Fødegangen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
24 svar
6 synes godt om
12. marts 2013

AnthonsMor

Ja jeg tog så lige en tur på fødegangen i aftes lige omkring midnat med ret onde smerter i underlivet og håb om, at fødslen var lige på trapperne..

Men nej.. Jeg blev undersøgt af en jm studerende, som var vildt sød og ret professionel, dog lidt nervøs i det kunne jeg godt mærke, men hun klarede den så fint! Hun skød bassen til at være omkring 3600 gram nu, hvor jeg er 40+5, så det er ikke en giga baby jeg render rundt med..

Jeg fik min første indvendige undersøgelse igår også, både af den "rigtige" jm og af den studerende, og jeg har ca. 1 cm lovmoderhals tilbage, som ikke er åbnet overhovedet..

De kunne mærke hovedet, da han står meget dybt i bæknet, og de sagde at det var svært at sige, om jeg ville gå i fødsel natten over eller om jeg skulle gå helt til igangsættelse..

Jeg er så frustreret, jeg gider ikke vente mere! Jeg har det nu fint nok, ingen smerter udover dem jeg havde i underlivet igår, men jeg giiiiiiiiiider bare ikke vente mere nu..

Skal ringe til sygehuset torsdag hvor jeg er 41+0 og få en tid til undersøgelse og eventuel igangsættelse.. Håber da så, at de kan tage vandet med det samme, så jeg ikke skal gå i flere dage og vente med de piller jeg ellers ville skulle have..

Jeg tror egentlig ikke jeg ville så meget med det her, lidt brok, lidt update..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

nielsen80

Martsbaby skriver:

Ja jeg tog så lige en tur på fødegangen i aftes lige omkring midnat med ret onde smerter i underlivet og håb om, at fødslen var lige på trapperne..

Men nej.. Jeg blev undersøgt af en jm studerende, som var vildt sød og ret professionel, dog lidt nervøs i det kunne jeg godt mærke, men hun klarede den så fint! Hun skød bassen til at være omkring 3600 gram nu, hvor jeg er 40+5, så det er ikke en giga baby jeg render rundt med..

Jeg fik min første indvendige undersøgelse igår også, både af den "rigtige" jm og af den studerende, og jeg har ca. 1 cm lovmoderhals tilbage, som ikke er åbnet overhovedet..

De kunne mærke hovedet, da han står meget dybt i bæknet, og de sagde at det var svært at sige, om jeg ville gå i fødsel natten over eller om jeg skulle gå helt til igangsættelse..

Jeg er så frustreret, jeg gider ikke vente mere! Jeg har det nu fint nok, ingen smerter udover dem jeg havde i underlivet igår, men jeg giiiiiiiiiider bare ikke vente mere nu..

Skal ringe til sygehuset torsdag hvor jeg er 41+0 og få en tid til undersøgelse og eventuel igangsættelse.. Håber da så, at de kan tage vandet med det samme, så jeg ikke skal gå i flere dage og vente med de piller jeg ellers ville skulle have..

Du får lige et

Gik selv til 41+3 hvor jeg blev sat i gang. Kan godt huske hvor træls det var til sidst, en dag føltes som en måned.

Sender masse af vestøv din vej.

Anmeld

12. marts 2013

AnthonsMor

nielsen80 skriver:

Du får lige et

Gik selv til 41+3 hvor jeg blev sat i gang. Kan godt huske hvor træls det var til sidst, en dag føltes som en måned.

Sender masse af vestøv din vej.

tak!

Det er død frustrerende synes jeg.. Alt hvad folk fortæller mig bliver jeg sur over

Har en veninde der også gik til 41+3 og fik så taget vandet og fødte lidt lidt over midnat, hvor hun havde fået taget vandet om formiddagen, mener jeg og hun er totalt meget min klippe i de her dage! Jeg har bare brug for at høre at det nok skal gå, fra nogen som selv har været det igennem! Dem der ikke går tiden ud har slet ikke haft de samme følelser omkring det, som os der går over tid, føler jeg.. For jeg var da også utålmodig til den store guldmedalje inden termin, men da det hed 40+1 blev det hele bare lige 10 gange værre i hvert fald!

Tak for vestøv, håber det hjææææælper!

Anmeld

13. marts 2013

MIWULA

Føler med dig.. Det er mega hårdt.. Håber virkelig de vil sætte dig igang.. Gik selv til uge 42 hvor jeg blev sagt igang og fødte så uge 42+1

for der snart sker noget..

Anmeld

13. marts 2013

LR85

Hahaha, kan godt forstå din frustration. Du har også noget godt i vente. 

Jeg håååååber der snart sker noget. 

Hvis du kan overskue det, så sex lidt rundt med manden. 

Anmeld

13. marts 2013

AnthonsMor

MIWULA skriver:

Føler med dig.. Det er mega hårdt.. Håber virkelig de vil sætte dig igang.. Gik selv til uge 42 hvor jeg blev sagt igang og fødte så uge 42+1

for der snart sker noget..

Heldigvis skal de sætte mig igang uanset hvad, det er sådan en regel de kører med, og den er jeg godt tilfreds med

Har en veninde der ligesom mig også skulle ringe ind en uge over termin, og det er fordi det passer ind med, at vi er gået 10 dage over tid en søndag, og der tager de helst ikke opkald vedr. igangsættelse, og hun fik så en tid søndag klokken 10, hvor hun ringede om torsdagen.. Og lidt over midnat fødte hun, så jeg kunne da krydse fingre for, at det blev ligeså nemt her!

Anmeld

13. marts 2013

AnthonsMor

LR85 skriver:

Hahaha, kan godt forstå din frustration. Du har også noget godt i vente. 

Jeg håååååber der snart sker noget. 

Hvis du kan overskue det, så sex lidt rundt med manden. 

Sex er et fremmed land herhjemme.. Vi har ikke haft sex i hvert fald i de sidste 4 måneder.. Først var det fordi jeg havde ondt under sex, sådan virkelig så jeg næsten kunne tude, også kom maven til at fylde så meget, at min kæreste slet ikke kunne forholde sig til det..

Men nu når de to jm jeg snakkede med på fg i mandags sagde de kunne ramme hans hoved med fingrene, så kan jeg heller ikke selv have sex, det spiller slet ikke

Heldigvis har det ikke påvirket vores forhold til hinanden føler jeg - har hørt mange skrækhistorier om forhold der er gået helt i stykker pga. manglende sex.. Og sådan er det slet ikke herhjemme, vi er stadig de samme kærester vi var før jeg blev gravid, bare ikke med helt den samme nærhed og de ting der..

Anmeld

13. marts 2013

LR85

Martsbaby skriver:

Sex er et fremmed land herhjemme.. Vi har ikke haft sex i hvert fald i de sidste 4 måneder.. Først var det fordi jeg havde ondt under sex, sådan virkelig så jeg næsten kunne tude, også kom maven til at fylde så meget, at min kæreste slet ikke kunne forholde sig til det..

Men nu når de to jm jeg snakkede med på fg i mandags sagde de kunne ramme hans hoved med fingrene, så kan jeg heller ikke selv have sex, det spiller slet ikke

Heldigvis har det ikke påvirket vores forhold til hinanden føler jeg - har hørt mange skrækhistorier om forhold der er gået helt i stykker pga. manglende sex.. Og sådan er det slet ikke herhjemme, vi er stadig de samme kærester vi var før jeg blev gravid, bare ikke med helt den samme nærhed og de ting der..

Ved du hvad, sådan tror jeg de fleste har det. 

Men håber jeres lille barn kommer til syne. 

Nyd nu de sidste dage, selvom jeg ved du bare vil have din bebs nu. 

Anmeld

13. marts 2013

AnthonsMor

LR85 skriver:

Ved du hvad, sådan tror jeg de fleste har det. 

Men håber jeres lille barn kommer til syne. 

Nyd nu de sidste dage, selvom jeg ved du bare vil have din bebs nu. 

Det er virkelig svært at nyde noget som helst nu.. Jeg er så frustreret, så utålmodig og jeg føler, at det hele bare går imod mig..

Men værst af alt føler jeg, at jeg lader det gå ud over min kæreste, selvom han siger jeg ikke er værre nu end jeg har været før.. Tror bare jeg har vildt meget skyldfølelse et eller andet sted, fordi jeg ikke kan levere eller noget i den dur..

Jeg prøver at nyde dagene, men det er godt nok svært synes jeg..

Anmeld

13. marts 2013

MissZet

Martsbaby skriver:

Sender lige noget ve støv jeg fødte 42+6 så forstår din frustration... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.