames's problem at styre sin hund uden for hegnet...

Og iøvrigt at det "signal" snak da noget bavl... Hvis du er en ordenlig hundeejer, med styr på din hund, så ville du være i stand til at have kontrol over den, lige meget hvilke "signaler" der bliver sendt til den fra andre hunde (bag et hegn eller ej)

Anmeld

16. marts 2013

Rikke1810

FrkHamilton skriver:

Så min private have er simpelthen den anden hunds territorie og derfor skal jeg acceptere det. Oh my. Du lader dine hunde gå i andres haver og tro det er deres territorie? Det er dårligt hundeejerskab synes jeg. Folk burde som minimum kunne være i fred på privat grund.

du forstår jo hat....

hvis den store hund kan se den lille hund inde fra SIT territorium af tror den jo ligesom at den er på DENS territorium. igen hunde har sku ikke IQ som mennesker, langt fra.

så få dig et stort fedt SOM HOLDER hvis du er bange for der sker noget.. 

Anmeld

16. marts 2013

C-Dog

Rikke1810 skriver:

DU 

du forstår jo hat....

hvis den store hund kan se den lille hund inde fra SIT territorium af tror den jo ligesom at den er på DENS territorium. igen hunde har sku ikke IQ som mennesker, langt fra.

Du har helt ret jeg fatter hat af hvad du mener. :-S den store hunds have nærmer vi os aldrig, vi prøver på at undgå damen og hendes hund, for den kan ikke med vores hund og hun kan ikke holde den. Men de holder sig ikke fra at gå forbi vores have, og ligeledes opsøger hun os hvis de ser os i skoven, på vejen osv for hun ser (som dig) intet galt i at en stor hund bider ud efter en lille. Det er jo hundes natur (hendes ord) jeg kan bare ikke se noget naturligt i at hunde skal have lov at gøre udfald. Styr jeres hunde eller få dem aflivet.

Anmeld

16. marts 2013

Rikke1810

Elgaard73 skriver:

Øhh... Så nu må hendes hund ikke udvise lige nøjagtig de "signaler" den har lyst til inde i sin egen have...??? Fordi sæt nu at der kom en dame forbi med en stor hund, som kunne misforstå de såkaldte  signaler... Som så resultere i at den hund er ved at vælte hegnet (fordi at hunden er for stor til at damen kan holde den)

Ej stop da lige.... Hendes hund må da udsende lige nøjagtig de "signaler" den har lyst til i sin egen have. Det må da være dames's problem at styre sin hund uden for hegnet...

Og iøvrigt at det "signal" snak da noget bavl... Hvis du er en ordenlig hundeejer, med styr på din hund, så ville du være i stand til at have kontrol over den, lige meget hvilke "signaler" der bliver sendt til den fra andre hunde (bag et hegn eller ej)

og er du ordenlig hundeejer har du satme styr på om din hund sender rigtige eller forkerte signaler.. kom igen når du ved lidt mere om det emne du prøver at begive dig ind på

har du set en hund nedlægge et hegn på 5 min ??

nej det sku nok sket hen over noget tid..

og hvor ved DU fra at hunden ved at det ikke er dens territorium da den kan se derind?? hunden er ikke ligeså klog som dig min ven..

og er du ordenlig hundeejer har du satme styr på om din hund sender rigtige eller forkerte signaler.. kom igen når du ved lidt mere om det emne du prøver at begive dig ind på

Anmeld

16. marts 2013

Elgaard73

Rikke1810 skriver:

du forstår jo hat....

Hvis din hund/en hund har problemmer med at forstå hvor den's teriritorium går, er det skisme da dit/ejeren's ansvar at lade hunden vide hvor den's territorium er!!! Og ikke alle andre's ansvar.

Hvis din hund er rundforvirret over hvor den må "herske" og hvor den ikke må, er det fordi at du som ejer/førehund ikke har formået at leve op til dit ansvar. Bum, så kort kan det gøres.

Din hund- Dit ansvar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.