Jeg ved præcis hvordan du har det
.
Anemone er også 11 måneder, og indtil for 2 måneder siden sov hun heller ikke igennem. Ingenting virkede, nogle nætter skreg hun bare hele natten og skulle have bryst HELE tiden. Dengang sov hun inde ved os. De gode nætter fik jeg et par timers sammenhængende søvn. Om dagen havde hun heller ingen søvnrytme.
Jeg snakkede med SP, og hun gav mig det råd at når hun skulle ud at sove i barnevognen om dagen, så skulle hun ikke først falde i søvn ved brystet, hun skulle være vågen når hun blev lagt ud, og så få lov selv at falde i søvn udenfor. Derudover skulle jeg forsøge at give hende mere sut og i nødstilfælde lunken vand om natten ..... det kom dog aldrig til at fungere mht. det om natten, så opgav til sidst den metode. Så havde vi en nat hvor hun bare skreg HELE natten .... og så fik vi nok.
Vi besluttede at vi næste nat ville lægge hende i liften nedenunder, og så sov far også nedenunder i nærheden, imens jeg så sov ovenpå hvor jeg ikke så godt kunne høre hende (jeg havde alarmen på hende, så jeg kunne tjekke til hende). Hun skreg nok 1 times tid da hun blev lagt .. men så faldt hun i søvn. Der gik så ca. 2 timer, så vågnede hun igen og skreg ca. 20 min., derefter faldt hun i søvn af sig selv igen. Og sådan var det med 2 timers mellemrum hele natten. Jeg hørte hende hver gang, men velvidende at far var i nærheden, og at hun ikke var totalpanikken, lod jeg hende være.
Næste nat vågnede hun én gang og skreg 20 min.
Næste nat sov hun igennem og har gjort det lige siden !
Et tip mere. Når hun bliver puttet om aftenen, får hun grød imens hun sidder i sengen. Når hun så er færdig bliver hun lagt ned med en flaske med lidt mælk i. Derefter får hun sutten og så godnat. Hun sover i løbet af 5 min. ..... men det med grøden om aftenen gør også underværker !
Hilsen fra én som føler mig dig !
Anmeld