2. graviditet-hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Aner ikke om man stadig skal til tjek, når barnet er dødt ?

Nå, sex har vi altså haft.

1 år ? Er det en fagperson der har fortalt dig det ?

Det skal du til. Det er hvor de tjekker dit underliv om det hele ser ud som det skal og du heler ordenligt op og om du har fat i muskulaturen osv. Ja det var på barselsgangen hvor der var en fys der holdt et oplæg og fortalte om opheling også i forhold til fremtidig graviditet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Mokka

Må først sige, at det er så forfærdeligt og sørgeligt, det der er sket for jer...

Da jeg var ved 8 ugers tjek, sagde min læge, uden jeg havde spurgt, at min krop var klar igen....

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det kommer jo an på mange ting, men fysiologisk siger de det tager 2 år for kroppen at komme sig over en graviditet og fødsel. Jeg har 14 mdr mellem mine, og kan godt mærke det har været hårdt for kroppen, vi ønsker dog 2 år mellem nr 2 og 3 så kommer heller ikke til at gå det anbefalede, så hvis du ikke har fået ks tror jeg kroppen er "klar" når du kan blive igen, har du fået ks ville jeg min vente 3 mdr og så få grønt lys fra lægen

Okay, jeg fødte 'normalt'.

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

E. B. skriver:

Det er jeg frygteligt ked af at høre - kan godt forstå du går med de tanker så ... men kroppen skal nok holde til en graviditet mere. Håber det bedste for Jer

Mange tak

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

Mokka skriver:

Må først sige, at det er så forfærdeligt og sørgeligt, det der er sket for jer...

Da jeg var ved 8 ugers tjek, sagde min læge, uden jeg havde spurgt, at min krop var klar igen....

Okay.

Håber jeg er klar igen til den tid.

Tak for svar

Anmeld

12. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg fødte for 3 uger og 1 dag siden.

Hvornår er min krop klar til at blive gravid igen ? Jeg tænker her på hvornår det er forsvarligt? Hvornår kan kroppen holde til det ?

jeg tror i kan blive gravide igen så snart i er klar til det.

har dog læst at det ikke er alle der har ægløsning lige med det samme efter en graviditet, men at der går noget tid. men tænker at når man nu skal bruge kondom det første stykke tid pga. infektions farer. ville det måske være bedst at vente med at prøve til "faren" er væk og der ikke er behov for prævention.

bare en tanke. tror sagtens kroppen kan holde til det..

Anmeld

12. marts 2013

lineog4

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg fødte for 3 uger og 1 dag siden.

Hvornår er min krop klar til at blive gravid igen ? Jeg tænker her på hvornår det er forsvarligt? Hvornår kan kroppen holde til det ?

Jeg fødte min datter 4 dage over termin desværre døde hun 4 dage gammel så som dog var min tanke hvornår og hvordan og vil jeg blive gravid Igen. Jeg blev gravid 2 måneder efter og hendes lillebror er næsten præcis 11 måneder yngre end hende. min krop kunne sagtens klare det, det var mere mentalt det var svært.

du er meget velkommen til at skrive hvis du vil læsse af, bare af med en masse ord, føler dig forkert osv.... 

Kæmpe kram

Line

Anmeld

12. marts 2013

lineog4

Anonym skriver:

Aner ikke om man stadig skal til tjek, når barnet er dødt ?

Nå, sex har vi altså haft.

1 år ? Er det en fagperson der har fortalt dig det ?

Du skal huske alle dine tjek også selvom din datter er død - de tjek bliver også dobbelte for de bliver både fysiske men også for at kunne spørge til alt det der rumsterer i dit hoved...

Line

Anmeld

12. marts 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

jeg tror i kan blive gravide igen så snart i er klar til det.

har dog læst at det ikke er alle der har ægløsning lige med det samme efter en graviditet, men at der går noget tid. men tænker at når man nu skal bruge kondom det første stykke tid pga. infektions farer. ville det måske være bedst at vente med at prøve til "faren" er væk og der ikke er behov for prævention.

bare en tanke. tror sagtens kroppen kan holde til det..

Mange tak for svar.

- sender dig da lige en krammer

Jeg er godt klar over det kan være svært psykisk.

Jeg er bare bange for at hvis jeg starter op på p-piller igen, så kommer vi til at kæmpe alt for meget for det.

Det tog 1½ år fra jeg smed p-pillerne til jeg blev gravid.

Anmeld

12. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Mange tak for svar.

- sender dig da lige en krammer

Jeg er godt klar over det kan være svært psykisk.

Jeg er bare bange for at hvis jeg starter op på p-piller igen, så kommer vi til at kæmpe alt for meget for det.

Det tog 1½ år fra jeg smed p-pillerne til jeg blev gravid.

så lidt

Okay, nej så tror jeg ikke jeg vil starte op på ppiller hvis jeg var dig.

Måske i skulle bruge kondom til at starte med når i skal sexe og når du så har været til 8 ugers tjek og alt er fint så kan i smide kondomet hvis i er klar til det.. Måske går det hurtigt fordi du lige har været gravid og født..
og hvis i begge er afklaret med det så jeg sikker på i/dig nok skal klare det psykisk hvis i bliver gravide igen.. i har lige været igennem det væreste tænkelige sammen. det kræver styrke og jeg tror i er i stand til at klare alt sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.