11 mdr og vågner konstant :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2013

CaWi

Chevro skriver:

Hejsa :-)

Starter med et for fuck hvor må det være hårdt! Og det gør det ikke lettere for en familie, når man ikke får sin søvn

Nu skriver du at barnet får flaske - er det kun til natten eller også om dagen?

Får han alt det han kan spise til aften? Det hjalp nemlig rigtig meget her, da vi holdte helt med at give flaske og så fik han aftensmad indtil han selv sagde fra. Og så får han ikke andet før kl 6 næste morgen. Han er lige blevet 9 mdr.

Hvad siger SP / læge?

Han får mad i DP ca 14.30-15.00
Aftensmaden er kl 18.00 som han sjældent spiser ret meget af.
Derefter kommer han i bad, og så hygger vi indtil ca kl 19.00 hvor han kommer i seng og spiser lige knapt 240 ml MME. Det er den eneste flaske han får hele dagen.

Han har for tre uger siden fået lagt dræn i ørene, som både læge og SP mente ville hjælpe på søvnen efter nogle uger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

Chevro

CAWI skriver:

Han får mad i DP ca 14.30-15.00
Aftensmaden er kl 18.00 som han sjældent spiser ret meget af.
Derefter kommer han i bad, og så hygger vi indtil ca kl 19.00 hvor han kommer i seng og spiser lige knapt 240 ml MME. Det er den eneste flaske han får hele dagen.

Han har for tre uger siden fået lagt dræn i ørene, som både læge og SP mente ville hjælpe på søvnen efter nogle uger.

Okay :-) Drænet håber vi hjælper så!

For puha hvor jeg føler med dig

Men kan du måske få dp til at give ham meget lidt til frugt-tid, eller slet ingenting - således drengen føler større sult ved aftensmaden? Bare for at give ham indtryk af at det er et vigtigt og stort måltid?

Han skulle helst kunne undvære flasken nu, aldersmæssigt - men forstår sagtens han kan spise det når han ikke vil spise så meget (:

Anmeld

14. marts 2013

Lullaby

Dårlig vane. Han skal have en kold tyrker lige med det vums. Yazmin var 1½ og gjorde nøjagtig det samme. Hun fik nat-babs om natten fordi jeg synes det var hyggeligt. Det gjorde hun også, så meget, at hun begyndte at hive mig op hver time.

Du skriver selv, at han er vant til at pille ved dig og falde i søvn i dine arme. Så er det klart at han da ikke gider selv. Det er da meget hyggeligere det andet. Nu siger du til farmand, at han tager tjansen i weekenden. Så sover du, med ørepropper eller andet og så sørger far for, at bebse lærer at falde i søvn af sig selv.

Anmeld

14. marts 2013

CaWi

Chevro skriver:

Okay :-) Drænet håber vi hjælper så!

For puha hvor jeg føler med dig

Men kan du måske få dp til at give ham meget lidt til frugt-tid, eller slet ingenting - således drengen føler større sult ved aftensmaden? Bare for at give ham indtryk af at det er et vigtigt og stort måltid?

Han skulle helst kunne undvære flasken nu, aldersmæssigt - men forstår sagtens han kan spise det når han ikke vil spise så meget (:

Må lige høre DP hvor meget han spiser der til eftermiddag.
Mange tak for råd

Anmeld

14. marts 2013

Chevro

CAWI skriver:

Må lige høre DP hvor meget han spiser der til eftermiddag.
Mange tak for råd

Velbekomme :-)

Anmeld

20. marts 2013

NGV

Jeg ved præcis hvordan du har det .

Anemone er også 11 måneder, og indtil for 2 måneder siden sov hun heller ikke igennem. Ingenting virkede, nogle nætter skreg hun bare hele natten og skulle have bryst HELE tiden. Dengang sov hun inde ved os. De gode nætter fik jeg et par timers sammenhængende søvn. Om dagen havde hun heller ingen søvnrytme.

Jeg snakkede med SP, og hun gav mig det råd at når hun skulle ud at sove i barnevognen om dagen, så skulle hun ikke først falde i søvn ved brystet, hun skulle være vågen når hun blev lagt ud, og så få lov selv at falde i søvn udenfor. Derudover skulle jeg forsøge at give hende mere sut og i nødstilfælde lunken vand om natten ..... det kom dog aldrig til at fungere mht. det om natten, så opgav til sidst den metode. Så havde vi en nat hvor hun bare skreg HELE natten .... og så fik vi nok.

Vi besluttede at vi næste nat ville lægge hende i liften nedenunder, og så sov far også nedenunder i nærheden, imens jeg så sov ovenpå hvor jeg ikke så godt kunne høre hende (jeg havde alarmen på hende, så jeg kunne tjekke til hende). Hun skreg nok 1 times tid da hun blev lagt .. men så faldt hun i søvn. Der gik så ca. 2 timer, så vågnede hun igen og skreg ca. 20 min., derefter faldt hun i søvn af sig selv igen. Og sådan var det med 2 timers mellemrum hele natten. Jeg hørte hende hver gang, men velvidende at far var i nærheden, og at hun ikke var totalpanikken, lod jeg hende være.

Næste nat vågnede hun én gang og skreg 20 min.

Næste nat sov hun igennem og har gjort det lige siden !

Et tip mere. Når hun bliver puttet om aftenen, får hun grød imens hun sidder i sengen. Når hun så er færdig bliver hun lagt ned med en flaske med lidt mælk i. Derefter får hun sutten og så godnat. Hun sover i løbet af 5 min. ..... men det med grøden om aftenen gør også underværker !

Hilsen fra én som føler mig dig !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.